Godmorgon 2008-11-22
gomorron..dystert här med ymnigt snöfall och mer o mer snö..vet ej hur det blir idag. Har ringt Heby och där är det plogat o inte så mkt snö. Om det är mer här hos oss?Glodde på Vägverkets väderinfo men det såg så lite snöhalka ut och mest vid kusten
Åker ut o provkör ett varv me transporten iaf vet hur besviken nån kommer bli..
ska kolla va kompisponnyn i stallet gör, de ska tävla i samma tävling
Godmorgon!
Här har det snöat ymnigt på morgonen. Härligt!
Tyvärr hann jag inte ut till stallet före utsläpp. Första gången fölen får se en massa snö är annars en högtidsdag.
Ska försöka komma ihåg att ta med kameran ut så kanske jag ändå kan fånga lite lek i snön på bild.
Men nu på fm ska jag städa.

Några cm snö föll här i natt och mer utlovas. -4, klart och vackert än så länge…
Hästarna utsläppta och stallet klart sedan kl 9. Tar en dusch och kaffe sedan ska jag ut och elda 
Godmorgon från
Lotta
Har en DM snö på balkongräcket och det snöar fortfarande :)

Godmorgon!
Inte varit ute än men ser ut att ha kommit en hel del snö, yr lite fortfarande. Kan inte låta bli att bli glad blir ju så mkt ljusare med snön, hoppas den får ligga kvar nu men det är väl inte så troligt.
Måste ta mig i kragen och städa i dag… Kanske blir en fika på stan med en väninna om hon vågar sig ut på vägarna, det är tydligen väldigt halt änsålänge.
De varnar för nordliga orkanvindar på ostkusten i morgon kväll och mer snö, varför kan det inte bara komma lite lugnt och fint?!
Ha det bra alla!
Morrn!
Nyss hemkommen från Stockholm, gick segt på motorvägen! Mkt snö och säkert 6-7 plogbilar ute. Ännu mera snö härhemma, blev thermobyxor och höga stövlar på. Hästarna verkar nöjda i varje fall, rent och snyggt i hagen. Nu snöar det igen, himlen är kolsvart.
Blir stugsittande idag, förhoppningsvis utan strömavbrott.
Bifogar bild från igår eftermiddag, otålig Maggie väntar på veterinären. Han fick en lång, blöt puss när han väl dök upp.
God förmiddag !
Snö, vad är det ? Ett litet vitt puder ligger lite här och var på marken, är det detta snö ni pratar om ? 
Undrar om det kommer hit snart så jag får se mer av det hur det ser ut…
Runt 0 här och molnigt annars.

God förmiddag. Iskallt här, men nigen snö så långt ögat når =(
Hunnit handla o äta fruskost. Ska vidare till Kreles en sväng sen tänkte jag. Hoppas det är mer snö där!

#9 Vad roligt!
Det är tomt utan vår prinsessa här… 
Kramar till er alla! 

..och efter det var vi och besökte Joyen. Lilla Joy är otroligt social och vänlig! En riktig charmfull dam
.
Har bytt till vinterdäck på sista fordonet nu. Pust…
Vi åkte sedan till Hille och tittade på en liten hästgård. Speciellt hus byggt 1996 med massor av fantasi och färg. Gulligt stall med två boxar och stora skogshagar, som delvis var lite sanka. Ridhus finns på skrittavstånd, ca 500 meter. Mycket att göra och frågan om huset var så praktiskt? Svårt att lämna ett boende man gillar, men jag skulle så gärna vilja ha hästarna hemma.
Åkte tilstallet efter god lördagsfika. Satte lite mer vindskydd på lilla ligghallen och fyllde den med spån och halm. Tyvärr så var det för mycket grönt i halmen, så unga valackerna åt oavbrutet. Vi tog ut dem ett tag för att de skulle få vila magarna. Hoppas att de tål att stå där i natt…
Helen tömkörde Gondor på stigarna och jag tog Fender på promenad bredvid.
Glömde att säga att här har det varit vacker sol på snötäckta marker hela dagen. Tyvärr är det inte tillräckligt för att det inte ska vara hårt och knöligt i hagarna, men det är i alla fall vackert, ljust och inte lerigt! Det är bara en månad till det börjar bli ljusare.
Godkväll!
Har just kommit hem från en god middag hos ägaren till förra stallet. Wok med kycklingfilé och nudlar.
Innan dess var jag i stallet och pysslade med mina (och andras
) hästar. I morse hade ett av fölen tvärvänt i stalldörren, fastän mamman fortsatte ut i hagen, när han fick syn på all snö. Men sedan hängde han på nästa häst (Windy) ut i hagen. Och när han märkte att snön var härlig så busades det ordentligt med Arizona och storasystrar. 
Tog foton i hagen innan det blev mörkt men jag orkar inte ladda in dem i datorn nu. Misstänker att det mest blev snöflingorna som syns. När jag körde hem nu i kväll så kändes det nästan som nyårsafton med all snö plus att jag var vaken fast det är sent.
Härligt med ordentligt med snö så att den hårda knöggliga marken blev mjuk. Bilens termometer visade -7 grader.
#15 och du kunde ju ha varit först på tråden 23 november. Ni verkar ha mer snö än oss.
Men december 1998! Då du kom det snö! 148 cm på två dagar! Det kan man kalla snöväder. Ett minne för livet! En del kunde inte få upp dörrarna till stallen. Blåsten gjorde att i snödrivorna var det mer än två meter. Ja, det var helt ofattbart. Gävle lamslaget i minst två veckor! Jag åkte skidor till jobbet efter några dagar. Sjukhupersonalen fick åka bandvagn, för inga bilar kunde gå på vägarna. Vi skottade uteboxar i hagarna och det dröjde innan man kunde rida. Som terapi skottade jag den vintern en hel ridbana, men mycket successivt.
#16 Jag tror det räknas som fusk att starta godmorgontråden innan man åtminstone försökt sova.
Oj, det är då snart tio år sedan! Jag minns det fastän jag inte bor i Gävle. Men följde "dramat" ändå, via media. Har också en farbror som jobbade som lots i Gävle då. Det blev ju kaos även för båtarna. Hua!