Godmorgon 2008-10-11
gomorron..tidigt uppe då mellansonen ska till vårt mälarland o va där me sin tjej tills i morrn. måste instruera allt..
idag är det mkt på schemat, ska ta me dressyrsadel från Stenbergs o prova..(så det blir lite roligare me dressagandet!)
lära några tjejer lasta sin foderhäst inför deras tävlande..storfika me kompisfamilj från gamla stallet djurgårn..mm
puh!
Må väl därute i conn.sverige!
Morning, ska flytta ponnyn hit idag :)
Frågan är bara när jag får tag på bilen, bästa kompisen åker ganska mkt tidigare så hon får vara inne själv rätt länge :(
Godmorgon
Virus på datorn, så tvätt pågår. Har ni sett att det finns annonsruta till höger? I ögonvrån läste jag "Massor av seriösa sniglar"
. Tänkte oroligt på kolonitomten och villatomten. Vid närmare efterforskning stod det "Massor av seriösa singlar"
Nu är det dags att åka ut till hästarna. Hllw är på orienteringshelg i Sthlm, så ansvaret vilar tungt. Det blir inte bara anläggningsjobb utan även själva hästarna.

God morgon!
idag är det ett dressyrpass inplanerat för chansen, blir lite skänkelvikning, förvänd galopp och ryggning.
Nästa söndag är det KM i dressyr då rider vi LB:0 & vår första LA:1 :)

God Morgon
Igenmulet och regnet hänger i luften. Det ska bli bättre säger de, men det återstår att se…
Ska till stugan sen tänkte jag. Rida en sväng på Kreles och fota lite hästar (om vädret tillåter)
Knöligt att ta sig dit bara, de har stängt av vägen pga vägarbete så man får åka en låååång omväg upp i skogarna och passera Snörpas stall från fel håll för att ta sig tillbaka ner på stora vägen igen. Kanske stannar till hos henne på vägen? Det får jag se

Go morgon!
Mulet här också. Säkert regnar det också. Jag ska ut till stallet nu och se till att hästarna får motion. Och ikväll ska jag på bio,.
Åkerberg, du kan åka en enklare väg genom Bankeryd, sväng in där vägen är avstängd och sen in vid Q8 (tror det är en Q8 i alla fall) sen kommer du ut på 195an igen. Inte så lång omväg.
~Jag tror på ödet~

#5 Fattar inte? Ska jag svänga av vid avfarten mot 26/47? (isf är det en Preem) eller fortsätta längre? Hamnar jag bortanför bygget då?
Edit: Kollade eniro, kan man köra in i bankeryd och därifrån köra en parallell väg och komma förbi bygget på sjösidan sas? eller är den vägen också avstängd?

Strålande sol. En riktigt vacker höstdag. Lite allmänt jobb på gården, därefter besök av hunden Dallas uppfödare.
Lite hantering av unghingst ska göras oxå.
Go Middag!
Har just kommit hem från betet med Maggie och hennes sällskapsdam Strumpan. Vi gick de dryga två km hem och träffade bla en tjej som hade ett sto e Slieve Dara i sin ungdom. Nu är de utsläppta i hemmahagen, och på andra sidan stängslet går två äldre russ. Maggie tyckte det var dags för en liten höstbrunst vid åsynen av Suprise, 11 år gammal och valack…
Imorgon väntar borst och tillsnyggning, Maggie hade en daggmask i leran på sin rygg, då är man rejält skitig…
Ha en bra lördagskväll allihopa!
Godkväll!
Var ute på landet, nära Madicken II
, och röjde på eftermiddagen. Nästan sommarvärme, 17 grader!
På hemvägen var jag i stallet och nu har jag äntligen kånkat upp alla grejer från landet som bilen var packad med. Termometern här i stan visar just nu 13 grader!!
#8 Sa tjejen vad stoet hette? Kanske ngn man minns…