God Morgon! 13 oktober
Nyss hemkommen från tidningarna! Har varit ut och väckt dom trötta hästarna, halvblodet låg och sov….
Nu står dom och mumsar hö och jag ska bara ta en snabbfika och sen släppa ut dem.
Ha en bra dag allihopa!
Gomorron..en hektisk jobbdag väntar, suck
Må väl allihop

Godmorgon!
Då satt man här på jobbet igen… dagarna går så fort!
Inga särskilda planer i dag. Var i Heby på hoppträning (red inte själv men bar bommar och sadlade ponnyer
) hela Lördagen och red en sväng i går, blir inget stall i dag.
Ha det bra alla!
Godda!
Hemma sjuk, både förkyld och UVI. Matade djuren i snigelfart imorse. Hade en ytterst hektisk dag igår, åkte kors och tvärs över hela Roslagen.
Först upp tidigt, hämta ett hästsläp några mil bort och sedan raka spåret upp till Alunda för att hämta hem min nya bagge, en mörk stilig herre med vitt skägg blev det, sambon döpte honom till Ymer. Sedan hem med baggen, och sedan iväg igen med släpet för att hämta en hösilagebal. Efter det, tillbaka med släpet och sedan till Norrtälje för veckohandling. Till råga på allt så började bilens värmemätare flippa ur och sambon höll på att få ett nervöst sammanbrott. Vilken dag!
Idag blir det sängläge med en bok, tur att vädret är dåligt.
Hoppas alla andra får klara sig från höstsjukdomar!
Gomon
Älgjaktsmorgon (NEJ jag jagar inte), traditionellt grådis - men ack så varmt… +13 är väl inte riktigt vad man tänker sig kl 7 på morgonen den 13 oktober?
M
god förmiddag. skola idag.
redovisning o blä. pappa sitter i älgtorn idag ! mysigt. det regnar snett och blåser satan - jag är inte avundsjuk !!!
God eftermiddag!
På väg ut till hästarna i morse blev jag påmind om att älgjakten har startat. Jägare skymtade både här och där. Blev alltså ingen tur i skogen idag. 
Varmt och skönt ute. 
Runt vår gård "sparar" man på älgarna, dvs ingen jakt förra året och ingen i år. Man vill att älgstammen skall få växa till sig. Däremot håller man en etiskt mycket tveksam jakt vissa helger - på utplanterade änder, vana att söka sig till människor för att få mat. Ett "nöje" som många betalar för att få delta i…
. Ett hiskeligt skjutande en kort stund. Har i alla fall inte skotträdda hästar.

Godkväll!
Även här har älgarna en "fristad"
Här är för övrigt full fart. Är mitt uppe i stallstädning. Fantastiskt så mkt prylar man har 

God Kväll. Mamma hjälper mig med att lägga upp mina jeans, 7 och 8 cm =O (byxbenen är olika långa och sneda :S)
I förmiddags stod jobb på schemat, sen hem o äta lite lunch och sen åka till Snörpa. Hon var helprillig idag. Rädd för allt och allmänt fjantig. På ett ställe på en stig hade de grusat för det har varit så lerigt där. Det var LIVSFARLIGT, hon tvärstannade 50 meter ifrån och fnös HÖGT, stod där i flera minuter och hon bara vägrar gå framåt. Slutade med att jag fick DRA henne med mig =P När vi väl var ute på gruset var det inget farligt längre. Knasfian! Man har aldrig tråkigt ihop med Tant Brun iaf ^^
Godkväll :)
Har kört ganska mkt idag :) Och satt den funktionsbeskrivning jag är mest orolig för.
Sen mockat och fixat mat till lilla grå och borstat på henne, hon gnäggar när man kommer :) Är nog väldigt uttråkad men får en kompis snart. Hade lite silage kvar nu så 12kg är nog ganska lagom. Har gjort om så det blir 2 2 3 5, får se vad hon säger om det :)

God kväll!
Nyss hemkommen från stallet. Idag har jag o Ida dragit 3 repor på Täby galopp medan Therese o Besk körde 4. Jag kommer inte kunna gå i morgon, har inte ridit på en månad och vad gör man, om inte står i fältsist 3 x 1600m……men kul hade vi 
Gokväll!
Hllw och jag har varit och tittat och lyssnat på hoppträning och dressyrclinic med Peter Markne i kväll. Helt fullsatt i ridhuset. Det var faktiskt mycket intressant! Tänk att det finns så mycket att fundera på och lära jämt och ständigt!
Dressyrettårsstoet som vi tittade på verkar bli för liten och de förra vi tittade på verkade bli för stora…! Vi vill ha något som är kring 165-170. Hur svårt kan det va?
#12 SVÅRT !