God morgon 14 november 2008
Godmorgon.
Mörk, blåsig och mycket blöt morgon. Damerna fick frukost på sängen och får faktiskt stanna inne idag tills jag kommer hem. Att servera frukost i ösregn och den dessutom blåser iväg är ingen hit.
På plats tidigt idag. Ska hinna skriva några beslut innan möten tar vid. P2 Aurora på radion, lugnt och skönt. Man tänker bra på mornarna - efter kaffet.
Ha en bra dag, alla.
Här kör vi Rockklassiker på radion, lagom mycket elgitarrer och raspiga rockröster, perfekt att göra pass till!
Inget regn, bara grått.
Ha en bra fredag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God morgon!
Var i stallet 05:50 i vanlig ordning för morgonfodring. Det bästa jag vet är mörka höstmornar och hästar som tuggar. Man blir så lugn. Frukosten förtärdes inomhus, medan jag gick runt och fixade med det ena och det andra - i mörker. För våra lampor i stallet är trasiga. Vi är 3 st hästar i stallet just nu ! Connemaran Baile na Gleanna har flyttat till en medryttare ! Monia börjar bli sanslöst långhårig och RUND ! Ska ta nån bra bild någon dag!
Igår tömmkörde vi, gick riktigt bra! 5e gången ungefär och hon är verkligen så duktig!
Idag fick hon vila. HAHA för jag fick plocka av ena framdojjan igår.
RC71 HÅLL I DIG. Jag fick knipsa av sömmarna med en avbitartång och sedan bräcka loss skon med - en hammare. DEN NI!
Hemkommen efter min fredagslektion på Äppelviken. Idag fick jag en superduperpålle, gammal dressyrvalack som varit vet. Stig A:s pålle! Han kunde allt, bara man satt till så börja han passaga..me kandar hur kul som helst! Me så fina hästar som där är behöver man knappt egen..eller jo..hehe
Nu lite hemjobb, sen ut o ta hand om alegre, och därefter köra ambo till hoppträningen på Färingsö. Puuh! återkommer! Blir Erik som får fixa pyttipanna till the rest of härhemma

God dag!
Har snart bara 2 timmar kvar tills jag slutar och hästfri kväll blir det, skall dock åka till storstan så jätte lugnt blir det inte.
Hittade en artikel som gjorde mig glad, rekomenderar att ni läser den!
Ha en fortsatt trevlig dag!

Dagen började så bra, med kall klar morgon. Det har nu övergått till regn
. RC71:s gårdagsväder har vi fått ärva…
Pållarna ska få komma in mycket tidigt idag.
Här ska mockas, städas i huset (eller mockas där också..???
) och varvas ner efter en hektisk vecka.
Har faktiskt tagit en par timmars komp och är redan hemma. Så obeskrivligt skönt!!

Vädret är om möjligt, ännu sämre i dag.
Avslutade dagen med att kila upp och stödbandagera en ettårshingst för vidare transport till klinik. Ägaren trodde på hovböld , men jag är rädd det är värre än så…Hovböldet är ju "tacksamma" och gärna något man hittar på en blockhalt häst. Nåväl, vi får väl se vad röntgen mm. säger.
#2 Duktigt!
Men varför plockade du inte söm för söm med avbitartången i stället? Det där med hammaren lät jobbigt…

Jag har varit på utbildning hela dagen och lärt mig mer om ECMO behandling samt om GBP operationer/postoperativt. MKt nyttigt och intressant.
På väg hem fick jag samtal nerefrån Skara att Beskens har fått sin första godkända son!!!! Moravikens Malibu u Melanie blev i dagarna godkänd för avel av Lettisk avelsnämnd! Jättekul då han äldsta avkomma är 3 år gammal och Malibu är enbart 2½ år!

God Kväll i mörkret. Sista dagen att jobba den här veckan, skönt! Den här veckan har gått sååå sakta!
Var ute en lite kortare runda med Snörpa, ca 1 timme. Hon var jättepigg, men inte halvgalen som i måndags. Imorgon ska vi träna dressyr för ägaren, får se hur det går… Tävling nästa helg!
Har sytt lite mer på ländtäcket jag gör till Snörpas ägares dotter i julklapp, tror det kommer bli riktigt bra =) Har gjort ett likadant åt Snörpa och det funkar super!
Kom hem från Åland för några timmar sedan och har redan hunnit skicka iväg sonen till Falun med buss. Han ska träna friidrott där för någon stjärna (minns ej vilken
).
Här regnar det, men på Åland var det fint! 

#7 Grattis!
Finns det många welshar i Lettland? För jag antar att den Svenska nämden fortfarande är Svensk….

#10 Ingen aning om welshstatusen i Lettland. Besk har 2 söner exporterade dit som blivande avelshingstar. Den första är nu visad och godkänd. Tror att de ska verka i ridponnyaveln där nere. Jätteroligt för både mig som Besk ägare och framför allt för Moravikens ägare som har fött upp Malibu
Vad jag förstod på det korta samtalet så bedömde de härstamning + exteriör + rörelser.
Gokväll!
Ska snart ut i mörkret och mata djuren. Har idag sålt mina får, till en ung familj som tagit över ett skärgårdsjordbruk och vill utöka sin guteflock. Fåren ska åka båt härifrån till sitt nya hem. Ska filma Maggie imorgon till intressenten. De vill ha en körhäst, och ska tävla. Spännande!
Nä, nu måste man väll trotsa leran och ge sig ut!
#6 hehe, jag försökte att plocka sömm för sömm! Men det gick inge bra, så jag använde hammaren för att bräcka (stavning?):) haha det fungerade ju iaf!