Godmorgon 2008-11-15
gomorron i mörkret..vi ska iväg på dag 2 hoppträning för Niclas Jonsson. Igår kväll var rätt råddigt..träningen försenad 1 1/2 timme så vi fick gå o rota på lerig kolmörk miniparkering där alla slirade fast i lera..ridhuset var iof fräscht men utan faciliteter så man stod på ruggig läktare utan fika
stall lövhagen färingsö
sen var maja enda ponnyekipaget o de andra på hobbynivå var lixom inte så mkt extra över det hela..
men, på de igen nu kl 9 på ett ställe som kallas Farmen.
Hare bra därute
Gomorron
Milt och skönt, +10, frisk vind och uppehåll. Ska snart lasta bilen med arkivmaterial som ska till SH och ge mig iväg. Tror att handlingarna ska rymmas i bilen… alla original sedan 1975 som nu vuxit ur kassaskåpet här.
Ha en bra dag,
önskar M

Godmorgon!
Ska så snart kaffet är urdrucket bege mig till stallet och hjälpa till att klippa färdigt det som inte hunnits innan olyckan i Lördags… Får se hur det går denna gång
ska ge lite lugnande innan vi börjar.
Vi har börjat fodra unghästarna i lösdriften, ponnyerna står snällt uppbundna men halvblodet behöver lite träning. Egentligen behöver inte ponnyerna äta mer än hö och mineraler men halvblodet behöver så de får lite skrammel i krubban sen får de vänta till den stora är klar, nyttigt!
I eftermddag ska sambon och jag till mina föräldrar för att fika, äta och säkerligen har pappa kommit på nå't han vill ha hjälp med så vi får jobba lite för brödfödan…
Ha det bra alla!
Har precis avslutat en stor portion med nya frukostfavoriten: Grahamsmjölsgröt med äppelmos! Mums!
Ska snart ut med bullgänget på en runda och sedan röja lite här hemma innan det är dags att fika med några kompisar.
Ha en skön lördag allihopa!

Morgonrutinerna är avklarade i stall mm.
Ska sätta en deg och baka kanelbullar så jag har något att bjuda på när Felix nya familj kommer på eftermiddagen.
Det kommer att kännas onödigt tomt i stallet nu…
.

Goddag! Varit i stallet o ridit dressyrlektion för Snörpas ägare. Gick riktigt hyffsat efter ett tag =) Hästen vet tyvärr hur hon ska göra för att kollra bort mig, och sen går hon dit hon vill =P men vi jobbar på det…
Ska vidare upp till stugan o rida Kreles sen är det tänkt, blir nog en sväng ut i skogen idag, så får vi se om jag känner för att dressyra lite med honom imorgon. Vi behöver det bådatvå
Tar tillbaka det där om solen, för det sprack upp och solen lyste hela eftermiddagen! Härligt!

Här firas det födelsedag :) Eller ja, hittills har jag inte öppnat ett enda paket men snart så.
Dessutom firas det att pojkvännen muckat från lumpen och kommit hem. Inte alls tokigt.
Ikväll ska vi ut och äta så det blir nog bra det här.
Peia spottade ut en tand imorse. Fin present till matte ;)
Dock är vädret fisigt. Blåser massor, till och med för att vara Kalmar, och nu på eftermiddagen regn också. Jay 
Dagen började i god anda men slutar inte lika trevligt. Skulle ha åkt på en fest ikväll men ligger i soffan med 38.5 i feber, har ätit lite pizza och har laptopen på magen, iklädd oerhört glammiga mjukiskläder.
Hade hellre klätt upp mig, åkt på en tjejfest och druckit något glas vin i gott sällskap…. Ni förstår poängen va?
god kväll. eller natt.
idag mår jag som jag förtjänar. efter karatefylla igår så går jag på sparlåga idag. var ute och pysslade med monia som ÄNTLIGEN återgått till gamla vanor. Hon blev helt upponer när jag var borta, men nu är allting som vanligt igen.
Monia blev anfallen av 3 barn idag.
alla kom in i boxen och skulle kramas och känna efter bebis, monia stod som ett ljus med ett öra på mig o ett öra i maten 
GRATTIS JANNICE NYQVIST PÅ 22 ÅRS DAGEN ! (Covergirl)