Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 782 ggr
Akerberg
0

God Morgon 8/11 2008

God Förmiddag ;)

Gråmulet i Jönköping idag.  Ska till stugan sen är det tänkt, rida Kreles en sväng. Annars tror jag inte det händer så mycket i helgen

Murgard
0

Grått och dimmigt, plus 4 grader. Har varit något av en slödag idag, men det ska städas i huset och pysslas med hästar. Så det är väl bara att sätta igång!

Bullemor
0

Huvva vilket trist väder!

Skall försöka röja och möblera om i sonens rum och sedan ta mig ann det tvättberg som lär hittas när jag flyttar på sängenObestämd

Förövrigt en lugn dag hemma med bara jag och Bullarna.

Covergirl
0

Varmt, cirka 9 grader, och väldigt dimmigt. Man ser inte många meter. Jag tycker iofs att dimma är rätt mysigt.

Red ut en sväng på Chiva. Fick sällskap med Theresia och fjant-Nasse. Chiva bevisade ännu en gång att hennes ålder nog inte är 16 år trots allt. Hon slängde dreggel över oss båda, gick på snedden, studsade och bjöd också på en liten bakutspark. Charmigt.
Därefter tömkörde jag Peia. Hon hade tagit sig samman sen i onsdags och idag uppförde hon sig riktigt trevligt.

Sitter nu på jobbet. Eller ja, för tillfället står jag upp. Jobbar till 18. Hem och byta om till stallkläder, ännu en gång. Ska mocka samt kvällsfodra.
Tänkte sen se på Svensson, Svensson och sova skapligt tidigt. Är trött och ska upp tidigt imorgon, trots att jag är ledig.

Dyblygiad
0

Försöker att hålla mig vaken, vakade av den 4e natten i morse och har bara fått sova i 2h innan jag var tvungen att köra upp barnen till stallet. Jag bor på ön som Sl glömde Rynkar på näsan i sin busstabell…..

AKWIK
0

Hejsan!

Här har det varit +8 grader och dimmigt som sjutton. Tog en promenad med hingsten idag. Vi hade så mysigt. Kyss Han fick äta en massa gräs och bajsa på främmande hästhögar. Kanske var lämningar efter PRE-hingsten i närheten? I så fall måste Chancen vara extra nöjd över att ha fått täcka över hans hög. Skrattande

Igår var jag ut med Dimona och Arizona i skogen. Kanske tar jag ut Windy i morgon, då.

ambo
0

Gokväll..har just tagi in Ambo för en timme sen, ätit och nu vänta in att hämta maja i stan där hon är på ett party me sin gamla klass. håhåjaja, hon börjar bli stor hon me..och inget vin kan man dricka Rynkar på näsan blir väl ett glas lite senare då Tungan ute

har annars  varit MKT duktig och röjt bort gammal skit från vårt hus med hjälp av släpet! tagit in dynor från hammock mm (det var väl dax nu..)

Murgard
0

#6 Nä, det är ju så en period i barnens tonårstid. Får njuta desto mer senare i afton Glad!

walsan
0

#6 Jag skulle gjort det samma, dvs avstått helt från vin…

Vi cyklade 6 km till goda vänner på middag ikväll, så vi skulle kunna ta det där vinet. Så fick maken ont i magen och eftersom han har en kronisk sjukdom av det allvarligare slaget, så lämnade vi cyklarna kvar och tog vi taxi hem. Väl hemma blev han sämre och vi fick då ta taxi till akuten. När han kommit in ordentligt åkte jag hem. Igen i taxi. Om mannen får åka hem i natt får han väl också ta taxi…

Annars har hästarna det bra, men valackerna gräver gropar i ligghallen så singlet under sanden kommer upp. Har krattat till det hela idag och ska sedan lägga på mer sand, sedan spån och nu halmar vi upp ligghallarna också efterom kylan borde komma förr eller senare.

MrsM
0

Godkväll!

En vanlig lördag i och kring hemmet. Har fixat lite pass o dyl under kvällen. Ska försöka göra vinterhagen "startklar" imorgon.

#8 Hoppas maken kryar på sig, det kan ju vara värt en taxifärd.

Mkt varmt ute, det blir visst aldrig vinter? Mina dubbdäck har känts lite överlopps den här veckanFörvånad. Men har man en nykläckt körkortskille i familjen känns det som man måste gardera sig…

Murgard
0

#9 Dessutom en osedvanligt rar sådan kille!

walsan
0

#9 Jag har dubbdäck på cykeln. Det var inte överlopps här omdagen i frosthalkan. Det är vanligt med dubbdäck här i Gävle. Jag hörde att en kompis som flyttade ner till Skåne med sina dubbade vinterdäck fick omgivning att häpna.

- Det är inte sant! Dubbdäck på cykel!? Finns det?

MrsM
0

#10. Mmm, tack! Vi är rätt nöjda. Glad.

lil-sis
0

Igår var det inte så mkt stall. Mest säng hela dagen OskyldigSkämsKyss Men sen kvällsfodring och den lille sötnosen som också låg i sängen följde helt frivilligt med och hjälpte till :o

Ponnyn lite dålig i magen, frågan är vad det beror på…

walsan
0

#9 Jodå, maken kom hem klockan 5 i morse. Tack och lov var det bara njurstensanfall. Det är i alla fall behandlingsbart och anfallet har gått över, så han mår nästan helt bra tack och lov. Jag fick dock sköta riseldningen i hagarna helt själv idag.

monsterpony
0

#14 Skönt att höra! Glad