Godmorgon 22 oktober
När ställer vi om till vintertid egentligen? Är det nästa helg eller denna som kommer?
Blåsigt och väldigt mkt höst här. Gula löv täcker hela bilen på morgonen. Kanske dax att städa garaget…
Godmorgon från
Lotta

Det är nu i helgen. Passar mig utmärkt eftersom vi åker till Teneriffa på söndag och då får en extra timme att sova på morgonen.
Här är det sol idag! Så skönt, ska ge mig ut i stallet och rida ett par hästar så får vi se vad jag mer hinner med. En tvätt ska jag väl lyckas fixa också.
Ciao
~Jag tror på ödet~
lite rörig dag me nåt jobbigt möte vid kl 17 hur nu det kunde bestämmas.
Efter att ha kollat resultatet på Lurbo nu på nätet så måste vi va jättenöjda, de kom ju strax efter plac i bägge klasserna. Hur bra som helst.Så vi gnällde lite i onödan kanske…
snart höstlov för skolbarn! maja ska boka in privalektion dressyr nästa vecka, det finns att hämta där också ´han måste gå i rätt form.

#3 God morgon! Soligt och fint var det här.
Alldeles för mycket på jobbet som vanligt, men i alla fall inga möten inbokade. Det var det i och för sig inte i går heller tills jag upptäckte två som jag missat… 
God förmiddag!
En förkylning som inte bryter ut gör mig segare än vanligt, typiskt, nu när jag skulle behöva vara lite alert och jobba undan diverse saker lite snabbt!
Bäst att gasa….!
'Ha en bra onsdag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God förmiddag!
SItter redan i skolan, flitig som jag är ?
RC71 vintertid på söndag - 1 !
Min mamma hade en bra teknik för att minnas åt vilket håll man ska ställa klockan, it goes something like this
" På våren ställer man FRAM utemöblerna och på hösten ställer man TILLBAKA dem "
Hoppas det hjälper någon vinglig själ !
Idag ska jag rida Monia på hackamoret, inte skengaloppera som igår !
Goder morgon!
Bilen gick igenom besiktningen nu på morgonen. Gamlingen (25000 mil) fick t o m beröm!
Tänk att man är så fånig att man blir extra glad när någon kunnig säger något snällt. En hovis som berömmer hovarna, en veterinär som tycker fölungen är frisk och fin, etc…. Fast på lika glad som man blir då kan man bli orolig om samma person börjar ser allvarlig ut och inte säger mycket alls. Då kommer oron att något är på tok.
Här skiner solen! 

Goddag!
Ligger fortfarande i sängen men piggare i dag.
Vädret ser fantastiskt ut så kanske jag kan våga mig på en liten promenad till affären eller så om en stund…
Ha det bra alla!
#8 Den boken känner jag igen…läser du till lärare?
Här är det hyfsat väder. Sov riktigt länge idag, lillknodden oxå. Ska till BVC i efm och väga, alltid lika kul å se om han gått upp. Här är det lov nästa vecka oxå. De skulle visst samla ihop lite barn och ha ridning en dag. Ville låna min gamla trotjänare och det är givet han ställer upp, snällare barnponny får man leta efter!

God dag!
Här är en till sjukling
En värdelös dag att vara sjuk (fast det tycker man väl alltid). Missar betygsgrundande räkneövningar som ska pågå hela dagen.
Efterskom jag precis flyttat och varken kyl eller frys fyllts upp än var jag tvungen att ta mig till affären för att handla lunch. Dock till ingen nytta. Hemma igen kommer jag på att jag ännu inte har några kastruller i lägenheten
Sibylla blev lösningen…
Om jag orkar ska jag iväg på en clinik som ska hållas av en veterinär i Tierp ikväll.
Vädret är detsamma som hos #8. Härligt höstväder!
#8 Var i Gävle bor du?
#9 YES det gör jag! Har du också gjort det?

Har sett Ida tömköras idag av vår instruktör som kommer att flytta till ön den 1/12
Therese o Tara rider även lektion för henne på sina småttingar.

Godeftermiddag. Jobbade lite mer än vanligt i förmiddags, fick ta igen det jag skulle gjort igår när jag var ledig, blev inte klar så jag får fortsätta imorgon.
Snörpa fick för sig att Nope, idag får du springa i skogen själv! Sådetså! och vände rumpan till o gick när jag skulle ha tag i henne. Fast jag var envisare, och hade mycket goda äpplen att muta med så jag fick tag i henne efter ett tag! 2 timmars-ridtur blev det, mycket off-road, eller rättare sagt, mycket smal stig. Det är ett den längsta slingan på motionsspåret (1 och 1½ mil) som är så igenväxt så man knappt tar sig fram… och så vill de helst inte att man rider där =S De borde vara glada att man håller det öppet åt dem som ev vill ge sig ut på hela slingan =P Kanske lägger ut en liten film sen, beror på hur den ser ut i datorn… (filmad med mobilen)
Frisserade till manen på henne när vi kom tillbaka, på tok för lång o tjock nu igen, undrar vad hon gödslar den med =O (hon hade gärna fått dela med sig av råden isf…)
#11 Japp det har jag… tog min examen-tidigare lärare- januari 2007. Har inte jobbat som lärare efter det. Fanns inga jobb då. Nu är jag mammaledig men hoppas att få jobba som lärare när jag kommer tillbaka. Det är ju det roligaste som finns
Vad läser du till och vilken termin är du på?
Signalen på att man fått PM verkar inte fungera. Det stod Meddelande(0) utan röd flagga hos mig trots att jag fått ett PM. 
Ska meddela adminstratörerna.

#15 Jösses då
Bäst man kollar…Jag brukar ha fullt och då får man ju inte heller några nya meddelanden 

#15 Bra att du sett det! Fick PM igår, och då funkade det (kollade nu och hade inte fått nått så jag vet inte)
#17 Gick nyss in i min inbox och läste ytterligare ett nytt PM som kom för några minuter sedan. Meddelande(0) stod det då fortf strax före.
#16 Så länge meddelandehanteringen inte fungerar så finns ingen spärr på antal meddelanden. Jag tror inte ens att du kan ta bort något från inboxen än. Det är en bugg det också.

#18 Men jag raderade senast för någon vecka sedan 

#18 Tog nyss bort tre stycken . Tvungen att testa..
#20 Ja, se på sjuttsingen! Det funkar!
Då måste jag städa där då. 

#10 Jag bor på Brynäs
#14 Jag läser till de tidigare åren i SV / SO, är inne på sista terminen :)

#21 Ahhh… Äntligen rent och fint i PM-korgen. 
Om jag nu bara kunde fixa så att jag kan komma in på mina inställningar och min sida…

Jag fick kuvert o röd plupp när jag fick meddelande förut idag?
Halloj !
Det går inte att ta bort skickade meddelanden har jag märkt, endast att markera dem som lästa…

#26 Jag kan! 

#26 Jag kunde också…
Ja här går det ialla fall inte
Skulle behöva städa i skickatlåddan men det står bara att det är fel på sidan samt att enbart "lästa meddelanden" skylten visas…
Någon som jävlas med mig tydligen 

#23 Bara ett stenkast/hundpromenad från vårt stall mao. Du är välkommen att titta förbi när helst det passar!
#30 Detta fina erbjudande hade jag missat :) Tror jag varit vid ert stall en gång faktiskt, en kompis provred en travare och jag var med som moraliskt stöd (fick dvs kliva upp först då min vän är lite försiktig;) Vore helt klart skoj att ta en titt på era maror!

#30 Detta tror jag faktiskt att jag har hört talas om när du nämner det! …så då hittar du ju iaf:)
#31 Det betyder att du måste ha varit på andra sidan vägen innåt Bomhus/Källöskolan. Hos oss finns inga travare. Men ni kanske red en runda och passerad vårt ställe?

#33 Fel fel fel. Vi har HAFT en travare hos oss om du minns:/

#34 Jodå, dom hade en viss akademisk inriktning.. Ganska stor och fux..
Har ni fullt nu?

#35 Precis. Helt klart det klumpigaste varmblod jag träffat. De hyrde in en liten fjording, som helt plötsligt var utbytt mot denna bjässe.
I stallet är det fullt, men på lösdriften funderar vi på att ta in någon fler, beroende på hur många platser vi behöver själva. Ligghallen är på närmare 100 kvm och nu går där bara fyra hästar.
#33,34 OK då, jag trodde Baffinbay varit där förra veckan eller så…
. Det var ju några år sedan. Vi har fullt i stallet, men inte på lösdriften. Där blev det ju hastigt några hästar färre när vi sålde ett sto, mistade våra två yngsta, ett helinackorderat sto flyttade hem till Norduppland och ett sto flyttar nu i helgen till stallplats, då hon tränas och ska klippas. Så nu känns det lite tomt.
#30 #37 Jaha, nej det var längesedan :) Alltså hittar jag nog inte så bra längre.. Minnet är bra men kort och lokalsinnet är i det närmsta obefintligt, får bara glad så länge jag hittar hem ;)