Priser
Vi har ett femårigt connemarasto (c-ponny ca. 140 cm hög) e. Kewin ue. Golden Rover. Hon är nyligen inriden, har fina rörelser och en härlig uppsyn.
Vi har bestämt oss för att sälja henne, nu är det säkert svårt att säga, men vad ligger priserna på ungefär?

Jättesvårt att svara på som sagt. C-ponnyer verkar vara det vara lite mindre åtgång på än D-ponnyer . En MKT vild gissning-40.000-50.000kr

Många väljer att hoppa över C-ponny. Går direkt från B till D.
1# Priset ligger nog i den högre delen av intervallet när hon har börjat tävla.
# 0 Är det en dotter till min gamla Diana II?
Kan vi inte få se en bild isf?
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

#2 Ja, precis. Mkt vanligt att det är så.

Om man har en bra, maxad B-ponny och barnet inte är så stort, kan hon/han sitta kvar på sin B-ponny till 12-13 och då vill de flesta ha en D.
Vi gjorde så - och valet av ras var enkelt 

#1 Tack för svaret. Det är jättesvårt att veta vad som är ett lämpligt pris, då jag tyvärr inte är särskilt insatt för tillfället. Har hört allt från 20 000-50 000.
#4 Nej det är tyvärr ingen dotter till Diana, utan till Pussie Glen e. Golden Rover u. Marley Glen. Om jag förstått det rätt så är Diana och Pussie Glen 3/4 syskon. Har sett ett kort på Diana tidigare, hon och Pussie är otroligt lika!
Det är lite roligt att båda också har döttrar efter Kewin. Har däremot ingen bild på datorn…
Den som sa 20' var väl själv spekulant? Det säljs ju årsföl för vet jag.
Blir någon riktigt förtjust i henne och köper för att ha kvar ett tag så bör de inte bry sig så mycket om hon kostar 40' eller 50'. Hoppas att ni inte har bråttom att sälja så ni kan välja rätt hem till henne.
Du har inget kort att sätta in här på Kewin? Jag har bara sett två foton på honom och båda är ganska mörka.
#7 Ja ibland stöter man på oseriösa köpare som inte har någon lust att betala något för de hästar de vill köpa. Vi har inte bråttom på något sätt (har precis bestämt oss för att sälja henne), så att vi väntar tills vi hittar rätt köpare, vilket är det viktigaste för oss.
Ska kolla om jag hittar något kort på Kewin. Jag har vanliga kort på honom, men är osäkert på om jag har något på datorn.
Här är Kewin
Det beror ju lite på utbildningsstatusen, hur långt hon kommit så att säga. Är hon startklar? Hoppad? Visad? Förresten, har hon haft föl? Tänkte eftersom hon är fem år och nyligen inriden..
Connemaror är ju i sig lite mer eftertraktade än tex New Forrest och korsningar så det ska nog inte vara något problem att hitta nya ägare, många hästmänniskor man möter pratar gott om just connemaror :)
Lycka till med försäljningen, hoppas ni hittar en fint hem till henne!
#11 Hon är inriden ganska nyligen, lite hoppad, men inte visad. Hennes båda systrar är dock guldbelönade. Hon har inte haft något föl utan är inriden lite sent pga familjemässiga skäl.
Tack så mycket! Det går nog fint, då hon är ett riktigt charmtroll!

#12 Lycka till med försäljningen! 
Låter ju som en jättetrevlig ponny, som en framtida tävlingskompis till någon liten tjej :) Lägg ut en annons på connemaraponny.org så hittar de riktiga connemarafreaken henne, Lycka till!
Tack! Roligt att komma in på en site med så många uppmuntrande och trevliga människor. 

Du är ju en duktig fotograf; kan vi inte få se en bild på din lilla pärla?
Är hon visad? (nyfiken)

#15 Ja, här är vi rysligt trevliga!
Trevligast på "I fokus" Skulle jag tro 
#16 Volvo Valp i fokus innehåller också en rad oförargliga entusiaster
#17 Vad det inte du som som förut så bra skrev att vi är som våra hästar: trevliga! Det tycker jag faktiskt stämmer. 

#18 Hmm, tog vi miste på det där med "valp" ??

#19 Japp!