svart cob hingstföl bytes
Vi letar efter ett till gulbrunt connemara sto, föl-äldre med bra stam och exteriör. Som byte har vi ett svart cob hingstföl bed 41p C Lockwall, med meriterade föräldrar både exteriört (BIS 42p) samt ridmässigt. Blir D ponny. e Gribsvads Rosehal u Vallas Ida. Är som sina äldre syskon väldigt cool och snygg med maffig rumpa, bra ledgångar och rastyp.

Tror du vi byter bort våra connemaror, nejnej 

Du har säkert ett jättefint cob-föl men en gång connemara, alltid connemara! 

Ni borde istället se det som en chans att få en welsh uppfödare att övergå till en annan trevlig ras.
När jag köpte min första cob så var det egentligen en connemara jag skulle ha. Min första egna häst var just en gulbrun connemara e Råcksta Janco
Hjälp mig nu att återgå till mina rötter
Någonstans kanske det finns någon som har ett äldre sto som istället vill ha en ungherre, kan ev tänka mig en skimmel också……..

#3 Naturligtvis! Det är väl bara så att vi inte är intresserade av att byta ras 

#4 Se det som en välgärning, en svart pojke går säkert att gömma i hage med andra pojkar så ingen ser att ni har fel ras hemma
skulle någon mot all förmoda komma på er så kan ni skryta med att ni snällt fått en förvirrad ponnymänniska på rätt fot igen
Vill du låna min? Jag är tämligen säker på att hon är född gulbrun. Och till våren är hon ju vuxen nog att betäckas. Hon har ju ganska bra släkt… ;)
Jag har eg inte råd att ha kvar men vill inte sälja heller.

#6 Låter mkt frestande men jag måste bli av med den svarte först. Om du har tid att vänta ut mig så är jag intresserad, vi kan rida o köra in tösen åt dig i utbyte mot att få ta ett föl på henne
Preliminärt ska vi inte betäcka en enda welsh nästa år, de ska tävlas men Maran ska betäckas och då blir det ett ensamt föl på gården 
foto, vår Mara som hellre hoppar parksoffor än vanliga hinder…..
Det är inte bråttom :) Jag vill ju inte sälja och låna ut en räka är svårt men låna ut en Räka till Er och låta henne bli mamma osv är ju perfekt :)
Vad glad jag blev 

#0 Fått något napp ännu? 
#9 såg allt att hon försökte ragga på utställningen 

Ev ska lillpojken iväg till en Frieseruppfödare. När helsyrran fick 40p som 1 åring på Vätö så fick hon upp ögonen för honom. Att han själv är visad med 41p fölchampion gjorde inte saken sämre.
Sen att bägge föräldrarna har 42p och BIS titel i bagaget samt tävlade i både hoppning o dressyr och att mamma häst smällde till med 9/10 på 4 årskvaliten tyckte uppfödaren inte var fy skam. Hon har inte sett honom live ännu då hon bor i Skara så vi får se vart det leder.
10# fanns inget att ragga på Vätö utställningen………
Får jag en box ledig så har ju en räka på intåg
#12 Kommer räkorna med tåg nu för tiden? Trodde de åkte båt! 

Finns det Frieseruppfödare i Skara?
Det visste inte jag. Det är ju här i mina trakter
Kanske bra att Räkan kommer till dig då kanske hon får en chans att förvandlas till en knubbsäl?
Du hade väl också mest sådana i hagarna

14# Japp det finns många frieseruppfödare i dina trakter. Tidigare bodde hon i Skövde men har flyttat med jobbet till SKara, ska även finnas några i Töreboda med stora svarta saker.
Vårt största problem är just att alla brukar se ut som knubbsälar hos oss. Kan bero på att de får fri tillgång på bra ensilage vintertid och ett (för) bra ponnybete sommartid. Sommartid är det endast hingstarna som kräver lite tillskottsfoder.
Bildnot;
Det här är det magraste vi har, en 2 års hingst som vuxit 4 cm under sommaren
(nu 1,56) samtidigt som han gått med ston på fribetäckning.
Ska Du inte sälja lill killen då? 

#17 Hon väntar ;) Står inne rätt mkt nu, har redan börjat lägga på sig, tack och lov. 10kg silage, ½kg krafft protein ½ kg lusern och ½kg havre äter hon just nu. Vill ha i henne mer silage men hon äter knappt de 10kg hon får nu.
#17 en Carnaby Cob kanske
?

19# Ni är roliga. Just nu har jag fått erbjudande om 3 olika maror att låna för avel + ridning.
Räkan + en Hagens dam samt en annan. Upptäckte att Räkan är helsyster med Retsina som jag var ute efter innan jag köpte Ida , hon blev såld innan jag hann bestämma mig…därav att jag idag har cob istället för mara.
Då maror är så pass dyra (för min plånbok) så är jag fullt nöjd med att låna in ston för avel för att kunna bygga upp min blivande mara avel 
Om något år när jag kan slita mig från lillebesk så ska jag försöka ha mara hingst på station så jag har lite ambitioner. Efter 7 år med Ida så har jag dessutom blivit bortskämd med fina uppfödningar. NU gäller det att hitta en lika underbar representant för connemara som Ida är för welsh coben. Pimpinella håller inte det måttet men jag älskar henne för det hon gjort med THerese självförtroende
Hon är här för att stanna och kommer att få något föl hos oss.
Vilket svammel från min sida…..nu måste jag ner i badet för att bli lite representabel inför morgondagen, det kommer ju en connemaramänniska på besök
(och så ryktas det om att lokalpressen kommer att vara där för fotografering
)
#20 Alltså är Räkan perfekt ;) Hon har ju släkt som man inte behöver skämmas för 

Kan meddela efter dagens utställning så kommer jag inte att sälja Rosenröd
Reserv BIS