Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 639 ggr
Carduus
0

Godmorgon 9 oktober.

Igång på jobbet efter en kylslagen promenad från bussen. Dimmigt och frost i svackan bakom kyrkan jag går förbi påväg hit.

Var i stallet i går. De nykastrerade pojkarna for opåverkade runt i boxarna och hingstade sig. De är inne väldigt sällan så det är alltid lika spännande. Carduus fick sig en promenad, vi hade det riktigt trevligt, han är så goKyss.

Det är nu beslutat att en lösdrift ska börja byggas till Carduus och hans kompisar för i vinter. Stallet är överfullt och alternativet var att hysa in dom hos en granne men nu ska det byggas istället. Skönt tycker jag! Lösdriften kommer att byggas så att det enkelt går att bygga om till två boxar och stallgång. Fölmärrarna ska stå där efter vintern med sina småttingar så man slipper leda dom över den busstrafikerade vägen.

Ha det bra alla!

Tittut
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej hopp!

Här var det ganska varmt i morse. Ingen frost idag.

Det är segt att komma upp ur bingen nu när det är mörkt. Tom vovvarna ligger gärna och drar sig. Morris, vår borderterriervalp som är 5 månader, kon ner och åt frukost med en stor gäspning, sedan gick han och lade sig igen. Tröttmössa!

Hoppas ni får en bra torsdag.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

monsterpony
0

God morgon! Grått och mulet idag.

RC70
0

Vilken URUSEL början.

Hamnade bakom S L A K T B I L E N i morse. Väldigt roligt.. . Man blir så glad..

Carduus
0

Fick färsk rapport om de nykastrerade för en stund sedan och de är fortfarande hur pigga som helst, och änsålänge hingstigaSkrattande. Hoppas de fortsätter var pigga, gillar inte att gegga med kastrationssår…

colleen
0

Go morgon!

Här är det mulet idag. Hoppas solen dyker upp innan jag ska till jobbet.

~Jag tror på ödet~

lil-sis
0

Tråååkigt väder idag.

Men snart kommer Räkan hit, har saknat henne en del :)

Måste näta in balkongen också så Elvis kan komma hem med, om nu Alex går med på att lämna tillbaka henne!

Smile-
0

Hemma med halsont och feber, så nu har jag lite tid att titta in här igen. I dag väntar jag besök av equiterapeuten - till Bingobullen. Hoppas jag piggnar till lite till dess..

ambo
0

hemma efter allé…Taxinge Näsby en av de finare. Sen klippa håret s¨nu är jag som ny igen Skrattande

lite hemmaeftermiddag me diverse pyssel nu

MadickenII
0

Go Middag!

Nyss hemkommen från det som jag hoppas kan bli mitt nya jobb fram tills årsskiftet. Ska vikariera i en småskola, (som jag själv har gått i) på halvtid. Hoppas, hoppas!

Regnigt och grått, och kallt! Gick förbi en hästhage med barnen efter lunch och tittade på två fullständigt förfrusna travarmärrar, utan något att äta, varken i gräsform eller i höform. Stackarna!

Akerberg
0

God Eftermiddag. Jobbat två omgångar i dag, skönt att det är sista dagen för den här veckan i morgon! 

I eftermiddag händer nog inget mer spännande än matlagning, ingen aning om vad jag ska hitta på heller! Får nog läsa middagstråden tror jag =)