Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 2442 ggr
MrsM
0

Gomorr´n 9 nov 2008

Först på plan för en gångs skull…?!

Ska köra ett lass halm och fixa vinterhage. Samt röja i hemmet. Samt fixa färdigt på papperskontoret.

Glöm inte att det är Fars Dag om sånt skulle vara aktuellt.

Be careful out there,

hälsar M

ambo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

gomorron från Bromma..japp Fars dag är det, ska ut till min gamla pappa på eftermiddagen en stund. Köpa me mig ljusslinga o greja lite fint åt dom.

Först ta ut Amboboy, Maja me kompis kommer ut senare.

Tror jag ska försöka städa lite på fm hemma faktiskt, tråkigt men oj så bra det känns med rent hem Skrattande

Maja hoppa förresten i fredags först ambo på 1,15 hinder och sen Alegre den spanske pållen som äääälskar att hoppa!

Bullemor
0

Morrn morrn!

Lika upphetsande väder här i Enköping som igår, dvs grått, ruggigt och blött.

Hade tänkt bada hundarna idag,men det får nog vänta tills det frusit på ute igen. Förövrigt bara småpyssel innan barnen kommer hem i e.m igen.

monsterpony
0

God morgon! Hemma i fosterlandet igen och efter en rejäl sovmorgon börjar jag känna mig som en människa igen. I går var jag helt färdig.

Efter ett misslyckat försök tisdags kväll lyckades jag ta en stor musrackare natten till fredag, så nu har det varit lugnt på den fronten. Jag har dock betat om fällan och ska köpa några nya fräscha idag så att jag är redo för nästa inflyttningsfest.

Murgard
0

Denna dimma som envist hänger kvar!!  Det regnar åtminstone inte..

Har lite mockning kvar, samt att lägga ut foder. Ska kila ut och göra det strax.

Sedan lutar det åt att elda upp en stor rishög uppe i Hammarbacken (några hundra meter från gården). Vi eldade en kase förra året på farsdag också, så snart har vi en tradition! Glad

Hundarna är påverkade av lågtrycket, dom vill mest bara sova.

ambo
0

#3 hoho..här har en rådis kolat i huset..varför det stinker råttlik i ena badrummet Rynkar på näsan den har väl dött av mitt råttgift mm..ska få hit anticimex på onsdag igen för att gå till botten med var de kommer in Skrikandes I hate rats!!!

lil-sis
0

Goddagens. Skulle varit i stallet tolv för lite ponnyridning men det är uppskjutet till två. Så det var helt onödigt att sängkamraten snällt åkte hem tidigt Oskyldig

Päronen skulle komma med mat till mig (fylla mina lådor och skåp, det är synd att jag inte har en frys… allt för att ha råd att ha kvar ponnyn) men iom att barnen sköt upp ponnyridningen så hinner inte päronen komma.

Trist väder här också. Tar och knatar till stallet vid ett och söndagsmockar (har bädd i veckan för att spara tid och strö). Och så hoppas jag barnen hinner komma, iaf den som ska rida. Är vi bara två kanske det inte blir några bilder.

monsterpony
0

#5 Då hade jag bättre tur. I min musjakt råkade jag hitta en fälla med död mus som inte var den jag riggat nu i höst… Den måste således ha varit där sen i fjol. Urrk! Skrikandes Som tur var var den prydligt torkad och helt doftfri.

frk-Connemara
0

God morgen begynner kanskje og bli litt seint og si så jeg sier god ettermiddag. I gård kveld kom Lotta på besøk, det var utrolig koselig, vi spiste lang frokost så slapp vi Penny inn til de andre hestene og det gikk bra. Ønsker lotta Lykke til på veien hjem:D

Covergirl
0

Här är dagen tämligen god. Delvis beror det nog på att jag nyss åt fyra rader Marabou Non Stop. Inte alls tokigt som första mål "mat" en söndag i november.

Tillbringade nästan sex timmar i stallet. Morgonfodring och utsläpp, rida Chiva, rida Peia, mocka till damerna samt fixa foder åt dem och ytterligare två pållar. Catrin åkte nämligen av igår och bröt höger arm så jag var snäll. Mocka åt de pållarna får någon annan göra. De har torvmix och bädd och det får jag lite hjärnblödning av.
Båda pållarna uppförde sig helt okej. Peia tycker skritt är tråkigt och går gärna och såsar. I trav och galopp pinnar hon på så fint. Där är det knepiga att fatta rätt galopp. Hon fattar gärna men det blir lite hipp som happ vad det blir för sort.

Resten av dagen lär innehålla fotboll, hästhoppning på TV samt lite nyttigheter. Tänkte dessutom ägna kvällen åt lite SM-guldsfirande Cool
De bör väl vinna men man ska inte skriva aldrig. Håll tummarna är ni snälla! (För det finns väl inget Elfsborg-fan här?!)

Om inte annat kan jag ägna dagen åt att vara glad åt Jennifer och Cinnas sista tävling. De bemödade sig med att (hoppas att man skriver så…) starta KM i dressyr och var först tvåa i LC:2 och därefter vinst bland privatponnyerna i LB:2.
I LC:2 fick de stryk av ett ekipage som står i samma stall. Stor häst så det är trots allt imponerande att vara såpass nära. Procenten i LC:2 blev 67,någonting och i LB:2 63,någonting.
Mamma sa att det hade varit en bättre ritt i LB:2 men bedömningssporter är som de är.
Tyvärr bara pytteklasser men den klubben är lite [läs jätte-] konstig.
I vilket fall som helst en trevlig avslutning på karriären. Nu väntar andra uppgifter för de båda. Vilka får vi se Glad

ambo
0

#9 så fina de ser ut på bilden Glad

Covergirl
0

Tackar Skrattande
Gammal bild så de är nog mer hopridna nu men tack ändå :) Jennifer hade glömt kameran idag och mammas kamera är kass på att fota i ridhus så inga bilder från idag :/

RC71
0

Godkväll!

Nyss hemkommen från Norge. (Tack Sixi och frk-connemara för god mat och en trevlig vistelse. Glad )

Resan hem gick bra men det regnade mest hela tiden. Lite ensamt var det att köra hem. På ditvägen kunde jag i alla fall umgås med Penny i övervakningskameran Glad Tyvärr åkte jag ifrån min kamera så några bilder blev det inte men frk-connemara kanske kan lägga ut några senare…

Akerberg
0

God Kväll

Ridit lite dressyr på Kreles idag. Han lyssnade bra och gjorde iaf ungefär vad jag ville (A) men någon direkt form hittade vi inte. Men han orkar inte så mycket heller, gå på fyrkantspåret i trav i höger varv är SVÅRT, så vi jobbar vidare en annan gång… =)

Varit och kikat på grannarnas husbygge också, nu börjar det likna ett hus!

Bildfilm från idag:

http://www.aramennoc.se/film/081109_1.wmv

Carduus
0

God kväll!

Varit fullt upp i stallet hela helgen. Både trevligt och mindre trevligt. Då jag kom till stallet i går låg stallägarens dotter blödande på stallgången och väntade på ambulansRynkar på näsan. Mamman och hon hade klippt en av ponnyerna som helt plötsligt blivit rädd (efter att varit hur lugn som helst), rest sig och träffat henne med knät rätt på näsan och sedan träffat henne med en hov i ryggen! Flickan var vid medvetande hela tiden men det hade ju kunnat gå illa… Brutet näsben och ett brutet revben blev resultatet. Usch!

Lösdriften till grabbarna har trots detta blivit klar nog att släppa in hästarna i. Lite målarfärg, galler för fönstret och panel utanpå saknas ännu men det ska nog snart bli klart. Blev lite försenat pga olyckan.

Grabbarna tyckte det var jättekul att byta hage. Den de gått i nu senast är väldigt kuperad så de har inte kunnat sträcka ut i galopper vilket de tog igen nu på de öppna ytorna. Gräs att äta finns det med så de trivs. Återstår att se hur mkt de kommer utnyttja lösdriften.

De tre valacker som fick överta den kuperade hagen är också nöjda över alla grenar och buskar de kan sysselsätta sig med på dagarna. Alla nöjda!

Dagsfärsk mobilbild på Carduus. En del av hagen är lerig för där har det gått hästar nu under hösten men vi har lagt till en stor bit grön vall också.

Carduus
0

Bild på lösdriften.

walsan
0

#15 Fin ligghall. Känner att vi har lite väl öppet i våra ligghallar. Vi har pratat om att bygga ytterligare en halvvägg.

lil-sis
0

Blev ingen ridning idag. Först sköt barnen upp, sen uteblev dem. Vilket gjorde att även päronen uteblev så ingen påfyllning av skafferierna heller. Och sängkamraten som så snällt gick hem i tid. Helt i onödan.

Och nu kan jag inte sova heller… Tror jag har hittat en billig lösdrift i krokarna iaf, hoppas bara att hon har plats. Kan inte ringa nu precis… Det mer än halverar månadskostnaden och det gör inte ont om man säger så.

AKWIK
0

#14,15

Förvånad Usch! Stackars E! Hoppas på ett snabbt tillfrisknande.

Fint det blev i lösdriften! Så apelkastad Kalle Bus har blivit. Fin! Kyss

Carduus
0

#18 Tack! Kan inte sluta pussa på honom, tur han gillar att bli pussadSkämsKyss.