Perfekta stallkatter!
Tre honkatter, mor och två döttar söker nya hem! Kan bo var för sig, även om systarna gärna skulle bo ihop.
Mamma Morris är en lite blyg tjej, men väldigt tillgiven. superduktig råttjägare, tar hem flera om dagen. Van vid stora djur och skulle passa perfekt i ett stall/ladugård. Rumsren, van att vara ute mkt.
Systarna Thelma och Louise är två tigrerade ungkatter födda 2 juni-08. Superkeliga, älskar alla människor. Vana vid hästar och får, rumsrena.
Vill gärna komma till en familj med mkt kärlek, och utevistelse. Avmaskade och fullt friska.
Vid intresse, maila eller ring Andrea.
0176-93338, eller 073-649 00 34 andrea.friberg@hotmail.com

Röd honkatt? Inte helt vanligt.
Nej, därav det maskulint klingande namnet. Trodde benhårt det var en kille, tills fem ungar ploppade ut…

Otroligt söt!! Synd att jag har katt redan -samt ett gäng vilda hundar!
#1 Nej, helröda honkatter är nog inte så vanliga men visst finns dom. Och så ger dom ju garanterat mycket värg till sina ungar
. Hade turen att komma över en för några år sen och kände att hon MÅSTE få ha en kull innan kastrering. Resultatet blev 3 sköldpaddsfärgade tjrjer och en röd kille. Kan ses här oh här för den som ev är intresserad.
Dessvärre känns det som kattbeståndet räcker till här med 6 st inne/ute, 2 i den tomma lagården och en i stallet. Men det borde väl inte vara omöjligt att omplacera så söta katter. Lycka till!
Sigrid Åberg
sigridpapottan.blogg.se www.pomonaconnemara.se

Verkligen fin kisse Madicken! Tyvärr så tror jag inte min lilla vita som är kvar här hemma skulle uppskatta sällskap av en vuxen katt. Hon är tuff mot nykomlijngar…Hade däremot min gamla herre funnits kvar hade det inte varit några problem. Han var snäll mot allt och alla. Såå trist han är borta…

Lade ut en trevare på jobbet också… en var lite småsugen på katt igen. Dom har varit utan några år.
hade tagit en på direkten om inte min äldste kille varit allergisk mot just katter. vi me våra råttproblem oclså..tyvärr.
Vår 3-åring älskar katter så mycket att jag nästan smälter och ger honom en, men han är ju alldeles för liten för att förstå vad kattägande innebär och lillebror är bara 8 månader så kanske bäst att vänta något år. (Givetvis skulle vi vuxna ta ansvar för ev katt) Vi har inget stall men bor i hus i kattvänligt och kattrikt område dock långt från er. Men det värsta är att jag tror jag kan vara allergisk mot just katter. Kan man göra pricktest om man undrar? Lycka till med hemsökandet till era katter.
Jag är allergisk mot katter. Både testat och tidigare känt av det ganska rejält.
Sen bodde jag på Ekerö ett tag och där flyttade en av katterna in i huset vare sig jag ville eller inte. Och jag klarade av honom, jätteskumt.
Så nu ligger det en hittekatt på min byrå och sover, har haft henne i tre och ett halvt år nu. Kommer även få hem en röd långhårig hona från stallet mest troligt, de har ett gäng ungar nu.
#9 då finns det hopp! Jag har aldrig varit allergisk men när en kompis hade två håriga innekatter i en lägenhet så blev jag alltid snuvig när jag var hos honom. Hos min bror med två innekatter blev jag också snuvig tidigare men känner inget nu. Kan man bara ringa och be om ett pricktest?
#10 Killar brukar inte nöta ut dammsugaren i första taget. Kanske var dammallergi du kände av?
(elak generalisering, jag vet, men baserat på egen erfarenhet)
#11 ingen risk, då vår dammsugare är rätt oanvänd den med 
#13 så där ska riktiga katter se ut! Sådana hade alltid min farmor, de hette alltid Killi (typ Kisse på finska) men varierade över åren.