Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettallmänt
Läst 911 ggr
Murgard
0

Go`morron 11/11 -08

`Faktiskt en ganska klar morgon. Hoppas det får hålla i sig. Slutar redan kl. 14 idag och räknar med att hinna en hel del därhemma på eftermiddagen.

Ha en bra dag!

Kerstin

Tittut
0

Hej alla ute i landet!

Vad hålls ni med en dag som idag?

Jag ska chipmärka föl och göra pass, det räcker nog bra så idag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Dyblygiad
0

Jag ska fylla år och hjälpa ungarna med deras tidningar samt hålla hopplektion i kväll. Måste bara vakna till liv efter makens födelsedagsmiddag i gårkväll……

Tittut
0

# 2 Ha den äran!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

RC70
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God förmiddag!
Var i stallet redan 05:50 i morse, kom hem 08:50. Fick mocka ur hela boxen, så är det när man är petig och inte fått göra själv på 2 veckor ! Hade blivit väldigt packat och det ogillar jag, så 3 skottkärror och en ny torvbal så var det mjukt igen! Rent och snyggt! Mockade som sagt, såg över den dräktiga ponnyn ifrån topp till tå, hon hade ställt till med oväder en helg när jag var borta, lyckats trampa av en del av hoven på utsidan, lindrigt men jag fick rycka bort sömmen. Annars verkade hon som vanligt, lite tjurig på mig men det mutades bort med morötter. Hon fick äta upp det sista av morgonhöt på gången, något hon tycker är roligt för då får hon vara i centrum när  jag går runt, runt i stallet!

Fyllde på vattenhinken i hagen, tömde ner all ny havre i tunnan och sopade och städade halva stallet - ja, man måste ju roa sig med något medan hästar äter så förbövlans långsamt!

Idag får jag Ä N T L I G E N min nya dator, så då kommer en hel drös hemsidor att uppdateras, brolotensgrafit.com, emeliebrolin.se, inverdesign.se och onnarpsstuteri.se bland annat! Ska bli väldigt kul att leka med den halva eftermiddagen!

Andreas och jag ska även åka och storhandla, här är tomt, tomt, tomt efter våra 2 veckor i USA. Ska även sätta in alla bilderna ifrån våran resa (drygt 320 st).

Oj, för ovanlighetensskull ett lååångt inlägg idag!

Dyblygiad - Grattis på din dag !

Bullemor
0

Gråtrist och ruggigt här idag med. Skall pyssla lite här hemma innan det är dags att ge sig iväg till jobbet. Skall jobba inne på kliniken idag och kommer nog inte hem förrän framåt kl 18.

Grattis Dyblygiad säger jag med!

Carduus
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon!

Är hemma från jobbet i dag vilket jag var i går med. Haft en hiskelig migränresaRynkar på näsan. Brukar få ett par sådana om året då ingen medicin hjälper, fruktansvärt jobbigt. Fick inte behålla någon mat eller vätska alls i går så det kändes underbart att kunna äta lite frukost i dag. Lite skakig fortfarande men huvudet känns bra, om värken kommer tillbaka vet jag inte vad jag gör…

Stallägarens dotter som jag berättade om i Lördags mår efter omständigheterna riktigt bra. Hon är hemma och har inte alltför ont, tuff tjejGlad.

Kanske blir en sväng till stallet i em om jag känner mig tillräckligt pigg.

Ha det bra alla och grattis Dyblygiad!

Akerberg
0

God dag. ÖSregn idag med, det har fullkomligt vräkt ner hela dan.  Kom hem nu, har varit på infomöte på jobbet, tog "bara" tre timmar =S  13 personer i ett litet kontor och alla satt och gäspade ikapp, skoj…

Murgard
0

Gratulerar på födelsedagen Dyblygiad!

Jag har varit och studerat babyconnemaran som flyttat in nästgårds. En otroligt social och cool tjej Glad! Rejäl unge!

Den får hennes nya familj glädje utav!

ambo
0

GRattis från mej med..efter en joobbig dag då jag mitt i ett villamöte uppringdes av sura folk som ska plantera träd uppe i Kristineholm..Rimbo..jag totalt glömt mitt möte me dom. fy. bara att sätta sig i bilen och dra järnet upp dit (min trad numer)

och nu ut till stallet ej så lockande ikväll i regnet..ska ta hand om alegre o sen är det ju amboboy föstås.

RC71
0

#2 Gratulerar! Glad

En tung dag med fruktansvärt dåligt väder! Var till vallentuna på eftermiddagenoch fyllde upp bilen med broddar, 4-hålsskor mm.mm. Nu bör jag klara mej fram till våren! Glad

Murgard
0

#10 Oj,oj! Din bil är som en tanks nu då! Håll dig för allt i världen på vägen!! Glad