Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 1464 ggr
AKWIK
0

Godmorgon 31 okt -08

Vindstilla, +8 grader och regnet hänger i luften.

Har startat nere i tvättstugan. Väntar på VVS-are som skulle komma på morgonen. Börjar inte hantverkare jobba kl 7?

GamlaSvarten
0

Nje, hantverkare tar betalt från kl 7. Det är en väldig skillnadObestämd

RC71
0

#1 FörvånadAha, bra tips! Jag börjar jobba kl 9 Glad

Murgard
0

Godmorgon!

Här ligger snön vit på taken…samt på marken. -1 .

Det var riktigt spännande att cykla till jobbet imorse!  Ska skaffa en bättre cykel och sätta vinterdäck på den.

Hantverkare kanske har framkörningstid Obestämd?

Ska sluta tidigt idag och ta in de nykastrerade och ge lunch inne. baffinbay med sambo och hund ska komma hem till Ockelbo ikväll. Trevligt, trevligt!

RC71
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hällregn och blåst här Rynkar på näsan Hästarna äter frukost inne och lär inte komma ut dom närmsta timmarna vad det ser ut.

Ska snart åka till Enköping och senare under dagen till Östergötland. helgen är fullbokad…

Godmorgon från

Lotta

MadickenII
0

Morrn!

Hällregn och blåst hela natten, nu på morgonen uppehåll men mörk himmel. Ser ganska dystert ut. Hundvakt idag, ska försöka gå en promenad innan det börjar regna. Fredagskvällen tillbringas annars själv, sambon som jobbar på en däckfirma har fullt upp till sent på kvällarna. Om man vill vara ifred så ska man helt klart skaffa sig en karl av liknande mått, jobbar 7-23 varje dag, hela veckan. Synd att jag är en umgängesmänniska… Men jag får vara med hästarna istället.

Simma lugnt!

[baffinbay]
0

Baffinbay med hund har inga vinterdäck på bilen ännu och det snöar i Gävle. Sk*t. Skulle ju åka till Ockelbo och byta idag.. :P

AKWIK
0

Ingen VVS-are ännu….. Ringde firman för en timme sedan, och de sa att han var på väg. Obestämd

Murgard
0

#7 Sa dom vart han var påväg?  Till Thailand, kanske??

GamlaSvarten
0

#7 påminner osökt om de reservdelar vi beställde från Holland till en skrivare 1996. Dom har fortfarande inte dykt upp - vår  gissning är att de skickades med "bananbåt" åt fel hållGlad

ambo
0

hej och hå, varit o ridit på äppelviken halv nio..ska senare ut till stallet o rida alegre samt fixa..sen vidtar lite matlagande då vi i morrn ska till mina gamla föräldrar med medtagen mat. börjar bli så, de bara dukar o fixar kaffe mm.

Har nu hittat jordens hål i huset yttermur djupt ner där tjofsan kutat in, antingen underminerat av buskrötter intill eller av tjofsan. har täppt till med plåtar mm och nu har det varti tyst! 2 nätter! jeez!

anticimex sa att det var ett av de värrre angreppen han sett….Foten i munnen

väntar också på hantverkare kl 15 dum tid, ska göra klart elinstallationer, allt har långsamt gått sönder så vi varit på pannlampenivå vissa delar av huset..varde ljus! fiat lux!

ambo
0

glömde säga att jag igår kväll/natt körde kompis 3åring till Mälarkliniken det var trafikolyckor överallt både e18 mot enköping och e4 norrut..tog ca 2 timmar från lovö dit!! i ösregn..lite nervöst köra okänt 3årigt sto men det gick bra. rätt trött dock idag..hatar mörkerkörning och med regn dubbelhataSkrikandes

Akerberg
0

Tjenixen. +2 och regn här, men uppåt kanterna på stan (som ligger i en grop) är det massa snö, varit där uppe o städat hos gnällspikarna nu på morgonen.

Ska till Snörpa strax, vi ska ha maskerad, fika o frågesport. Kanske slänger in en bild senare!

MrsM
0

#12 Jaha. Snöblandat runt Jönköping alltså?

Akerberg
0

#13 Svarade i andra tråden, men ja, snöblandat utanför själva stan, inne i stan är det varmt

AKWIK
0

Nyss kom två trevliga VVS-are hit. Glad

RC71
0

#15 Tar dom betalt fr kl 7? Obestämd

Murgard
0

Sådär!

Nu är pojkarna inne och mumsar hö i sin box. Fendi fick ett grönt varmfodrat täcke på sig, inte alldeles frivilligt iofs, men han är talbar. Har ännu ingen möjlighet att binda upp dem i nya stallet, därför blir det lite dansande emellanåt. Gjordarna var aningens farliga till en början, men det gick snabbt över. Han känns alldeles varm under täcket GladKyss. Felix ska få täcke på sig senare, vill ha en medhjälpare då.

Maken ska strax åka till Odal och införskaffa ringar till uppbindningsrepen i stallgången.

Maria-Kavat
0

God eftermiddag! Kom hem från stallet nyss, fixat iordning för insläppet. Ska ha lite stallmöte så vi kan prata ihop oss om rutiner och annat. Är ju själv ny här så man har inte 100 % koll. Kampus har skaffat sig två favorittjejer i hagen- ett halvblod och ett varmblod!  Skrattandedock såg de väldigt kära ut när jag kikade på dem! Mysigt och roligt för det behöver han.

AKWIK
0

#16 Nej, fast pris. Glad

Akerberg
0

Lovade ju ev. en bild…

Kommer här!

[baffinbay]
0

#20 FIIN!!

Denna kommentar har tagits bort.
Akerberg
0

Bara för att det är fredag skämmer jag ut mig en gång till…

Murgard
0

Snörpa ser ut att njuta Glad!!

walsan
0

Här har vi tjafs i stohagen. Inget riktigt ledarsto som håller ordning. Ett sto har lämnat flocken igår så mor och dotter islänningar gaddar ihop sig mot vår Rebecca. Orättvist för en av dem är skodd och de är båda mycket aggressiva och låter inte Rebecca komma in i eller ens i närheten av ligghallen trots att det är oväder! Det sto som nu lämnat  höll tidigare islänningarna på plats men Rebecca körde i sin tur bort henne. Nu verkar Islänningarna ha fritt spelrum. Det kan sluta med att islänningarna åker ut och får gå över till mindre hage och mindre ligghall och att de treåriga connemaravalackerna får ta deras plats i "stohagen". Kanske är de artigare mot en äldre dräktig dam? Rebecca får i natt slicka såren i box.

Murgard
0

25 Trist!

ambo
0

#25 j-a islänningar! att de är så kaxiga då!

[baffinbay]
0

Tacka vet jag connemaror!

Murgard
0

#28 Kan inte annat än hålla med!

Denna kommentar har tagits bort.