Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 753 ggr
AKWIK
0

Godmorgon 21 nov 2008

Efter en natt med hemsk mardröm om ett litet skimmelsto som letade efter sin flock är jag så trött, så trött… Men har nu ätit frukost och ska åka ut till mina hästar.

Hoppas alla får en fin dag! Här är det -5 grader. Resten ser jag inte eftersom det är så mörkt.

Carduus
0

Godmorgon!

Tog bilen till jobbet i dag, -5 grader i Norrtälje här i Danderyd är det nog lite varmare.

Kommer åka härifrån vid 13 för att hjälpa till då hovis kommer i eftermiddag. Lösdriftsgrabbarna ska tas in i stallet för att verkas, då är det bra att vara två.

Idol i kväll och kanske äta något gott annars inga planer.

Ha det bra alla!

RC71
0

-6 här och den lilla snö som kom häromdagen ligger faktiskt kvar.

En vanlig jobbardag väntar!

Godmorgon från

LottaGlad

ambo
0

Åka till allé Fållnäs. Ta hand om Alegre. Klippa håret i stan. Förbereda inför tävling Heby i morron. Middag..ja sen var väl dagen slut va?

Må väl därute i kylan brrrr!

RC70
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morgon här med!

Åkte jag med till stallet vid 7 snåret, vi hade -4 grader här, nu -3. Friskt och skönt utomhus! Idag skall det ridas hade jag tänkt :) Måste åka förbi Lillhästen i Stav idag, skall inhandla en massa brodd, har inte riktigt hunnit med det denna veckan!

Checka magen.

Dyblygiad
0

-3 och soligt. Underbart med fryst mark så hästarna slipper leran i hagen. Besken var lite frusen så nu åkte vintertäcket på, här på ön är det alltid kallare när det ligger mellan -5 till nollan, då vi har så fuktigt. När det kryper mot -15 så blir det bättre. Sen är han en riktigt porslinshäst trots uppväxt i lösdrift….

Magsjukan är än så länge bara 1 av 4 barn och förhoppningen finns att det kan stanna så, vi ska på kaninutställning i helgen och vill inte bli sjuka. Snart dags att sätta på värmen i huset.

Tittut
0

Morrn!

En massa minus här också. Jag har haft en lugn morgon. Gick och lade mig igen efter stallet, och gick upp först vid 8.

Nu måste jag nog sätta fart, bara därför…

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

MadickenII
0

Godda!

Kallt och soligt är det här. Ska snart ut och snygga till hästen inför besiktningen. Sedan blir det avfärd mot stora staden och party. Vi ska tydligen gå på Debaser. Där har jag aldrig varit, tycker det räcker med Norrtälje för utegång…

En bra present måste jag hitta innan också, och något att ha på mig. Blir en stressig eftermiddag tror jag. Ska ta med mig syrran, så kan hon få agera personal-shopper!

Ha en bra fredagskväll!

Sassenach
0

#1 i min bok om spådommar har jag för mig att om man drömmer om en vit häst så symboliserar det död. 75% säkerhet att det står det kan kolla upp det om du vill?

Det har varit kallt idag har jag fått säkra rapporter om, men någon sol har jag knappt sett.(sovit hela dagen så det kan ju vara därför..) Var ute och gick en promenad med Kråkan han fick ha lite reflexer och bjällror på sig och själv var jag utrustad med pannlampa. Bus-kul tyckte hästen!

Pappa fick ett anfall av huslighet och diskade både före och efter maten. Sen försökte han få mig att diska mitt oboyglas som jag tänkte använda igen inom en timme, j-la köksHitler.

Sov gott alla glada!

Akerberg
0

God kväll

Skönt att det äntligen är fredag =) Trött på att jobba nu… varit riktigt segt den här veckan, o ändå har jag haft extremt lite att göra!

Ridit lite dressyr på fröken Snörpa idag. Gick sådär, måste få tänderna fixade på henne… 

Klippte henne efter ridningen, blev inte så snyggt, men förhoppningsvis funktionellt! Hoppas hon inte fryser ihjäl… det var -4 ute när jag åkte hem (men då var hon ju inne), vinterpyjamas ute imorgon!  Lite snö var det uppe vid stallet också, men bara puder. Men bättre än inget! Här är det inte en fliniga =(

walsan
0

#8 Kanske gäller det för icke hästfolk, men hästfolk…Obestämd Att dröma om vit häst verkar helt vanligt tycker jag. Jag vill ju helst ha sådana.Glad

Murgard
0

10 Nä, jag tänkte genast att AKW gruvar sig för avvänjning av Arizona..  Flört

Akerberg
0

Bonusbild från ridningen också….

Murgard
0

#12 TACK!! Ni syns verkligen! Glad

Akerberg
0

#13 och ändå har vi inte en enda reflex på..!  =P Normalt rider jag med reflexbrösta, fyra benreflexer och tygelreflexer.. (samt svansreflex om vi inte har ridtäcket på) (Även i fullt dagsljus)  men dem tog jag inte på idag eftersom vi bara skulle rida på gärdet jämte stallet.

Murgard
0

#14 Alltjämt är ni LYSANDE!!´

Denna kommentar har tagits bort.
Akerberg
0

#15 Visst är det kanon när man har reflexer överallt ändå så man inte behöver tänka på dem om man skulle mörkna ute Cool Lägg märke till att jag bytt spöhand på andra bilden Oskyldig

Murgard
0

#17 GladGlad

ambo
0

Apropå reflexer så rider Maja me små cykellampor me gummisnoddar, hon sätter en i nosgrimman fram (vit) som lyser som en pannlampa där de rider, och en röd bak i svansen (röd) ! gissa om de syns! Perfekta, har köpt dem på coopforumSkrattande

AKWIK
0

#8 Tack för erbjudandet, men i detta fall vet jag varför jag drömde så. Det var inte ens symboliskt.

#10 Visst! Skrattande Vita hästar vill man ha!

#11 Nej, det finns inget att gruva sig för. Avvänjningarna i "mitt" stall innehåller aldrig dramatik. Görs i den takt ston och föl själva vill. Arizonas äldre fölkompis har börjat stå hela nätter i boxen bredvid sin mamma nu. Han väljer själv att gå in i den vid insläpp. Och häromdagen började shettisfölen få stå i egen box några timmar vid insläppet. Alltid lugnt och stilla. Så skönt! Glad

Akerberg
0

#19 Sånna har jag med när det är mörkt, fast jag sätter dem i stigbyglarna, hur bra som helst =) har en armreflex som blinkar också