Godmorgon 24 Oktober
Tidigt uppe i dag för att åka på hälsokoll med tre ponnyer. Äter mannagrynspuddin sedan i går och kokar ägg till lunch.
Kan knappt tro det är sant, redan slutet på Oktober!!! Ser blött ut ute men tror inte det regnar nu.
Ha det bra alla!
gomorron
också tidig, ska rida lektion idag på äppelviken. får se efter jul hur det blir me kompisens häst, han är lite upptagen nu gällande lektionsridande..
må väl därute i conn.sverige!

Oj, så det blåser ute! Bäst att hålla i hatten ordentligt. Ska ta en hundrunda, och därefter mocka och lägga ut foder.
Frampå dagen väntas Baffinbay hem
.
God förmiddag, nu är det nog färdig packat alldeles snart.
Om jag inte kommer in något mer ikväll så hoppas jag att ni får ett bra höstlov och även arbetsveckor ! 
I'm of to the U, S and A.
So long ! 
Lite blåsigt var det idag, men soligt! Fast i skrivande stund har det blivit mulet och vindstilla.
Kom hem från stallet för ngn timme sen. Har varit där sedan tidigt i morse. Finns så mycket att dona med. Hade tänkt agilityträna någon ungponny men fick i stället besök av en kompis från förra stallet.
#3 Vad är det för en buske som blommar nu? 

God eftermiddag/Kväll på er
Kom nyss från Snörpa. Blev en ridtur på 2 timmar o 15 minuter ungefär. Blandat tempo i alla gångarter och 3 små skutt =) En liten koll på hur pass mycket hon orkar inför hubertusjakten… vi har inte ridit jättelångt eller speciellt snabbt ett tag nu, men takterna sitter i märkte jag =) Räcer-Tant 
Kom tillbaka o upptäckte att hela ensilagebollen var supermöglig, fick slänga allt. Ut med det genom luckan på framsidan och sen ner och lasta i skottkärra o köra till gödselstacken. Högen utanför räckte till en halvmeter nedanför luckan =O Funderade på att ta en genväg ner, men tog trappan istället (A). Mimmie o Josse (ägarns syskon) stod inne i köket o skrattade åt mig när kärran välte för mig så de skämdes sen och bjöd på nybakt bulle =D Hur god som helst =)

Idag har jag sovit, leverat svart fölis till köparen, plcokat upp en mara för provridning på vägen till Mia där Therese red lektion + provred, sen lämna mara på vägen hem och sen nattfodra hästarna. Avslutar nu kvällen med att tvätta kanintassar inför morgondagens kaninutställning med barnen.
Vanlig dag på jobbet. Regn men varmt väder. Har jouren i Bregottfabriken ikväll men än så länge verkar Rosa & Co klara sig utan husdoktorn… Skönt. Alltid spännande att se om nattsömnen blir obruten. Nattinatti hälsar M.
#7 Säljer du fölungar svart ?
Kul med kaninutställning, själv ägnade jag mig åt kaninhoppning i mina yngre dagar.
#7 Har varit flitig kaninutställare… Väduren Lotta vann kombinerat skohorn/ryggkliare i plast på Roslagens kaninklubb i slutet av 70-talet.. Mkt använd vinst…Kaninutställning är en extrem variant på poängbedömning. Poängen mellan 0-100, alla fick 90-93… Nästan som svensk hästpremiering
. Här blir folk chockade om dom får under 7 i betyg???

#10 Mina fina franska vädurar jobbade på utställning ihop ett dussin grogglas åt mig då jag endast var 16 år. 96p och herderspris. Grogglasen levererades i hemmet av medelålders man
.. sonen har glädje av dem nu…
#11 Förutom skohornet i plast har jag kokbok på vad som kan anrättas i kaninväg + några otroliga prispokaler i förgylld plast.. kaninavel var rätt kul
. När jag försökt fånga in en spurtande "Lilla Silver" kanin på mitt köksgolv insåg jag skillanden mellan produktionsraser och sportkaniner… Off Topic?
#10 Undrar just om Roslagens kaninklubb finns kvar? Jag har ju en liten hittekanin att ställa upp med. 
#13 Undrar det… Minns ett entusiatiskt par människor som sa "Roslagens Kaninklubb?? Det är vi!" Kan dom ha överlevt? Det här var ca 1981…

#12 Har nu en dvärgvädur som heter Vera Wennlund. Svartmantlad, jättesöt!
Min rektors familj har fött upp henne och jag tror det stör rektor LITE att kaninen heter Wennlund!!
#12 Var den kokboken ett slags sista pris? En liten vink till den som kom sist vad de skulle göra med sin kanin…