Kommande föl
Vad har ni för ston dräktiga i år, vem är den stolta fadern och när beräknas fölis titta ut?
Vi har ett dräktigt sto och det är Krathus Rebecca e. Caraway u. Lykkesholm Ratafia ue. Hamlet of Oakleigh. Hon är betäckt med Grange Flynn Sparrow och är beräknad till 16 april.
Vi väntar två tillskott i Sparrow-familjen.
Båda e Långarnö Cedrick. Försökte ju köpa hans mmm på lambay Island, Irland 1975 och tycker det ska bli spännande med en återkoppling…
Flash fölar i april och Mamma Mia i juni.

Väntar tre föl här. Ciao Bellissima dräktig med "Packie" , beräknad skiftet mars-april.
Innellan Alice dräktig med Dexter Leam Pondi, beräknad 20 april.
Långarnö Jessiebell dräktig med "Packie" beräknad 15 juni

Och jag har beställt ett gulbrunt stoföl till den 21:e april e. Poetic Justice ue. Brantshammar Korak.
#3 Du vågar åka till Irland fast Ciao Bellissima kanske fölar då? Är det mamma som anförtros ansvaret? 
Jag har beställt ett skimmelsto (utan Dimonas gulanlag) vid midsommar, e. Packie ue. Fredriksminde Hazy Chance.

#5 Ja,det är en fördel att ha en mkt hästkunnig mor…
Ciao brukar vara mkt punktlig ,så jag hoppas hon är det i år också och fölar mellan Irlandsresan och premieringarna. 

Väntar ett föl u. Amirett T RC 1025, e. Ashfield Cathal Crobdhearg RC-IRE 991. Beräknat till den 13 april.

Reelina fölar i slutet av maj, stolt far är "Ash"

vi har en som går drektig som heter pålands sixi star, hun er bedekt med "Packie" jeg vet ikke helt når terminen hennes men kanskje RC71 vet det?!

#11 Jadå, det vet jag. Sixi ska föla runt 10 juni 

OK
#12 tur att hingsthållaren har koll ;)

#14 Tja,vem ska annars ha det! 

Puttar upp lite, och undrar om där inte har kommit några föl ännu?
Här går vi i väntans tider också. Ami är beräknad till den 13 april, men det har synts en del tecken på henne nu ett tag faktiskt… Det är nervöst men så spännande!

Här verkar det som att Ciao och Alice planerar lite mer gemensam nedkomst
Dom har fyllt i ungefär lika mkt i juvren och vankar omkring som två ankor i hagen. Alice har alltid svårt att få i sej allt grovfoder sista tiden och så är det nu. Hon är seminerad 24 maj men brukar alltid föla ca en vecka tidigare. Jag hoppas dom kniper över helgen och inväntar lite stadigare vårväder.
På bilden Castle Urchin med hingstföl (2 dygn) e. F H Match

#17 Spännande ^^ Glöm inte att skriva i Föl 2008-tråden när de trillat ut =)

#18 Ska bli! 
Vi håler på att rigga webbkamera enligt råd från Smile and be Happy. Men något föl vill vi förstås inte ha till helgen då vi är i Skövde. Men fölboxen blir halmad.

Min är beräknad till den 21:e men jag tycker inte att hon satt nått juver alls ännu. Det är dock lite svårt att se små skillnader i början eftersom hon har storlek E-kupa i vanliga fall. Skulle nog tippa på att hon går över tiden i år.
Hur många dygn beräknar ni dräktigheten på?

Jag har räknat på 330 dygn, senaste fölet är fött på 327:e dygnet det andra ännu tigigare. Dessa är födda juni-juli. Jag inbillar mig att stoet går dräktig kortare tid om det är sent på sässongen och tvärt om. Någon som gjort några sådana iaktagelser?

#21 Jag räknar inga dygn, jag räknar 11 månader rakt av. Brukar stämma bra.
Vår gamla Flash, 20, ska nedkomma kring den 20:e april. Det rör på sig i magen men tycker det verkar längre kvar än några veckor. Vi får väl se, Hon är i alla fall lite surare och tar för sig mer än vanligt i damgänget. Spännande.

Jaha, för er som är intresserade-här är det förvärkar och mjölkdropp som gäller! Laddar för en uppesittarkväll/natt igen. Återkommer så snart något händer…

#26 Skapa gärna en egen tråd i föl 2008-kategorin =)
RC71! Tack för att du rapporterar! Så spännande… Det blir väl uppesittarkväll/natt för mig med 

#27 Letade efter den men hittade inte…
# 26 Vi håller tummarna att det går bra och att du får vara med!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

#30 Tack!

#29 Det är en helt egen kategori, titta på de orange knapparna i menyn =) (Mina Inlägg, Allmänt, Annonser, Avel, Färgfrågor, Föl 2008, God Morgon! osv)

#32 Ja,jösses ja!
Man lär sej något varje dag…

Vi väntar ett föl i år.
Janville e)Westside Fred u Aran Delight ue Aran Flight är dräktig med Lofty Roderic och beräknad fölning är i mitten av juni.
~Jag tror på ödet~