Godmorgon 19/11 -08
Är det endast tuppen och jag som är uppe??
Kallt och friskt, minus 3. Sönt att gårdagens regn upphörde!
Kan bli en snabbsväng till Gävle efter jobbet idag.
Ha en bra onsdag!
Hälsar Kerstin
Nejdå, jag är vaken sedan länge. Har både hunnit med att åka och släppa ut hästar i halkan, och att äta frukost. Blev fast på russidan bara…
Hoppas på bättre väder idag, efter gårdagens bläväder. Jag slutade frysa först i går kväll.
Hoppas ni får en bra onsdag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon!
Kylig promenad från bussen i dag men man blir onekligen pigg!
Inga särskilda planer förutom jobb, får se hur ded utvecklar sig framåt eftermiddagen. Carduus ska vaccineras denna vecka och verkas på Fredag men det sköter stallägaren, jag får jobba så jag har råd att betala….
Ha det bra alla!
gomorrn ska iväg som vanligt till allé, denna gång Taxinge Näsby sydväst om stockholm. Därefter kolla några alléer i Järnatrakten o sen hem. ska rida Alegre idag även senare idag.
Termos och lussebullar nerpackade!
Varit uppe sen sju, tvätt och så BM för att få P-sprutan. Det var ett himla bök! *mutter*
Nu tittar jag på det fina vädret och så tja… :) Blir väl kanske en tur ut och hälsar på ponnyn, kanske tom kan fota lite.
Goddag!
Ska gå ut till bilen nu och se om låset har tinat i solen. Kom inte in i den i morse.
Ska med sonen på utvecklingssamtal i skolan på em, så inget stall idag. 

#5 Har du provat att sätta en påse varmvatten mot låset (med nyckeln i om det går!)? Funkar superbra! (Sen brukar jag även få sätta påsen mot låset på sidan när jag väl fått upp dörren, annars går den inte stänga… men min bil kanske är lite bäng?)
Kom precis från Snörpelörp nu. Iiiiskallt och fruset överallt när jag kom dit, medan vi var ute i skogen steg temperatiuren nästan 3 grader =O Hade tänkte rida en lång runda i skritt o lämnade gräsbrodden hemma eftersom det var så hårt (men ingen is, så inga brodd alls alltså), men nope, först var det stenhårt, sen blev det mjukt o kladdigt och vrålhalt i lera/gräs/löv, så skritt blev det, men ingen långtur, utan en lite kortare slingerikroksväng i närmsta skogen bara. Nyckfullt väder! Hade även tänkt byta till vintertäcke på henne efter ridningen eftersom jag tyckte hon var lite för kall under när jag kände, men det behövdes inte sen, för då hade hon nog blivit lite för varm istället =S
Gokväll! Lärarvikare hela dagen, gick över förväntan! Julpyssel, matte och högläsning. Samt skollunch! Underbart att äta god mat, obegränsad mängd för 20 kr. Sen hem, ge alla djur vatten vilket inte gick imorse då slang och utkast var fruset. Imorgon är det besiktning av Maggie som gäller, och sedan fårleverans.
Snart går flyttlasset!
#6 Nej, men det var ett bra tips att lägga på minnet. Nu har jag preparerat med låsolja.