Godmorgon 30 Oktober
Ingen frost i Norrtälje men här i Danderyd var det som att gå på såpa från bussen. Höll på att bli påkörd av en cyklist som slirade i en kurva, hoppade ner i diket i sista sekunden!
Vi ska på en utbildning i Office 2007 i em mellan 14:30-16:30, fy det är vid den tiden jag bruklar vara som tröttast
. Vi ska tydligen uppgradera våra datorer därav kursen…
Annars inga planer för kvällen.
Ha det bra alla!

Ridning står först på schemat idag. Sedan blir det lite pulande i lägenheten och kanske lite plugg om jag hinner (kanske redan i planeringen känns inte så lovande…)
Var på rea igår och shoppade eurostar-ridbyxor och divere andra prylar på 70%, nästan så jag vill åka och köpa ett par till ridbyxor. De blir ju knappast omoderna, så det är väll bara att lägga på hög och slita ut när tiden är inne.
Ha en bra dag!
#1 HAHA! "Pulande i lägenheten.." appropå språkförbistringstråden
Ska snart iväg med barnen till fritids/dagmamma och sen väntar några extra timmar på masklabbet och kliniken innan det är färdigjobbat för denna veckan.Lite frostigt och fruset här i Enköping idag med. Kanske dags att plocka fram vinterjackan..

I morse kom jag minsann upp snabbt. Vaknade av vad jag trodde var råttan Elvis härjande i badrummet. Nä nu har det gått för långt tänkte jag och störtade ut i badrummet, men inget spår av Elvis där inte… Till slut kom jag fram till att det var mus under vasken istället. Hade gnagt ett prydligt hål i soppåsen och allt, så nu blir det till att ladda fällorna igen…
Snart helg och i morgon blir det ridning. Tjoho!
#3 Oj! vi har inte haft Tjofsan på besök i natt. Kan va att jag o ena sonen rev ner ett fuskigt innertak i källaren där vi har kommit på att hon sprungit mellan det o nästa tak..hitta fem hål i brädgolvet. barab rasade ner gnagda träslamsor..fick det goda med sig att källargången nu förvandlats från skräpjunkyard till prydlig ren gång! Sonen for 2 vändor till tippen me gammalt jox (varför sparar man i evigheter) samt rev ner allt i taket. heja!
ja det var ej i rören hon sprang utan det måste finnas ingångshål utifrån, har ej hittat det än..
vi får hit anticimex i alla fall nu på förmiddan. ska be om mer råttgift samt fällor/lådor att ställa ut utanför huset.
Annars ska jag ställa upp och köra kompis dotters 2-åring till mälarkliniken då de ej själva vill/törs..är fundersam nu då det verkar halt o jag ej fått på dubbdäcken..ska se om jag kan fixa på dom akut..lite jobbigt då det är 19 på kvällen kommer ej hem förrän typ 22 tiden el nåt..
ja man är ju aldrig sysslolös det är ju tur 

Dimma och 1 1/2 minusgrad idag. friskt på morgonprommenaden med pojkarna. Dom är pigga och glada.
Jobbar till 16.30 idag, så maken får ta hand om hovslagaren, som kommer strax efter lunch. Delight skos om fram, verkas bak. Pojkarna tar vi nog endast framhovarna på eftersom kastrationen ligger så nära i tid. Jag tar och raspar av "baktassarna" om någon vecka.
#1 hllw, vart är det ridbyxrea? Hos Elsson?
Nu har frosten försvunnit från backen men inte från hustaken. Skulle ridit igår men kusen hade ett svullet framben. Hoppas det är ngn lättare åkomma. Har släppt ihop dem alla i en hage och det är rätt blött på sina ställen, kanske har stukat/vrickat sig. Tog in dem vid sju igårkväöö och de var mer än glada för att komma in! Min kusin och tillika medryttare tog ut dem imorse, skönt! Passade på att cykla en runda med vovven imorse innan lillkillen vaknade. Nu väntar städning och annat småplock här. Ha en bra dag allihop!

Goddag. Var helt vitt av frost här i morse och 3 grader kallt. Fick premiärskrapa rutorna på bilen.
Städat en lgh idag igen, en renoverad trea som var ordentligt städad innan så det gick rätt fort. Nu är jag hemma o stoppar lite mat i magen och ska sen plocka fram cykeln o åka ner till stan och ta en trappa jag igentligen skulle gjort igår.
Sen ska jag hem o göra 10 hästfrågor till frågesporten imorgon när vi ska ha maskerad o fika =)

#7 Rean är på Valbo Ridsport! Började igår och håller på till imorgon vad jag förstått.
Nu är det dags för en tur till Tierp för att kolla när dressyrtränaren har Clinik. Det sägs kunna bli snö här rätt snart, så det blir till att ta bilen med allvädersdäck. I sundsvall var det tydligen 15 cm redan igår!

Storm över Öland som är på väg hitåt. Hitills plusgrader och regn, lite börjar vinden ta i. Förhoppningsvis så slipper vi snöblasket, vinterdäck åker på volvon o transporten till helgen. Peaugoten måste vi byta på fälg och verkstan har inte tid ännu på ett par dagar.
Återstår att se om rodeoponnyn kommer i morgon……

Kallt och hällregn här
Fölen kom in redan vid 16 tiden. Nu är det verkligen höst!
Här är det "röset" nu, sådär råkallt som det kan bli på kusten när det är höst. Betessäsongen fick ett abrupt slut! Och var är vinterdäcken
.
Här regnar det bara. Så trist. Men snöröjarna på Arlanda sitter och bara längtar efter snön, haha.
Ponnyn hade rullat sig i boxen, fortfarande blöt. Mkt mysigt. Eller inte.

Här ösregnar det och blåser nu. Men förhoppningsvis blir det ingen snö! och hoppas verkligen itne att det fryser, har inte tid att fixa med vinterdäcken… eller rättare sagt, pappa har inte tid att fixa med dem =P Är tyvärr inte begåvad med förmågan att byta däck på bilen!
Fick efter mycket om och men tag i en transport till sist! *pust* Vart riktigt orolig där ett tag att vi skulle få stanna hemme. Transporten står ett antal mil härifrån, men det är bättre än ingenting! Skulle tydligen vara ett enhästars, men inte ett såntdär gammalt smalt ett utan ett bredare, men bara gjord för en häst. Hoppas det inte blir för smalt för bredåkaren Snörpa bara… Hon vill så i spagat i princip! =O

#13 En gymnastisk häst, denna Snörpa! Ni får ta och testa flera grenar…
Här i Gästrikland är det + 1, vind men ej hård, och det har duggat en aning.
När våra pållar gick in ,vid 18-tiden, så var det mörkt men inte blåsigt.
Fendi har blivit så duktig. Nu kan jag lägga grimskaftet över nacken och han står stilla och lös i den mycket breda stallgången när hovarna kratsas. Har ej fåt upp några rep ännu…
Oj, nu tar vinden i!!
Uj, så det blåser här i Roslagen nu!
Försökte se på termometern hur många grader det är, men det är så mycket regndroppar på fönstret att jag inte ser.
Tror ni har fått vårt västkustväder
. Här är det kallt men under kontroll. Nån som har snö???? Eller är det vädertråden som gäller?

#17 KUL bild! Har ni övat??
Nja, har aldrig hört talas om hästgymnastik, förutom dressyrövningar då.. men ni kanske kan vara föregångare. Nån måste ju börja!
Japp, det är split!!

#18 Då är det splitövningar hon gör i transporten *S*
Har tagit bilden själv *S* Självutlösning på kameran. Mer tur än skicklighet att vi gör likadant båda två samtidigt *S*

Mellan Avesta och Örebro snöar det nu -- allt enligt sonen som är ute och kör. Det kommer upp till oss imorgon, ungefär samtidigt som han…