Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 635 ggr
ambo
0

Godmorgon 2008-11-05

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

gomorron lite disigt här i Bromma. Ska iväg upp till Rimbotrakten igen, Ekebyholmsallén.

skaffa mig nya glasögon igår efter typ 20 år och inser hur skaaarpt allt blir! Har varit en trafikfara tydligen men nu! jeez! ser allt på 1 mils håll Skrattande mkt snygga (tommy hillfiger) mot mina gamla retro..

Må väl därute me alla maror!

Carduus
0

Godmorgon!

Väldigt dimmigt och ruggigt här.

Var inventering hela dagen i går, pust… Inte riktigt färdig än men snart kanske man kan få börja jobba vanligt igen. I dag ska det vara revision så det gäller att ha koll på grejorna.

I morgon ska grabbarna få inviga sin nya lösdrift, ska bli spännande att se vad de tycker om det. Har fått tag på bonde som kan sälja halm men vi lägger in spånet vi hämtat först så tar vi hem halmen i helgen.

Ha det bra alla!

Bullemor
0

godmorgon!

Här är det förkylt så det förslår, så idag blir det till att göra så lite som möjligt.

Vacker, frostig onsdagsmorgon här i Enköping, får se om det håller i sig.

RC71
0

Sol och -2,5 grader. Vackert med rimfrost överallt. )  9 hästar väntar på att få pedikyr.

Godmorgon från

Lotta Glad

Tittut
0

Morrn!

Ha en bra onsdag och ta vara på solen!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

lil-sis
0

Goddagens :)

Fint väder idag :) Ska hämta sadeln i Gränby Centrum så jag antar att det på eftermiddagen blir sadelinvänjning :)

Murgard
0

Minus 3,5 var det tidigt imorse. Solen lyser som om det vore en vacker marsdag Glad!

Jobbar till 14.30 idag och ser fram emot en långpromenad med hundarna i etermiddag, samt lite ponnypyssel.

Akerberg
0

Goddag. Snabbt jobbat idag =/ Det är en såndär vecka man inget har att göra! Till skillnad från förra när jag inte hann med allt jag BRUKAR göra på en kafferast =S  Undrar varför de inte kan komma i jämn ström istället….

Ska iväg till Snörpa snart, tänkte klippa henne om maskinen är i stallet och bladet är bytt, för det vet jag inte hur man gör, dumt att chansa…

Påminner om Secret Santa också, 4 anmälda så här långt, fler vill vi väl bli?!

AKWIK
0

Godkväll!

Kom just från hästarna. Nu är Arizona vaccinerad och Dimona mätt! Hihi, alltså inte motsats till hungrig utan mätt på höjden.

Fattas nu bara DNA-svar så kan jag skicka iväg rubbet till MrsM.

RC71
0

#8 Hur stor var hon då? Glad

AKWIK
0

#9 Tycker att det är lite låg aktivitet här så jag gör en gissningslek?! Skrattande

Akerberg
0

152 cm ?

AKWIK
0

Försöker hitta en bild på henne där det finn ngt bredvid henne att jämföra med. Sökfunktionen jobbar nu …..Skrattande

AKWIK
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Äh! Hon är 151,1 cm. Cool

Akerberg
0

#13 Men, då var jag ju inte ens nära ju =(  9 mm är ju mycket!

Carduus
0

#13 Inte merFörvånad jag hade nog gissat på några cm till!

AKWIK
0

#15 Hon upplevs nog extra stor eftersom hon har så lång och fin hals! SkrattandeFlört Jag själv har fått henne till ca 153, men har inte förstått hur mätstickan ska sättas. Skäms Det betyder att mina mått på Arizona tidigare nog inte stämmer. I december ska vi mäta alla föl, tradition, och då kan jag rapportera även hennes höjd.

Obestämd Hmm kom nu att tänka på att jag mätt Windy till 142,5 cm. I irländska stamboken står hon som 141.