Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: allmänt
Läst 633 ggr
Murgard
0

Godförmiddag den 4 november

Underbart väder, soligt och grannt!  Sådana dagar borde vara lediga!!

Svullnaden runt skapet på våra nyblivna valacker har lagt sig fint. Felix är aningens mera svullen än Fendi, men ingen av dem har haft feber so far.  Och det märks att hormonnivån har sjunkit ! Glad 

Ska på litteraturgenomgång på eftermiddagen (kursen jag läser). 

Ha en bra dag, alla connemaravänner!

lil-sis
0

Goddagens. Inte så mkt sol här. Blev inte så mkt gjort med ponnyn igår, spelade Wii och myste istället så ponnyn fick finbesök på kvällen :p Kyss

Får bättra mig idag istället :)

Covergirl
0

Idag är det inte särskilt soligt. Klart varmare än igår men mer gråtrist. Förmiddagen var likadan som igår, red dressyr på Chiva, mockade och fixade fodret till båda.

Sitter på jobbet nu, rätt uttråkad. Nåja, jobbar bara till 17.15 så ska inte klaga. Hade dock tänkt posta ett exemplar av Cassiopeia Novas bok till the_connemara men det exemplar jag tagit med mig hade blivit missfärgat av något i min väska. Typiskt illa. Får ta det imorgon istället.
Därför har jag gjort en omplanering och tänker åka förbi Granngården idag. Hade tänkt ta det imorgon men omväxling förnöjer. Behöver köpa två hinkar mineralpellets och en hink multivitamin. Får dock prioritera. Jag fixar nog inte att bära hem 3*10 kg foderhinkar.
Längtar tills jag får bilen Skrattande

Akerberg
0

Ingen störe aktiivtet varken på mig eller på forumet idag.

Har jobbat och sen varit på bibblan o läst ridsport, sytt in Snörpas rosa fleecetäcke som töjt sig i halsen (upptäckte det i lördags) och sen fixade jag lite med SCS sida och mejlade lite folk ang. bilder på diplomston. Sen har jag inte kommit längre =S

Funderar på att baka bullar, men det börjar bli lite sent nu, det tar ju sådan tid!

AKWIK
0

#3 Köpte Ridsport idag, så jag går nog och lägger mig tidigt med den som kvällslektyr.

Annars en ganska vanlig dag.

lil-sis
0

Får Ridsport i brevlådan så jag har läst Special igår och idag :)

Just nu är jag lite arg på min kropp, tycks vara UVI på ingång, med feber dessutom, blir det så måste jag släpa mig till doktorn :(

Spader-EliN
0

Godkväll!

hade NP muntliga i Svenska B idag.. ush inte kul och gick inte bra…..

Ingen ridning idag heller, Chancen har fått tänderna raspade så han vilar sig.

I Helgen var det hopptävling vi hoppade 70 cm men kom i korsgalopp mot ett hinder och fick med oss det, i övrigt en klockren runda aja på't igen den 16/11 när det är km i hoppning då blir det 80 cm

RC71
0

Godkväll

Grått och ruggigt här Rynkar på näsan Dagen har rullat på och nu har jag precis borstat av alla fölen. "Charlie" har kommit på att man kan rulla sej i leran…Skäms

Akerberg
0

#7 Hua! Fattar inte hur de kan tycka det är mysigt… =S

RC71
0

#8 Tror det är den efterföljande avborstningen hon vill åt…Glad

Akerberg
0

#9 åh, tänkte inte på det!

Kanske det Snörpa också vill… men hon får bara halsen borstad, täckad på resten (borstar självklart hela hästen!)

Kreles lägger sig aldrig i lera ^^  Men på sommaren blir han gärna nerblött och sen går han o lägger sig på dammigaste stället han hittar, borstar man sen blir han sur!

AKWIK
0

#8 Barn älskar gegga, vet du väl? Skrattande

RC71
0

#11 Jodå, men det brukar dröja innan fölen kommer på att dom ska rulla sej för rullandets skull Skäms Hon är tidig det lilla pyret.

tjoffsan
0

Godkväll! Mina pållar vill tydligen fortfarande inte ha något hö, trots att det inte ser ut att finnas något kvar i hagen. Skumt…

I söndags skjutsade jag lille Galliano till Öland där han ska bo ett tag framöver ihop med ett jämngammalt hingstföl. Det har rapporterats att han trivs ihop med sin nya kompis men har försökt rymma hem. Skrattande

Trodde att 2-årsstoet skulle tycka det var skönt att bli av med den lille terroristen, men hon verkade faktiskt sakna honom lite.

Ninna69
0

Godkväll, mitt djur rullar sig överallt, i leran i boxen (så den ser ut som en krigszon) suck. Idag var hon iaf väääldigt dyr, fick hjälp att tömmköra ynglet och Brinken o Briar kan slänga sig i väggen Tyst

Murgard
0

#12 Mina pojkar är oroväckande sena!! Det händer nästan aldrig att dom rullar sig Obestämd.. men annars verkar dom helt OK!

lil-sis
0

Mitt djur rullar sig inte så mkt i lera. Men har det regnat på henne så gnuggar hon sig mkt noggrant i torven i boxen sen. Tror jag föredrar leran faktiskt.

Covergirl
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Cinnabar rullar sig i princip aldrig där hon blir smutsig. Hon kan möjligen rulla sig i gräs eller i snö. I sin box rullar hon sig när den är nyspånad och tillfluffad.
Detsamma gäller Peia. Hon rullar sig iofs alltid när hon är avduschad och blir utsläppt i hagen igen men inte så hon blir lerig.

Chiva är den grisigaste och brukar ha lite lera på halsen eller i ansiktet. Dock är ju hon täckad så täcket får värsta smällen. Men det är nog bara 1-3 gånger per vecka som hon har lera på sig.
Dock är hon inte överförtjust i att dammas av heller. Knaspålle!