Godmorgon 2008-10-27
meen ingen gomorrontråd än!
Jag försöker smygjobba o har vart iväg en stund..huset fullt av lediga pers gör det svårt me koncentrationen..man hamnar här istället, framför computern
ha en bra dag allihop, här skiner solen!
Ingen trängsel här idag. Är på arbetet och ska snart fara hem och göra lite nytta hemma istället.
Ha en bra eftermiddag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God kväll.
Hemkommen från en helt vanlig arbetsdag. Helgens hästköpare hade diskat och städat innan dom åkte på förmiddagen , så det var ovanligt trevligt att komma hem!
Ska strax ut till pållarna..
Godkväll!
Varit ute i stallet på förmiddagen, besiktigat trailer på em. Nu står en köttgryta och puttrar på spisen.

Höstlov, men vi jobbar likväl. Studiedag i Gävle idag. Första föreläsningen var mycket bra, eftermiddagens föreläsare var utbytt och ämnet var inte relevant för oss, så vi avvek vid halvtid
.
Har hunnit med lite ute i stallen, maken fortsätter till maten är klar. Kanske dumt att jäkta med matlagningen…
Imorgon kommer veterinär och knipsar kulorna på båda pojkarna. Lite orolig känner jag mig, mina bäbisar ska ju skäras i! Hoppas vi slipper komplikationer; skönt om det vill läka i lagom takt, inifrån…

God kväll. Jobbat heldag idag, och blev ändå inte färdig, samt att jag fick lämpa över mitt vanliga måndagsjobb på en annan i företaget för det jag skulle göra var viktigare. Halv 4 gav jag upp för dagen o åkte hem, slängde i mig lite yoghurt o sen fort upp till Snörpa för att iallafall hinna rida en kort bit innan det blev kolsvart. Hon ville som tur var komma in så hon var lättfångad (först fram!) . Skrittade och travade en liten vända i skogen, och lagom till vi kom ut på bilvägen igen var det kolsvart. Reflexer o lampor på naturligtvis, och nytta gjorde de eftersom bilarna bländade av och nästan kröp ner i diket på sin sida =D Det gör de inte om man bara har reflexer…
Måste klippa pälsdjuret igen =/ Mer den här gången. Hon var jättesvettig trots att vi i princip bara skrittat och bara var ute ca 40 minuter eller så (glömde kolla klockan, men det brukar ta ungefär 40 att rida den svängen)
Imorgon blir det till att fortsätta där jag slutade med jobberiet idag… Får se om jag börjar på nästa lgh imorgon eller sparar den till torsdag

God kväll! Här har det varit full fart på jobbet hela dagen. Fy och blä så mycket. Och morgondagen lovar att bli lika dan… 

#2 Måste bara tillägga att när jag kom ner till stallet nu i kväll så hade hästköparna mockat hela stallet också . Klart godkända! 
God afton
Ikväll var det en riktig HÖSTKVÄLL med råkallt (bara +7..
, man är bortskämd) och blött ute efter ett regndygn med en nederbörd som normalt faller under en månad (hört vid fikat, ej kollat). Stel och frusen men är nu invirad i ett fantastiskt värmeryggbälte som jag fått överta av en viss, mycket omtänksam hovslagare
. Har under dagen studerat hur mina underarmar sakta ändrar färg i takt med att blåmärkena kommer fram… Förlossningar i bregottfabriken kan vara ganska tuffa, denna natt dessutom två på raken.
Har inte haft hästköpare på besök i helgen men väl hästlåntagare
. Dom var väldigt bra på att rengöra köksspisar & sånt!
#7 Verkar vara trevligt folk! Du tipsade väl dom om denna sajt?

#9 Dom är jättetrevliga värmlänningar. Inte så gott om connemaror i den delen av landet, så det passar bra 
#10 Vem är det som de har köpt ?

#11 "Jessie"

#8 Vissa spisar är väldigt trevliga att rengöra. Denna var en mycket bra spis; den lagade utsökt mat!
#10 Värmlänningar är ett trevligt släkte! Har Jessies familj flera connemaror därhemma ?
Här är klart och ganska kallt, +2 grader. Har tagit en rask 5- kilometers prommenad med vovvarna innan hästarna togs in. Kratsade hovar och borstade vår trio. Sånt gillar dom!
Har numer *BE**D* på mitt körkort :D

#14 Fattas några bokstäver fortfarande med andra ord… 
Grattis!
#14 Grattis! Väl unt! 
#13 Och när blir trion en kvartett? 
#13 läste nu sista inlägget i Mamma Mia-tråden. Kanske blir det en kvintett? 

#17 Fram emot årsskiftet.
Känns långt dit!
#18 #19 Det blir ju ändå en trio då eftersom lille Felix kommer att flytta snart…

Nu åter till litteraturen.. 

Nu är Fendi valack!
Liten paus nu, sedan är det Felix tur.

#13 Nej, detta blir deras första connemara. Har en korsning, kat B som dottern tävlar i nuläge. Ville ha svenkfött, rasrent och vackert -kloka människor! 

#22 MYCKET förnuftig familj!!

#23 Ja, eller hur! 
#15 till sommaren så är tanken att det ska stå *BECEDE men det beror lite på tillgången på pengar. Men det blir MKT krångligare till hösten att ta C så jag tänkte försöka göra det på semestern.

#24 Har dom eget stall, eller hur ska hon bo, lilla Jess?

#26 Inhyrd i litet, privat stall med ponnykompisar .

#27 Nice!!