Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 657 ggr
Tittut
0

God morgon 2008-11-16

God morgon!

Idag står det valpträff med spårträning på schemat, och jag måste snart ge mig iväg, men jag ville säga god morgon först!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

monsterpony
0

God morgon!

Jag ska försöka ta det lugnt och koppla av på förmiddagen (fast det är en del som måste göras först). Sen bär det av till Skåne för vidare färd till Danmark i morgon.

Soligt och fint är det här i alla fall och stormen har lagt sig.

MrsM
0

Godmorgon.

Här blåser det för fullt. Damerna verkar trots det trivas i vinterhagen. Passar på att ha vinterhagspremiär idag när jag är hemma och har koll hela da´n så att juniordamerna hinner upptäcka att det är full elfräs även i det staketet.

Ska tvätta, städa o fixa lite pappersarbete idag.

/M

ambo
0

rätt lugn söndag..maja i stallet me ny ponnykompis som flyttat in! J'ttekul för henne. De skulle rida ut o maja visa "tv-spelsslingan" dvs man måste ducka, vika sig höger vänster hoppa hinder mm..en krävande runda om jag känner maja rätt hehe Matsäck me så de ska fika o ha sig också. som det ska va i stall!

ska fösöka jobba en del idag fast det känns inte lockande..jobb som legat för länge och som jag lovat en brf förening. fy.

Akerberg
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God kväll =)

Började dagen med att gå en sväng, såg tre älgar, varav en var helt orädd och stod kvar och tittade lite och sen fortsatte beta som om inget hade hänt. Söt =)

Red en sväng på Kreles sen, börjar fundera på om han är rädd för sin egen svans =S

Maria-Kavat
0

God kväll! Hinner allt för sällan göra inlägg här numera, tiden räcker inte till. Idag hans det med att rida en sväng innan mörkret. Mysigt!  Medryttaren red en långrunda igår så idag blev det att jogga å klättra lite lätt idag. Har införskaffat en sulky oxå i veckan som varit, som jag inte hunnit prova än. Är så himla sugen på det. Får bli nu i veckan! Har insläppet av hästarna ikväll så det blir å åka ner framåt åtta snåret.

lil-sis
0

Idag har jag flyttat ponnyn till lösdriften, lite mörkt men hon verkade nöjd. Drog i väg med svansen i vädret.

Har även fått förfrågan på Stardust av de i princip enda jag skulle kunna tänka mig att sälja till.

Svårt det där.

AKWIK
0

Godkväll!

Idag såg jag säsongens första snöflingor. Det är för varmt för att de ska ligga kvar som snö (+1) men det gav lite hopp. Vore trevligt med några minusgrader och snö. Det är ju så himla mjukt i marken nu och lerigt i grindhålen! Rynkar på näsan

Jag tog med mig alla tre damerna på asfaltspromenad idag. Mötte några bilar och en knattermoped, men eftersom inte Windy och Dimona bryr sig så reagerade inte Arizona heller. Cool Hon gör som tanterna gör. Skrattande

RC71
0

Här har kommit snöflingor stora som plättar hela eftermiddagen. Ligger lite av dom kvar än. Pållarna fick komma in till em höet- dom frös Rynkar på näsan

Akerberg
0

Glömde ju hälften förut…

Har varit svinkallt hela dan, av nordlida vindar. Termometern har visat runt 4 grader. Kom lite snö på eftermiddagen, först när jag o Kreles var i skogen, kändes även kallare i luften då, och sen lite senare när vi var tillbaka. *hutter*

walsan
0

Vi har kommit hem från en nätt hästtittarrunda på 155 mil! Vi tittade i huvudsak på ettåriga dressyrstammade halvblod. Ännu är det bara en häst som vi avtalat att köpa och som vanligt blev det en connemara…OskyldigGladGlad

Vi funderar vidare på de andra.

Akerberg
0

#10 åh! Spännande! Vad är det för något?

RC70
0

Jag ÄLSKAR min connemara.

Monia har varit liite speciell att sko, så jag och min bäste vän och hovslagare Micke valde redan i början att sko 2 par i taget. Det har gett väldigt bra resultat.

Idag, för första gången sen jag fick henne, är hon skodd runt om, på en gång! Hon stod HELT stilla i gången medan micke skodde - något hon ALDRIG gjort förut. Vi har fått binda upp henne och allt möjligt. Jag älskar verkligen connemaran, hon är så klok.

Murgard
0

Här har det varit molnigt men uppehåll. Temperaturen har sjunkit sakta hela dagen, så nu är det riktigt påfruset och -1. Får gärna fortsätta så.

#10 Nu är vi nyfikna!  Vad har ni funnit Glad??

#12 Härligt när det bara går framåt med uppfostran/utbilding!

AKWIK
0

#12 Har du sålt Grafit? Förvånad Eller älskar du inte honom? Foten i munnen

walsan
0

#11, #13

Vi har kommit överens om att köpa en släkting till vår Jackie (som vi sålde på försommaren). Samma far har de och Jackies mor är denna hästs mormorsmor, dvs samma stostam.

RC71
0

#15 Aha, en brun….?Obestämd

AKWIK
0

#15 En asiatisk flicka från Uppland?

RC71
0

#17 Så måste det vara! Har inte tillverkat någon annan med den mamman….Cool

lil-sis
0

#17 Tom jag har klurat ut vilken det borde vara :) Den verkar väldigt trevlig :)