God morgon 2008-11-13
Morning!
Grått och trist, men snart har halva november gått. Hur bra är inte det?
Nu ska jag köra huvudet i passhögen!
Ha en bra torsdag.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
haha, satt just o knåpade ihop en tråd när din ploppade upp!
Grått o trist här me, nu ska jag förbereda igenfixande av husvägg, vi har gåtan på spåren var rådisar går in. Huset tillbyggt på 50-talet med icke källargrund på det tillbyggda, hålrum under och därmed har rådisar kilat in o sen gnaskat sig vidare in i hus. man ska lägga grus intill väggar då de ej vill begravas i grus s a s. Suck, va skit d är me gamla hus..
Inget stall idag, Majas fridag i veckan då jag ej heller är där.
I morrn hoppträning för landslagsryttaren Niclas Jonsson! Spännande!

Ja, visst är det skönt att november har hastat förbi!! Snart advent
. Måste ut och leta en fin adventsgran snart. Ska ha en stor utegran , och en liten kan stå i någon vrå på övervåningen.
#1 ..men de gamla husen besitter en charm som nya saknar
.
Regn,lergegga,grått och trist. Nu lovar de som tur är lite sol till helgen, och jag hoppas det infrias annars är det snart läge för ljusterapi!
Har varit ute med Terrierbullarna en sväng och nu väntar det vanligt hushållspyssel innan det är dags att ge sig iväg till jobbet.
#2 hoho joo visst är det så också
Jag är lite off alla men jag tkr det är lite mysigt på hösten med julkänning, tända ljus och allt är lite avslappnat på nåt vis
Goddag!
Har varit i stallet på morgonen och ska snart ta med mig sonen till Åland för att fira en födelsedag i släkten. Ska äta lite lyxigt och bo på hotell. Hoppas bara att sängarna är så mjuka att jag slipper gå upp och vila mitt i natten. 
Här är full fart Husbesiktning klockan 13 så nu hoppas vi att det går bra, så vi får huset sålt….
God eftermiddag!
Suttit och installerat 200 nya program på nya datorn. Tar halva dagen. Snart ska jag och svärmor åka till hennes lokal och titta på tyger till gardiner (hon är sömmerska). Det är väldigt kalt i våran lägenhet än så länge, känns så tomt utan gardiner!
Annars ska monstret tömköras, medryttaren ska få lära sig hur man gör !
Trevlig höstdag !

Göda, skönt att det är torsdag, dvs dagen innan fredag. Den här veckan har gått såååå otroligt långsamt =S
Putsat fönster på jobbet idag, hua så trist det är! Får det aldrig rent på första försöket, utan får gå efter och torka och gno med papper o ha mig =S
Har lagt in två annonser på tradera nu, en på min bruna kavaj o så en blå grimma som Snörpa tyvärr inte kunde ha =( (cob) hoppas någon annan vill ha dem =)
Snopen hemkommen igen efter att ha varit på jobbet bara dryga timmen. Stort,svårlöst strömavbrott är orsaken.
Gladde mig dock åt att jag hade ström hemma så jag slipper släpa fram grillen för att kunna tillverka kvällsmat.

Regn och åter regn. Vansinnigt trist dag! 
Gokväll!
Just avslutat en middag med exet. Lite krystat kanske det var idag, båda börjar fatta att det är slut på riktigt nu. Han åt ordentligt i varje fall, inga aptit-problem.
Fick nyss ett mail från en intressent på Maggie. Trodde inte jag skulle få iväg henne nu, utan att det skulle dröja till våren minst. Fåren har jag också sålt, huxflux! Bara katterna kvar nu då!
God natt-snart i varje fall

Har precis kommit in efter hundpromenad och kvällsturen i stallet. Det är klart, med vackert månsken, minus 2 grader. Riktigt vackert. #10 Hoppas det nått dig också, RC71!
Pojkarna låg när jag kom in i stallet, och Fendi valde att ligga kvar när jag öppnade skjutdörren. Satt och kliade honom en liten stund innan han sträckte ut ena frambenet och markerade att han ville resa på sig. Suck,,, dom är för mysiga!
Har inte gjort ett aktivt val för att förändra texten. Vill minnas att walsan kommenterade detta tidigare…
Packar upp kartonger. Ska arkivera en hel del gamla originalhandlingar hos SH i Skara och förbereder "överföringen". Hittade bl a ett reg bevis från 1984 på Candy Moon från allas vår AKW. Lite kul
.
Fick linfröoljepuss på kinden av Lillan idag. Snacka om att smörja sin matte!
En trevlig men hektisk dag på jobbet.Imon är det fredag!
Åter till kartongerna. Hälsn M
#12 Det är när man trycker på Ctrl 3 istället för shift brädgård. Då växlar fonten. Vi har inte samma kyla som er i Ockelbo utan vi ligger fortfarande på plussidan.
Har precis kommi hem från en tjänsteresa till Skellefteå över dagen. Gick upp kvart i fem och flög från Arlanda till Skellefteå. Möte hela dagen och sedan flyg tillbaka till Arlanda och tåg hem till Gävle igen. Pust arbetsamt vill jag lova. Där var det minst 5 grader kallt. Brr…
Imorgon åker vi på hästtittartur nedåt västkusten. Vi gör flera stopp på vägen och tittar sedan på minst fem ettåringar längs kusten. Hoppas att vi fastnar för något. Tyvärr hann vi inte få nya bilen att åka med. Det hade annars varit fint.
Innan vi åker ska jag kolla med länsstyrelsen varför de inte betalar ut några bidrag i år heller. Jag tror att jag som själv är gammal centralbyråkrat håller på att övergå till att bli rättshaverist. Jag får verkligen ångest bara av och tänka på hur hemskt betesstödet hanteras!!! Maken säger sluta med att söka bidrag! Inte värt att du får magsår!