Godmorgon 25/11-08
Precis ätit frukost, brukar göra det på jobbet men bussarna från Norrtälje hade ännu inte kommit igång då jag klev upp kl 5. Nu har de tydligen börjat gå men bara sporadiskt så det här ska bli spännande
.
Bara att göra sig iordning och knata ner tilll busstationen så får vi se vad som händer. Ringde efter taxi eftersom resegarantin gäller men de har skolkörningar till kl 8.30 så det fanns inga bilar…
Ha det bra alla!
Godmorgon!
Nu har det slutat snöa, och det ska väl bli varmare igen, så den här fina snön lär väl snart vara ett minne blott.
Ha en bra tisdag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
hemmadag med datajobb samt fixa me Ambo 2 ggr. först ut och tömköra tänkte jag, sen ut me Maja senare och mocka mm. Hon går till skolan idag allt är lite bättre. 
Laddar inför fet artikel till Uppsala NT och ev Norrtäljeblaskan om De medeltida tortyrmetoderna på Uppsala AK Barnakut 

Har just bestämt mig för att hoppa av den spanske pållen helt nu då hon ska flytta stall till årsskiftet så det ändå inte blir nåt s a s. Har fullt upp me ambo. samt kan rida lektion på Ä-viken. Ska nog rida Ambo lite också,han ska väl inte få ryggskott av det lilla hoppas jag

God morgon!
Har gjort Roslagsbro runt den här morgonen, var tvungen att tanka bilen i Norrtälje innan jag kunde lämna bilen till verkstaden i Söderby. Passerade AKWs stall, de var fortfarande inplogade men inte lika mycket som igår..
Skall nog gå en sväng med Kråkan innan de får gå ut, vi kan ju alltid kolla hur lång upp på skogsvägen de plogat för att få ut granarna…
Lite säsongsmässig underhållning http://www.skrattnet.se/kategorier/skamt.php?cat=1&sub=92&id=836
Ha en bra dag!
Goddag!
Jag har skottat fram bilen nu och snön fortsätter falla! Farbrorn som har parkeringsplatsen bredvid mig har bott här sedan 1971 och aldrig varit med om ngt liknande.
Eftersom jag inte hunnit hämta min snöskyffel från landet än så fick jag låna spade av Norrvedas snälla arbetskamrater. En av dem hade sonen hemma eftersom skolskjutsarna inte går på landet.
Minst 5000 hushåll har strömlöst.
Jag hoppas stallägarna har förberett med upptappning av vatten till hästarna. Om det inte finns elektricitet så får man ju inte upp vatten, såvida man inte har grävd brunn att hinka upp ur.
Jag skulle så gärna bege mig ut till stallet, men inser att bärgningsbilar har annat att göra än att hjälpa mig om jag kör fast. Plogbilarna har ju svårt ändå att komma fram och göra ett bra jobb när folk blir stående i vägen.
Ja, jösses så det kan bli!
Godda!
Insnöad är man! Kommer ingenstans, knappt ner till hästarna ens. Snö upp till låren på sina ställen. Skottade en gång från stugan till höladan imorse, helt slut! Blötsnö och plusgrader är det nu. Inga bussar ännu, allting står still. Fast jag har ju ström fortfarande, det ska jag nog vara glad för.
Men så länge jag har mat till djuren, och affären 5 min bort så ska jag väll klara mig. På söndag flyttar man ju till sydligare breddgrader (3,5 mil bort…) och slipper detta kaos. Lägenhet lockar just nu!
#5 Har du hittat stallplats till Maggie eller är hon såld?
Såld! Allting är inte klappat och klart, men med största sannolikhet åker hon till sin nya familj på lördag. Återkommer med utförligare rapport när köpet gått igenom.

Snöigt här också! Ska försöka ta mig ut till hästarna och lunchfodra. Supertrött på att vara trevlig i telefonen när folk ringer och undrar om det blir plogat snart, pappa har bott i traktorn sen snön började falla men allt går sakta med den mängd snö som har kommit.
#4 Visst har jag trevliga arbetskompisar, längtar verkligen tillbaks nu efter nästan 2 veckors sjukskrivning, om nu bara detta f-b viruset kunde ge med sig
.
Gissar att det är "Bettan" som har sonen hemma.

Hatar snö o vinter!!!
Har på min tidningsrunda hunnit fastna 5 ggr från kl 08-14. 2 ggr fick jag hjälp av traktor och 2 ggr skottade jag mig upp ur diken av ren ilska 5e gången knuffade 2 trevliga grabbar upp mig ur snöhögen. Värst var när jag blev utprejkad av 2 äldre män som sedan glatt åker vidare med mig kvar i diket, då var jag inte glad. Fortfarande inget uppehåll på snöandet. Mellan stallet och Beskens hage är det 70 cm snö
Snart är det sommmmmmar igen

#9 Är det Midsommar om en månad??
Här är det i varje fall långt till sommaren! Snöar igen nu med full fart, hinner inte få undan snön innan det kommer mera…
Fick just ett samtal om jobb, välbehövligt. Hjälplärare i en klass, fram till jul. Kanske längre. Ska bli skönt att få något att göra om dagarna, särskilt eftersom jag ska bo i lägenhet. Exet ger mig två veckor, sedan tror han att jag kommer klättra på väggarna. Kanske har han rätt, jag som aldrig bott någon annanstans än på landet, i stort hus. Men han ska överbevisas!
Stora problemet just nu är hur jag ska ta mig till jobbet imorgon, eftersom bussarna fortfarande inte kör här ute. Tänkte gå och knacka på hos grannen och fladdra lite med ögonfransarna och tigga en plats i deras bil. De ska ju åt samma håll!

Godeftermiddag. Vägrat sätta igång datorn förrän nu, för då hade jag inte fått något vettigt gjort.. Jobbat lite mer än vanligt på förmiddagen, tog 3 hus istället för de vanliga två tisdagshusen, måste förbereda lite för kommande lägenhetsstäd… Tungt att cykla i snön idag, men inte halt, så det var skönt iaf =)
Har faktiskt fått lite gjort idag, skottat snö, lagat mat, tvättat en maskin, blingat Snörpas julklappstäcke (blev jättefint!), dammsugit och städat skafferiet. Känner mig liiite nyttig iaf! Har heller inte glömt att vattna pappas Flitiga Lisa som han dumpade här innan han åkte på semester. Jag passa blommor =S jo tjena! Men jag gör ett försök iallafall… Nu ska jag tömma tvättmaskinen, och sen lägga ut en annons på tradera om en brun kavaj storlek 36 (Smygreklam
)

10# Japp det måste snart vara midsommar då vi på 2 dygn har fått all vinterns snö
Snart kan det bara bli bättre 
Fick inte loss bilen i morse. Den sitter typ fast i gatan eller nåt. Men bussarna började gå som tur var. På vägen in avlivade vi 4 änder!! Vad de nu hade mitt i vägen att göra.
Imorgon är det men ingen att vi ska köra. Får se hur det blir.

När jag kom till stallet ikväll var det plusgrader, när jag skulle hem hade bilen sjunkit genom snön som sedan fryst…..jag satt fast igen

Igen
Tja, Carpe Diem får väl ändra betydelse till "Fångad hela dagen"