Att det blev Akerberg beror på att jag var tvungen att ha ett riktigt namn när jag blev sajtvärd… Akerberg var enklast, även om det är utan ring över Å. Förut hette jag Lorelie, som på många andra sajter.
Bilden är på min medryttarhäst "Snörpa", ingen connemara, men världens bästa varmblodstravare ^^
(Kom på att jag tror det finns en sån här tråd redan… men den är så gammal så vi gör en ny
)
Carrick efter gamla damen Carrick Hill 24 år. Förmodligen connemara/fullblod ( irländs imp. )
Namnet passar på ngt vis….. så därför blev det det
Bilden är dock på unghästen, Rocker, "host"welshcob"harkel
Användarnamn i kombination med Avatar bör väl tala för sig själva
.
Kan dock inte förstå varför å, ä och ö inte ska vara tillåtna på ett svenskspråkigt forum…
Sigrid Åberg
sigridpapottan.blogg.se www.pomonaconnemara.se

Dyblygiad är vår ena cobhingst. Bilden är på vår Connemara Pimpinella. När jag reggade mig här så hade vi inte hunnit köpa Pimpinella ännu.
Dyblygiad är welshiska och betyder ungefär upprepning.
#3 Den dag du vill rapportera lite här från Irland, Wien eller annan del av världen än Sverige, så kommer du vara glad för att du inte har några å, ä eller ö i ditt användarnamn eller lösenord. 

Murgard är en kortversion av Murgården, min släktgård där jag (åter) bor sedan i somras. Min morfars bror tog namnet Murgaard i USA.
Mitt stuteriprefix är "Murgårdens".
Avataren är Lord Feiritear, senaste bilden som blev någorlunda. Får väl ta och byta bild när han flyttar till Borlänge
!

På min bild : Janus i full harmoni med sin Irländska ryttarinna på showground i Clifden en vacker marsdag.
Tycker bilden är fin och RC 71 är hingstens stamboksnummer 
#6 Inte för att jag nånsin kommer att rapportera från så exotiska platser. Sitter numera fast rotad i hjärtata av Östergötland och tycker att anglofieringen många gånger gått för långt.
Sigrid Åberg

#11 Det har inte med det att göra, det är så att programspråket är internationellt, alltså funkar bara internationella tecken i koden. Därför kan man bara använda a-z samt 0-9, . och -
#11 och #12 Ja och eftersom det kostar ganska många miljoner extra att göra ett programmeringsspråk nationellt bara i engångskostnad, samt tillkommer stora kostnader sedan i löpande utvecklingskostnad varje år, så görs det inte. Såå nödvändigt är det ju inte…
#12 och #13 Alla dessa miljoner som det tydligen kostar verkar iaf inte vara något problem för Bukefalos.
Har åtminstone för mig att det gick utmärkt att ha "å" i användarnamnet när jag reggade mig där.
Sigrid Åberg
#15 Jag har tydligen trapat på en MYCKET öm tå… Eller är du en sån som alltid ska ha sista ordet?

Sigrid Åberg
Mitt användarnamn är samma som mitt namn och som Avatar har jag mitt connemarasto Brolötens Aloé, (21 år ung!)

Colleen, mitt namn, funderade först på stuterinamnet men det fick bli mitt namn istället. Bilden är på mig och min ögonsten Ballybawn Black Beauty när jag stjäl en puss.
~Jag tror på ödet~
Ambo of course vår lille guldklimp! 

#16 Nej, JAG vill oftast ha sista ordet! (yrkesskada) 
#21 Det kan vi väl diskutera… Jag tror att vi alla är lite sådana. Tur är väl det annars blev det ingen diskussion i forumet

#22 #23 Jo, det har ni givetvis rätt i!
#23 Åh, vilken snygging!
#23 Verkligen fin!
Vårt första sto hette Valborg, vårt stuteri heter Wal's (fick inte heta Val's), vårt stall heter Walsäng, vårt efternamn börjar på Wal och för att komplettera det hela var vi tidigare nära att köpa en häst som heter Walencia (som dessutom ägdes av en Märit i Uppsala. Hästen köptes oss ovetandes av vår nära vän och granne här i Gävle. Märkligt!). Så blev det användarnamnet Walsan. Fotot är på vår BEC Gondor som föl, son till Valborg och nu 4 år.
/Märit

#27 Ser att han ärvt pappas fläck på mulen 

#29 Jag upplever Fendi som snäll, MEN oerhört okoncentrerad, och, ja , lite dryg då. Men inte märkvärdigt hingstig ändå..

#29, #30 Alla passar ju inte temperamentsmässigt att vara hingstar. koncentrationsproblem osv hör unghingstarna till. Ni ska se att han har mer tid att bara vara Fendi när han blir av med lite hormoner
. Janus har alltid varit snäll , MEN förra ägaren tyckte att han okoncenterad i unga år. så mkt av lugnet kommer med rutin och självförtroende.
Jo förmodligen blir han trevligare utan alla hormoner som rusar..
Åh vilken fin bild på fin ponny :)
Användarnamnet = mitt namn och ponnyn på bilden är min hjärteponny Kilskogens Gucci 

Användarnamnet är mitt eget namn och bilden är på en av mina uppfödningar (dock inte Connemara utan Shetland).
Tyvärr blir bilden så liten att det knappt syns men det är en bild på henne som föl när hon ligger i gräset och har de vackraste rådjursögon jag någonsin sett ;-) Har använt henne som en symbol för vårt stuteri och därför tyckte jag hon passade bra här med. Brin som hon heter är vårt stuteries första "riktiga" diplomsto =)