Hubertusjakt i Jönköping
http://www.grm.se/gbrf/hubertusjakt.htm
Någon som bor i närehten som ska vara med?
Hade varit kul!
Senast det begav sig var i Forserum 1985 tror jag… nära 100 deltagare
. Åkte ensam dit med kanonkulan "Ladan", 5 år. Väl framme kom jag på att det inte går att vara ensam och brodda ett upphetsat, galopperande halvblod i transporten.. så vi halkade runt ändå.. När det var dax för upploppsstart var Ladan så i gasen att hon studsade på stället och vi blev kvar på startlinjen när alla for iväg… Jahapp tänkte jag, shit, och började vända tillbaks till utgångspunkten. Och vad hittar vi, min oridbara häst och jag, om inte SVANSEN gömd bakom sista hindret
. Räven hade gått i gryt. Hihi. Vi vann ett par ridhandskar och ett ganska hiskeligt spegelbord och kom med på bild i Jönköpingsposten minsann!!! (Jag berättade inte riktigt ALLT för mina imponerade arbetskamrater efterår
.)
Slutsats: Man behöver inte vara bäst för att ta svansen.
Lycka till! / M

#1 Ibland ska man ha tur =D
Har hittat två svansar som gått i gryt =) En 1998 och en 2005. Båda gångarna ridskolejakter, inte jättemånga deltagare direkt.. Hade Charm första gången, (50% welsh 25% russ o 25% halvblod), 23 år var han då. Andra gången hade jag ett halvblod som heter Cortina (e Hertigen) Jag, Cortina o Svansen till vänster på bilden. Skimmeln längre ner i ledet är Roxette the Look e Värnbergs Orion u Hagens Bandora
Kom på att vi var iväg med Packie och hans ponnykompis Valiant en gång utanför Vetlanda på generalmönstring minsann! Det var också Hubertusjakt men med en livs levande ridande General i täten för en avdelning smålandshusarer. (Han anlände i en svart limousin med flaggor på flyglarna, mycket stilfullt.) Packie och jag var antagligen något mindre stilfulla men roligt hade vi!
Att rida i ett jaktfält måste vara en bra övning för en ung häst. Kan förstå varför irländska connemaror i så stor utsträckning tufft tänker framåt i alla lägen. Dom har inte fått en överdos av fyrkantspår i unga dar…
#3 Har också tänkt som du i sista stycket! Det kan ju inte vara något genetiskt att marorna från Irland är så framträdande i resultatlistorna jämfört med de svenska!? 
irländska maror äger
det är atlantvindarna som gör det