Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 559 ggr
Tittut
0

God morgon 2008-11-20

Är ni vakna?

Här är det en ganska behaglig morgon. Inget regn, ingen blåst, bara nollgradigt men ändå ganska torrt.

Hoppas få ur mig lite skrivarbete idag, så att jag kan åka och äta soppa med pensionärerna på dagen. Ska leverera lite ull till kyrkans barnverksahet också. Alltid nåt pyssel…

Ha en bra torsdag. Snart är det fredag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

lil-sis
0

Japp vaken. 140 (el om det är 152) timmar YKB börjar idag. Så numer måste jag upp varje vardagmorgon :-o

Är ev kanske snart hästlös. Känns konstigt. Men hon hamnar i så fall i bästa tänkbara hem!

AKWIK
0

Godmorgon!

Här är det vitt på marken sedan igår kväll, ca 0 grader och sol.

Läste Ridsport igår och såg på nätet idag att många "tävlings-connemaror" är till salu nu. Samma utbudsökning som bland bilar, fastigheter mm? Obestämd Är recessionen snart här? Förvånad

Dyblygiad
0

Hemma efter nattligt jobb och utsläpp av hästar. Snorigt halt som vanligt på ön, ön som vägverket glömmer varje år, vi får varken saltat el sandat…….saltet för våra brunnars skull men lite sand skulle inte sitta fel i kurvornaSkrikandes

Minus 2 ute och jag ska sova på fårskinnet nu, nattinatti alla!

ambo
0

gomorron..ska ut på allé som vanligt, Fållnäs nere på Södertörn. Sen ut och ta hand om den spanske grållen, det blir en skrittrunda me ländtäcke han är broddad o klar!

Rekordmånga starter på lördag Heby, maja kommer starta Lätt A om det går bra i Lätt B! annars drar vi hem efter Lätt B. Börjar redan tänka hur mkt varma kläder o x-täcken som måste packas Förvånad

Vi har ökat på kraftfodret inför lördagen så ambo är rätt piggelinSkrattande

Clancy
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmiddag !

Har varit off här ett bra tag, fullt upp i skola med prov som efterlöser det ena efter det andra. Svenskaprov i litteraturhistoria i tisdags, matteprov igår - ekvationer och geometri- gick skapligt.

I morse kl 8,30 var det prov i engelska, hjärnan var väl mer eller mindre nyvaken och skulle då börja arbeta direkt med att tänka ut något bra att skriva om. Ämnet var val som man ska göra i livet oavsett om det gäller att köpa något eller val inför framtiden studier/jobb. Ska man tex köpa mobil så finns det ju inte bara en sort att välja på, eller datorer eller vad det nu är. Ska man köpa ett par jeans så är det inte bara att köpa ett par vanliga jeans för det finns inga vanliga jeans längre utan det finns ju en mängd val man måste göra i utseendet.  

Skrivningen gick någorlunda bra med tanke på tidpunkten…

Nu är det lugnt tills på tisdag då det är studier igen.

Annars har det bakats vetebullar här igen ! I förrgår var de färdigbakade och ut kom 8 st. Bifogar bild på resultatet. Två vart inne lite för länge och blev lite brända Skrattande Men annars blev de riktigt fina !

Akerberg
0

Godddag jobbat som vanligt, halkade omkull på en isfläck på parkeringen när jag gick ett varv runt bilen o kände på däcken för det luktade bränt när jag klev ur =S Som väntat var det vänster fram där bromsen brukar hänga sig då o då… det släppte nog efter några bromsningar innan jag åkte, för den luktade inget sen.

Har slagit in årets första julklapp (Secret Santa, fast i ett annat forum Oskyldig, här kunde jag ju inte vara med Rynkar på näsan) och ska posta det sen tänkte jag. Men inte förrän jag lagat mat o ätit tror jag. Eller imorgon. Ingen brådska direkt!

Tittut
0

# 5 Vilka finingar!Kyss

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Carduus
0

God eftermiddag!

Fortfarande kvar på jobbet, varit en körig dag men nu ska jag snart röra mig hemåt.

Blir inga hästar i dag men i morgon ska Storm skos och Dusen verkas så då ska jag vara på plats.

Storm har vila just nu så det händer inget mer på tävlingsfronten detta år skulle jag tro. Rätt skönt för tävlingar på vintern är ingen höjdare…

#5 UrsötaKyss.

Ha det bra alla!

MadickenII
0

Gokväll!

Ont i ryggen och förkyld, samt aningens upprörd efter storbråk med exet. Vi kan verkligen inte umgås längre, utan det slutar bara med bråk. Idag åkte fåren till sina nya ägare, med båt! Gick jättebra att lasta dem, hoppas ingen hoppade i sjön på vägen bara…

Fick Maggies besiktning flyttad tills imorgon, så det är vad morgondagen bjuder på. På kvällen ska jag på födelsedagsfest i Sthlm, vilket jag inte helt känner för. Är mest bara arg!

Dyblygiad
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har nu vaknat i magsjukans tecken, eller nja Theo är risig i magen så det blir till att vara hemma i natt.

Jag har sålt sista fölet för året!!!!!! Till en nära kompis som såg min annons 15 min efter det att jag lade ut den på hästnet. Det uppväger magsjukan långa vägar. Dessutom ska köparen ta hand om vårt 1 års sto under vintern så jag får in alla vuxna hästar från deras fodervärdar…..

fotograf P Jobs.

Murgard
0

#9 Åk på fest, ska du se att ilskan släpper. kan vara bra med lite input.

#10 WOW! En sådan snygging!

Har jobbat 8-18 idag- ingen favorit direkt!   Ska gå ut och ta in hästarna, som säkert har synpunkter på den sena timman Obestämd.

Inga stordåd i afton, möjligen en hundpromenad.

lil-sis
0

Har lite Ågren här. Vill ju inte sälja. Men det går liksom inte ihop sig heller. Eller runt går det. Så länge hon är frisk och inget händer. Men det kan man inte räkna med, rätt oansvarit…

RC71
0

#12 Hade du inte en fodervärd på gång? Det måste väl vara ett bättre alternativ om du inte vill sälja.

Att gå och vänta på att något ska hända med djuren kan man ju inte göra. Man får ju ta saker och ting som dom kommer.

walsan
0

Trött ikväll efter en ny natt med uteliggare i dotterns trappuppgång. Man blir (som hästägare?) faktiskt klarvaken av att bli väckt av telefonen någon timme efter man somnat. Securitas var i alla fall snabbare att få ut honom än polisen. Hoppas att han får någonstans att ta vägenRynkar på näsan. Tydligen är han känd och inte någon särskilt trevlig figur, men varmt ställe att sova på vill ju alla ha.

Hoppas på en lugn natt i natt.

lil-sis
0

#13, lite osäkert. Och ffa vill jag inte ha häst när jag inte kan ha häst på det viset jag vill. Kommer inte kunna visa osv nästa år. Det suger.

Hon får det bra hos köparna ("mormor och morfar" skulle man kunna sägam iofs farmor och farfar med Skrattande).

Det gör ont. Det är en toppen liten ponny. Men en toppen liten ponny ska ha det så bra det går också.

Jag tänkte kanske passa på att börja rida lite igen (var längesedan) och så samla ihop och fixa ekonomin (lättare utan häst helt klart) och sen börja om från början. Kanske med en riden häst/ponny om ett par år Förvånad

Det här året har varit lite för tufft på mig, det känns. På alla fronter, inte bara hästeriet.