Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 711 ggr
Akerberg
0

God Morgon 17/10

Men vad nu =O Ingen godmorgontråd trots svar i andra trådar idag =O

Strålande sol idag, ska ev fota Snörpas ägares systers häst sen, ska höra om hon fortfarande kan.

Ska ut en sväng med Snörpa idag också, tänkte rida barbacka en sväng i omgivningarna, fast jag vet nite med tanke på älgjakten… Har iof inte sett några jägare där uppe, men de brukar vara åt det hållet vägen jag tänkte rida ligger, så jag får se!

Dyblygiad
0

Jobbar med det sista inför utställningen. Har en lista som bockas av allt eftersom det blir gjort Glad Ikväll blir det tvättning av småpållarna.

ambo
0

just hemma efter allé..i roslagen. lite datorjobb och sen stallet. tänka ut middag, tips någon? tror det blir "Catcher in the Rye" dvs kassler, broccoli, ost i ugn och sen bearnaise + potatis till. Mkt enkelt att fixa plus gott!

monsterpony
0

God eftermiddag. Underbart väder idag. Har varit ute en sväng i svampskogen och skrapat ihop höstens kanske sista kantareller. Ingen ridning tyvärr idag, men snart är det dags att göra sig i ordning för innebandy.

colleen
0

God dag!

Nyss hemkommen från jobbet, underhåll på maskinen idag så jag är svartprickig av olja och annan smuts, så det blir dusch sen men kan lika gärna fixa stallet och rida innan. Trött som bara den är jag också och så ska man jobba imorgon också.

~Jag tror på ödet~

Akerberg
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Blev ingen fotografering av hästen idag heller. Fotade Snörpa istället, men hon var mer intresserad av gräset än av mig… som vanligt =)

Red en tur barbacka som jag tänkt mig, gick jättebra i både trav o galopp =D

MadickenII
0

Godda!

Varit bedbands-lös i några dagar nu, total katastrof. TV över bredbandet är bra när det funkar, men nu har det varit svart i rutan. Man får göra andra saker, massor av böcker har gått åt.

Massor av häst och markservice har det också blivit. Krattade runt grovfoderstationen idag, ivrigt påhejad av två hästflickor.

Ha en trevlig fredagkväll!

AKWIK
0

Godkväll!

#5 Härlig med barbackagalopp! För några år sedan red jag ibland en varmblodstravare. Han var underbar att galoppera barbacka. Man satt som gjutet på hans breda rygg. Han var väldigt signalkänslig (het, nipprig, knäpp enligt många) och därför kunde man kontrollera honom med bara rösten (händerna höll jag mig fast med i hans kraftiga man Cool). Fantastiskt härlig galopp hade han, trots sin stam. Glad

#6 Uppfattade först hästflickorna som tvåbenta och tänkte direkt på lata ungdomar av idag som stod och hejade på istället för att hjälpa till. SkämsSkrattande

Akerberg
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#7  Tänk om hon hade haft en bred rygg =I men icke, hon är typ ^ -formad och en spinkis =P Dessuom överbyggd och med hög manke… ingen dröm att sitta på direkt Foten i munnen Men hon har väldigt trevliga gångarter, så hon är inte så svår att sitta på Kyss men min ballans är inte mycket att hänga i julgranen Skäms

RC71
0

Godafton!

Jobbat på förmiddagen sedan fortsatt med stallröjningen. Stallar in på söndag. Glad

walsan
0

Godkväll i stugorna!

Förkylning har gjort att jag genomfört dagens anställningsintervjuer nästan i dvala…

Hllw flyttar in i liten etta som hon bor i under vinterhalvåret. Att bära bäddsoffa i trånga trappor är ingen höjdare, särskilt inte om man planerar att det ska göras varje vår och höst. Den behövs f n i kolonistugan under sommarhalvåret. Men med fyra ganska starka personer gick det hyfsat. Med min förkylning fick jag agera hundpassare åt äldste sonens hundvalp.

Idag har vi köpt ny bil. Lämnar in vår gamla Suzuki mot en ny Subaru, Outback, Boxerdiesel. Det får bli en engångsföreteelse med bilköp av detta slag. Många kronor blev det emellanFörvånad. Skönt blir det i alla fall att en av bilarna kan räknas som hel varje dag ett tag framöver.

I morgon tävlar Hllw i dressyr på Gondor och på kompisens halvblod. Liten klubbtävling, men Gondor har väl inte hunnit komma riktigt igång efter en liten höstvila. Det ger i alla fall bra tävlingsträning.

MrsM
0

Godkväll

Haft en vanlig dag på jobbet med nytt fall av blåtunga, omhändertagen katt,  förfrågan från uppdrag granskning och annat smått & gott. Haft en go´stund med mina busiga små föl, feta som smågrisar och burrig vinterpäls på G gör att dom mest liknar två igelkottar… Fått hem en ung dam med digital systemkamera på besök, ska se om vi kan ta ett svep imon så kanske det blir några bilder till påseende här.

Dyblygiad
0

Nattinatti! nu måste jag i badet efter att ha tvättat Rosenröd o Aragorn samt knoppat Cinna inför morgondagen. Måste skryta med att alla tre stod stilla som värsta tävlingshästar när jag drog fram med slang och gummisnoddar.Kyss

Murgard
0

GladStallet klart!!! Strödde upp med massor av spån, därpå 3 balar hálm per box. 

Hingstarna hämtades - liksom den kylda skumpan, och vi skålade för de som lagt ner tungt och idogt arbete för  att färdigställa vårt nya stall. Min make Curt, samt min fader Lennart har jobbat hårt denna höst i detta projekt. Stort Tack till dem!!

Mor Carin njöt oxå väldans av att se pojkarna inne i sina nya fina stora boxar.

Dotter med pojkvän deltog oxå med stor glädje i afton.             Återkommer med bilder.

Välstammat sto sökes för avel och motionsridning!

AKWIK
0

#10 Åhh! Vill också ha! En sådan bil har jag gått och dreglat efter nu när min bil börjar bli så risig. Men mycket pengar är det man ska hosta upp så det tål att tänkas på.

#11 Hoppas det blir bra väder så hon kan ta många fina foton på dina småttingar! Ser fram emot att se dem. Min lilla är så knubbig nu och blir både högre och rundare för varje dag medan hennes mamma är så tanig. Jag måste hänga upp en till krubba i deras box nu så att all lusern de behöver får plats.

#13 Så roligt! Lova att sätta in bilder här. Glad

walsan
0

#13 Det var verkligen kul för er att få färdigt stallet!

Och får du nys om något sto extra, så har jag samma intresse! Ett stort, t o m övervuxet connemarasto med omfång.

Murgard
0

#15 Ja, riktigt härligt!

Välkommen över på inspektion när tid finnes Glad!  Du har ju inte så långt hit.

OK, jag ska hålla det i minnet. "med omfång"? alltså ett grovt,  rejält, kraftfullt sto?

walsan
0

#16 Ja, grovt och grovt… Ingen ardenner precis, men omfång och rejal i alla fall.

Ja, vi kommer gärna, men nu är det förkylt.

Murgard
0

#17  Glad shire då..?

Kul. Välkomna när ni piggnat till!

RC71
0

#18 Nejnej, inte byta ras! Skäms

Murgard
0

#19 Oh, nej!  Otänkbart!  Connemaran har ju allt !

RC71
0

#20 Här gäller det att välja sina ord…Skrattande

Förvånad Var kom den stora texten ifrån??Förvånad Jag har inte tryckt på ngn knapp..Skäms

walsan
0
# 21 Jag har förstått varför det blir stora ord. När man trycker på Ctrl # istället för Caps #, om du förstår vad jag menar. Då blir det så här. Denna gång blev det dock bara feta bokstäver.

Nu tryckte jag på Ctrl #20…

Fastän riktigt hur den reagerar har jag ännu inte kommit på, bara att det händer sakerFörvånad

MrsM
0

#21 Finns det stavningskontroll kan det väl finnas annan slags kontroll i en dator. Forumet tyckte väl att frågan var viktigSkrattande. Inga främmande raser härinne inte.Flört

Murgard
0

Nix, här ryms endast riktiga connemaranördar!  Flört

monsterpony
0

Nja, jag vet inte om jag håller med. Jag tycker nog att även icke-connemaranördar är välkomna… Så kan vi omvända dem… Flört

Murgard
0

Det kan Monsterponny iofs ha rätt i!

Dyblygiad
0

25# Ja se hur bra det går för er att berarbeta mig. Arbetar för att en welsh till ska åka för att istället få plats för en connemara Cool

monsterpony
0

#27 Oskyldig