Era ston?!
Kan inte alla skriva något litet om sitt sto? Tex härstamning, färg, temperament och bra och dåliga sidor osv. Gärna bild!

Ja hopp, jag får väll vara först och berätta om min tokiga polle :)
Hon heter Moonleight RC 883 A-prem. född 1993, Gulbrun . Var tidigare avels sto hoss Stall Ragnarp och fick 6 föl, där bland vinnaren av ungchampionatet ( dressyr 5årningar ) 2006 Ragnarps Royce Robot.
Moonis är en speciell häst med mycket mellan öronen :)
Bilden är tagen av JULIA HANSEN och är på mig & moonis :P

Innellan Alice född -95 e.oisin u.Ashfield mist ue.Killyreagh kim.
En mild,livlig och mkt snäll dam som kom till mej från England som fyraåring.Mkt god mor på alla sätt.Har fått sex föl bla. helsystrarna(e.Janus)Långarnö Joleen ,R BIS på årets Riksutställning och Långarnö Jessiebell,Diplomsto och flerfaldigt guldbelönad på utställning.Jessiebell fick även gångartsdiplom på treårstest.Bifogar en bild på Alice.

Ciao Bellissima född 1993,diplomsto och Brantshammar Bell Daras sista avkomma.U.Lambay Bella ue.Lambay Bobby.
Förärvningssäkert sto med ett temperament som även passar små barn.Lämnat sex föl varav fem med Janus.Bla.Långarnö Cedrick RC105,Trojas Akilles,flerfaldigt guldbelönad samt Rikskvalitetsfinalist,Molly Malone,avelsdiplom-07 samt Cakett (e.Spinway Corona)LA hoppning.Ciao är nu dräktig med "Packie"
Har tyvärr ingen bild på henne i datorn.

Innellan Peace född 2001 e.Castle Squire u.Atlantic Beauty ue.Abbeyleix Fionn.
Kom till Sverige från Irlands västkust sju månader gammal.Då väldigt skygg och ohanterad.I dag en snäll och mkt mild dam som gör allt för dej om du väl vunnit hennes förtroende.
Är flerfaldigt guldbelönad på utställning och fick avelsdiplom som treåring.Peace fick en dotter efter Janus 2005,Långarnö Penny samt i år en son e.Carnaby Patrick Hooligan,Långarnö Patrick Jr.
Ej ombetäckt pga sen fölning men kommer att betäckas till våren.Bifogar bild på Peace och Jr,fyra dagar gammal.

Innellan village Lass född 2001
e.Innellan Kestrel u.Fairyhill Lass ue.Ashfield Festy.
"Lassie" kom tillsammans med Peace till Sverige som föl.
Då liten och gulbrun.I dag stor och vit.Guldbelönad samt högt bedömd på trårspremieringen,men pga sin storlek stambokförd i avdelning B.Fick som fyraåring en dotter e.Janus,Långarnö Laura.
Lassie älskar människor och tar för givet att alla människor älskar henne.Trygg och stabil med framförallt mkt goda gångarter.I dag utlånad för fortsatt utbildning.

Långarnö Jessiebell född -03 e.Janus u.Innellan Alice ue.Oisin.
"Jessie"Är en glad och mkt energisk ponny .Vill ha fart och fläkt och är fölens bästa lekkamrat.Hon är flerfaldigt guldbelönad och fick avelsdiplom som treåring.Visades på trårstest med gångartsdiplom.Är nu dräktig med "Packie" och kommer så småningom att säljas då jag inte har möjlighet att behålla alla, hur gärna man än vill.Bild från treårspremieringen.

#2-6 Oj, kul att du tog med allihop!
Kul att höra omCiao Bellissimas, hennes halvsyster Gunne Blue Bell står på ridskolan där jag red förut, hon var väl inte direkt den bästa barnponnyn, men har massor med placeringar i hoppning.

#7 Kul!Hur stor blev Bluebell?Vet att hon var liten som föl och Bella var påverkad av sin höga ålder när hon föddes.Bluebell blev också hennes sista föl om jag minns rätt.Hon kanske har ärvt sin mors energi?Skritt på lång tygel var omöjligt även efter att hon passerat 20-strecket.

#8 C-ponny, men exakt vet jag inte (135 tror jag jag sett att det stått på någon tävlingsanmälan) Ja, energin är det inget fel på! När jag slutade rida där för 2 årsedan hade BB börjat gå nybörjarlektion i skritt och trav med ledare, annars gick hon bara med de duktiga (fast hon gick sällan lektion, ägarens döttrars ponny)

#10 Oj vilka "läskiga" ögon! =O Är de från Bell Dara?

#11 Japp!
Riktiga Bell Dara-ögon! Getlika men mkt snälla!
#10 Gud vilken gosebjörn! Jättesöt (;
MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

#14 Ni funderade över storleken på Gunne Bluebell, att hon var ganska liten.
När vi besökte Lambay Island 1975 fastnade vi för ett litet, nätt gulbrunt sto e. Lambay Rebel men hon var inte till salu för hon ansågs för liten. Det var Gunne Bluebells mormor Lambay Bluebell. Har inte kunnat glömma denna lilla fina dam med det vackra huvudet genom alla år, och det var därför dubbelt lyckat när hon dök upp som mmm till årets utvalda hingst Långarnö Cedrick! Känns som att cirkeln sluts nu när vi väntar två ättlingar till henne.
Jag har två ston:
Hagens Dimona, f.2002, gbr, e. Fredriksminde Hazy Chance u. Hagens Paloma.
Windy's Way RC-IRE 10797, f 1995, svbr, e Dunlewey Go Charlie Go IRE 968 u. Windy Bluebell IRE 8323 ue. Abbeyleix Owen IRE 496. Det är Windy på min Avatar.
Båda blev dräktiga ganska sent i somras med Packie. Tyvärr resorberade Windy, men Dimona beräknas nedkomma omkring midsommar -08. Dimona i bifogad fil.
Presenterar härmed mitt enda sto i avel, Madicken II RC 1253, född 2002. Skimmel, av den lite större modellen.
Pappa heter Möllans Castro och mamma var ett gammalt Brolötens-sto, som hette Mixit. Madicken har jag fött upp själv, hon är tilldelad avelsdiplom och har fått åka på några utställningar.
Fölade som fyraåring och fick ett stoföl efter Janus. Fick i år ett stoföl till efter Grange Flynn Sparrow.
Är en mycket bestämd, smart och ganskia bortskämd donna som gör som hon vill.Är dock en mycket bra mamma, och får stora, välgödda fölungar. Är i år inte dräktig.

Vad kul att läsa alltihop :D

Ballybawn Black Beauty RC-IRE 10530
svartbrun 146cm född 1993 e Boden Park Finnard u Brown Heath ue Dangan Dun.
En helt underbar ponny som vi haft sen mars 2000. Är mattes ögonsten vilket hon också vet om. Har tre mycket bra gångarter och hoppningen finns ju så att säga i generna men jag har mest tränat dressyr med henne och vi har placeringar tom LB.
Nu har hon gått över till att vara mamma på heltid. Har i år ett hingstföl vid sidan e Garryhack Frederick men är inte ombetäckt pga diverse omständigheter. Men kommer att betäckas igen i vår.
~Jag tror på ödet~

Är stolt ägare till Långarnö Joleen. En helt underbar häst. Började rida henne för tre månader sen, första månaden lunkade vi bara omkring i skoge. Till en början tyckte hon att det var konstigt att matte satt på ryggen och inte gick brevid som jag brukade, så hon ville knappt lämna gårdsplan men lärde sig snabbt att det var helt ok. Så efter ca en månads ensamma skogspromenader, ja just det ensamma, för tyvärr hade jag ingen gammal stadig häst att ta med uti skogen, så var det dax att skicka henne på inridning. Med sorg ihjärtat lämnade jag henne hos Anneli Borg, en fantastisk duktig dressyr ryttare. Hur skulle jag klara mig utan min älskade häst i 4 hela veckor? Tiden sniglade sig fram, tänk var långa 4v kan vara! Nu är hon åter hemma och i helgen gjorde hon debut i Ekby Ryttarförenings Luciatåg. Att jag har en helt fantastisk häst har jag fått många bevis för och hennes medverkan i Luciatåget tillsammans med 14 andra hästar är ännu ett bevis för hennes helt otroliga psyke. Tänk att vid 3 1/2 års ålder och riden bara i 3 månader och då nästan alltid utan några andra hästar, gå genom byn tillsamman med 14 andra hästar (de flesta hade hon aldrig träffat) varav en Körhäst ( Joleens Haflinger kompis Allan) och sjungande ryttare, åskadare med hundar och ungar utmed vägen utan att någon gång stressa upp sig. En helt FANTASTISK häst som liksom sin matte tyckte detta var jättekul!
En bättre häst finns inte! Personlig,kelig, gosig, lugnoch trygg, busig och morgon trött. Ja vad kan man önska sig mer?

Välkommen till forumet Joleen!
Jag är stolt över er!!
Hälsn
Lotta

Joleen! Grattis till rBIS i Borås! Jag tror faktiskt att det bara har varit bra att ni haft skogspromenader på tu man hand. Då är det du som är "ledarstoet" s.a.s. och man får ju så fin kontakt.

#23 Vad det gäller Joleen har hon alltid tyckt att hon klarar sej alldeles utmärkt själv. Hon är född självständig!
Hälsn uppfödaren!
RC71! Ja det är ju förunderligt hur de är små personligheter redan som små. Och ändå är så typiskt connermara.

# 22 & 23. I o f s bra med tama hästar och fin kontakt. Men den vinnande traven på Riks fick vi nog se när Joleen elegant svävade iväg på egen hand
och matte låg dumpad i gräset… Fniss.
#27 Ja, det var fin trav. Kanske hade de övat det i skogen?
Joleen kanske tänkte att: När matte snubblar på en trädrot så ska jag inte bry mig för "the show must go on".
Hoppas du inte tar illa upp Joolen-Kerstin. Det är lite kul för att man känner igen sig i sina egna missar, som vi ju alla gjort. Bra resultat blev det ju ändå.

#29 Håller med Kerstin!
Allt för konsten! Har själv legat och krälat i Gisela Helins nyanlagda gummiflisbana 1988. Resulterade i klassvinst och en tredjeplats i BIS-ringen -så det var det helt klart värt!
Ett av mina nyare avelsmål är att föda upp hästar som har inbyggd "krisberedskap"som utlöses vid behov!

:)

Joleen! Tycker du ska lägga det som en egen tråd där vi kan komma med idéer till show. 

Här kommer Jammie, Brolötens Jeanmaire, född -96. Efter Brolötens Grafit undan Garryhinch Polly. Född brun men numera flugskimmel.
Har varit i min ägo sen hon var 7 år och då knappt inriden…
Hon är samarbetsvillig, lyhörd och en genuint pigg dam. Hon är ngt kompakt och kort men under ryttare, i sina bästa stunder får hon fram ett väldigt bra steg med balans och takt, som jag inte lyckats få fram i en showring, ännu, tyvärr.
Vi tränar för att tävla vidare uppåt i dressyrklasserna bland stora hästar.
/Camilla

Får u presentera mitt sto, Amirett T RC 1025.
Hon är e. Rolls Royce, Facett - Tiger Boy.
Ami är min "gamla" tävlingsponny, som jag har haft i min ägo sedan 1997. Hon har stor hoppkapacitet, jag har hoppat henne banor på 1,30-höjder på träning.
Efter mina ponnyår som ryttare, fick hon bli mamma. 2005 fick hon ett hingstföl e. Carnaby Patrick Hooligan. Han vann sin klass på Riks 2006. Ami Guldbelönades i somras med 40p, och en 9:a för sin trav.
Just nu är hon högdräktig med Ashfield Cathal Crobdhearg, nu är det mindre än 2 veckor kvar… Så det är väldigt spännande…
Får jag lov och presentera Önnarps Monia RC 1293.
ett brunt sto född 20030401 efter Backuddens Mountain Haze RC 83 - Önnarps Fideli RC 1020 - Aladdin RC 66.
Köpt som avelsto och motionsanledning till mig och så Graffe då såklart ! Hon fick gångartsutmärkelse som 3 åring 888887 =47p.
Hon är envis, därför kallas hon åsnan, men en snäll och framför allt smart liten dam som jag hoppas kan generera bra föl åt mig i framtiden.

Mitt Connemara sto heter roan och är från mor: Kimma och far Rooar. Hon är en riktig kelgris med mig iaf älskar allt som har med mat att göra och äter gärna höet som ligger utanför boxen som hon fakiskt kommer åt, vet inte hur hon kanske har giraff hals? Vem vet
finns ingen dålig sida med henne, älskar alla hennes sidor!
Jag äger då inte min lilla tjej men tycker hon kan få va med i alla fall:) hon är ju fin nog för det tycker matte iaf*ler*
Avril f.2003 e. Calvin Klein u. Hagens Joy.
Uppfödd och ägd av Kerstin Johansson, Bjennesby stuteri.
Visades på 3 årstest 2006 med 49 poäng i både hopp och dressyr, dubbeldiplom. Gick finalen i hoppning och slutade där 6a. Har nu varit mamma ledig sen dess och endast motionsriden då och då. Nu har vi börjat jobba ihop oss och jag kan (trots att hon faktiskt är ett sto) inte komma på några dåliga sidor en så länga. Snällare, goare och bussigare dam finns inte:D
En ponny som vet hur man gör sin matte glad:)
#43 Låter som ett typiskt connemarasto tycker jag. Den lilla hästen med det stora hjärtat
Hon ser också ju jättetrevlig ut.

#45 bild? 

#45 Ser bara en smily!

#47 Nu kom bilden 
Kolla igen! Jag var lite ivrig och förvirrad bara
. Det poppar upp gula kuvert hela tiden hos mig.

#49 så är det att vara lekledare! 
#50 Ja, om ni tyckte leken var för ansträngande så är det inget mot vad det var att "rätta" svaren. Särskilt när jag loggar ut och in hela tiden för att testa vem som kan vara anonyma_connemaran. Det tycker jag är en svår lek

#51 om du försöker med anonyma_connemaran så lär du aldrig komma in ;D
#52 Ja vet inte om jag stavat fel alla ggr. Har väl inte gissat rätt person heller. 

#53 Det är inte helt lätt..!

Här kommer en färsk bild på min gamla tant Es-Cassandra RC 620. Som jag har haft sen hon var föl. Hon är född 1985 e Möllans Castro - u Esmeralda e Slieve Dara - ue Bridge Boy. Om någon undrar så är hon INTE dräktig, utan bara i väldigt gott hull (läs smällfet)! Sandra som hon kallas har nu gjort sitt i avelsboxen, och sin sista tid här på jorden ska hon bara få gå och ha det bra. Jag hoppas förstås få behålla henne länge till, men hon är full med melanom så det vet man aldrig. De stör henne dock inte alls, och än så länge mår hon ypperligt. Pigg, glad och busig som en unghäst, och som sagt i gott hull. Den dag hon slutar vara det, ska hon också få sluta sina dagar. På den plats som hon tycker bäst om att vara, nämligen Grän…
Bakom henne syns dottern och "kronprinsessan" Fáinleog Fenella, även kallad "Röda Måna". För att hon föddes under en stor röd/orange måne ute i hagen en julinatt förra året. Ett magiskt ögonblick…

#55 vilken häftig bild!

#55 Fantastisk bild, fart och fläkt!

#55 Otroligt att hinna fånga sin vackra häst på bild i precis rätt ögonblick! Jättefin dotter, också!
#55 fantastisk ponny och fotograf
#55 o 58 Fantastiskt fina bilder. Jag såg aldrig Cassandra med dotter i söndags. Så förvirrad att jag glömde att fråga var de fanns!
Tyckte väl att vi tagit tillräckligt av din tid. Var fanns de? Ska dottern visas på Riks? Hon ser väldigt fin ut!
Vad fin hon är, Cassandra! Så kanske Madicken sett ut om hon fått vara kvar, vit och fin! De har ju ändå samma pappa! Unga damen ser trevlig ut, och stor! Är hon stor eller bara välväxt?
#58 Jag måste bara fråga. Hur kommer det sig att hon fått namnet Fáinleog Fenella? Det är ju inte det första man tänker på när det gäller stonamn.

#63 Ett dubbelnamn på F skulle det vara, varav minst ett keltiskt. Fáinleog betyder svala, och det tyckte jag passade bra med tanke på Sparrow. Fenella är den engelska varianten av Finola/Fionnghuala, som betyder white shoulders. Namnet passar henne mycket bra. Hon flyger fram som en liten fågel, och vit kommer hon ju att bli…

#62 Ja, det är något visst med gamla vita ston. Du får ta och betäcka Maggie med skimmelhingst, så får du nog ett sånt till slut…
Nej, Fen är inte speciellt stor. Mätte henne häromdagen till ca 130 cm. Jag hoppas dock på att hon kommer att bli lite större än mamman, som är 140 cm (och var 127 cm vid samma ålder). Välväxt vet jag inte heller, jag tycker mest hon är tjock! Hon har varit väldigt jämn hela tiden, men den senaste veckan har hon faktiskt blivit lite högre i bak! Så kanske börjar det hända saker nu…
Jodå, det ska nog gå att få något skimmelföl efter Maggie. 130 var ju kanske inte så stort, Maggie vågar jag inte mäta eftersom jag tror hon är jättehög
Vi mätte henne i vintras till strax över 140 cm, som 1,5 åring. Hoppas att hon stannar under måttet.
Lady Stardust - 06
e Fendth RC 55 u Shanna RC 661 ue Rolls Royce RC 49
Har ett gäng helsystrar födda hos Mattsons, själv är hon född hos Gunilla Thorelli och köpt därifrån. Det finns lite meriter att leva upp till för hennes del…
Kanske inte främst i utställningsringen då utan prestationsmässigt.
Bäst och sämst är att hon är så stabil. Det är trevligt att hon är självsäker och lugn men det ger också en envis ådra som kan vara svår att påverka. Men det är väldigt mkt ett släktdrag tror jag, det är tredje Fendth-stoet jag har hemma :D Och de har varit ganska så lika på den punkten. "Headstrong" känns som en bra beskrivning. Men det gör också att hon är helt obekymrad om att vara ute på promenad med "bara" matte, hon ÄLSKAR att göra nya saker och gå på nya stigar etc.
Det som främst skiljer henne från Nefertite är att hon vill vara med, hon vill vara nära, hon vill göra saker. Hon är liksom älskvärd på något vis. Hon gnäggar oftast när jag kommer och hon söker uppmärksamhet.
Neffi var mer av varianten "couldn´t care less" om det inte handlade om mat, i princip. Räkan bryr sig i princip inte om mat alls. Neffi blev lite varmare under dräktigheten och jag vet att hon hade tagit MKT väl hand om sin fölunge.
Räkan kan röra sig men än så länge har hon tyckt utställningar är det bästa stället att göra det på ;) Men hon har ändå fått 8 på skritt och trav (även samtidigt).
Skimmel, född gulbrun. Tycks skimla snabbt så jag undrar om hon är homozygot, det vore lite trist. Ska försöka ta mig för att lämna lite blod till SLU någon gång och få det bekräftat (eller dementerat).

Jag har två ston för tillfället.
Stockmossens Julia, 1991, diplomsto med 41p, skimmel, e: Möllans Castro u: Kolarhagens Nastasia ue: Viggen. Trevlig på alla sätt och vis. Pigg och frammåt och världens underbaraste dressyrponny att rida. Skulle aldrig ex. få för sig att bocka eller sparka bakut men blir tyvärr rätt stark och så när man rider ut. Haft två avkommor; Stockmossens Julietta (f. -95 tror jag, e: Hagens O'Chief) och Sparvöga (f. -07, död -07 e: Grange Flynn Sparrow)
Sedan har jag även Brunnbys Moa, 2001, ej visad på utställning än, skimmel (konstant?) med isabellyckta, e: Öxenholm Marble Jr u: Stockmossens Ofelia ue: Möllans Castro. Typisk ponny ponny. Hungrig, gör lite som hon själv vill (mkt med tidigare uppfostran att göra tror jag, har bara haft henne i knappt två månader), pigg, sparkar bakut när hon inte får som hon vill, envis. Men hon är ganska lugn att hantera i övrigt. Väldigt söt. Tyvärr otroligt lång i rygg och hals så hon ser ut som en giraff. Haft en griffelbensfraktur så hon har knappt blivit riden alls men nu är den i princip läkt så jag håller på och bygger upp henne inför connemara riks nästa år.
Båda finns på bild i mitt fotoalbum och på min sida men provar att lägga upp en bild på Moa ändå XD

#72 Hej
Nej , Moa är vanlig avblekbar skimmel . Hon var här på betäckning förra året men blev tyvärr inte dräktig. Hon är född gulbrun om jag inte minns fel . Sen tror jag Walsan här på forumet hade hennes syster Amalia för några år sedan. Själv har jag visat Moas bröder på utställningar för en massa år sedan. 
Visst fanns Moa tillsalu för någon månad sedan ? Har ett minne av att jag såg en söt ponny med det namnet och den skadan på blocket :)

#74 Tror hon har bytt ägare flera gånger senaste året.

#72 Vad är i isabellyckta?

Vi har ett connemara sto.
Pimpinella RC 1023-90 heter vår lilla pärla. Gulbrun e Julian u Pyrola ue Clifden Wind. 138 hög och minst 2m lång
(jämnfört med mina welshar) Har en underbar galopp och har tävlat lag SM i fälttävlan. Har även fått min äldsta dotter att våga tävla dressyr och ge sig ut i Hubertusjakter. Blev dräktig med Hagens D'Arcy i somras men tyvärr med tvillingar som resorberades vid klämning. Nu ska hon lulla i skogen under vintern och så ska vi betäcka om till våren igen. Troligen blir det HD igen. På utställning i somras så lyckades min dotter visa henne med 38p och en 9 a på skritten. Hon är stallets nya drottning och Ida som tidigare varit högst vek sig direkt trots att hon var den som hade föl vid sin sida.

RC71 - Jo, jag vet men hennes tidigare ägare sa att hon inte blekts något alls och att hon kanske tom var konstant, så jag hoppas att hon är det men jag tror egentligen inte det. Hon har haft sålts två gånger på två år.
Baffinbay - Helt riktigt. Hon såldes till oss XD
Akerberg - Asså, det är en isabellfärgad lyckta. Den syns inte jättetydligt men den finns där, väldigt sött XD
Bild på Moa i högra hörnet XD

#78 Hade hon varit konstantskimmel hade hon haft mörkt huvud och mörka ben . Dessutom tror jag ingen av föräldrarna har det anlaget. 

#79 Dessutom brukar manoch svans harmoniera med grundfärgen..

#80 Ja,precis. 

#81 Man ser genast vem som blir ex rödhårig..
Som mountainuppfödare hade jag tillfälle att studera detta. 

Ja, det är väl tyvärr så att hon är avblekbar men nog skulle det vara härligt om hon hade kvar den färgen hon har idag - hon är ju så vacker XD

Ps. Hon är mörkare i både kropp och ansikte på riktigt, blixten är på på kameran xD

#86 Vad roligt!
Vi hade ju Amelia hos oss för försäljning för ett och ett halvt år sedan. Hon såldes till Järbo i västra Gästrikland.

Moa är ju fortfarande sju år (Snart åtta XD) så det kan väl inte ha hänt så mkt men kul att se en bild på henne XD Är det någon som vet vart Ofelia finns idag? Vet att hon fanns väldigt nära mig sist jag fick veta någonting men undrar om hon flyttat från Moas uppfödare?
#88 Ofelia finns inte mer och om jag minns rätt fick hon fång på Brunnby för en par tre år sedan. GE vet nog säkrare.

Jaha.. Det viste jag inte.. Vad synd..

#90 Din häst är väldigt lik sin mor på alla sätt 

Haha.. i sättet med?? Hon är en mkt trotslig liten dam nämligen som mest vill göra på sitt sätt och inte på någon annans. Lite bortskämd helt enkelt. Och ett matvrak utan dess like, och det är ingen bra kombination alltid. Nej, men hon är en liten pärla och både jag och resten av min familj ser fram emot många år med henne som både prominadhäst och avelssto.
RC71, du skulle inte kunna rekomendera någon hingst till henne - du som sätt henne på riktigt liksom..
Jag är ju ute efter att få fina avkommor, exteriört och i temperament. Men samtidigt duktiga dressyr eller hopponnyer.

Sedan september -07 äger jag Patula RC 747.
Hos oss kallas hon Nova och vi är så supernöjda med henne; hon är jättefin att rida och ha att göra med och hon fungerar så bra med mitt andra sto som kan vara lite stissig.
Den enda "down" som finns är nog att hon kan vara så jäkla ljudkänslig - men vi jobbar på det! (och det går rätt bra..)
medarbetare på djurskydd.ifokus

#92 Som hingstägare själv så undviker jag att helst det. Hoppas du förstår. 

Hur menar du då?
Det stämmer som walsan skrev. Ofelia togs bort i fång, och just nu finns inga Connemaror på Brunnby. Jag planerar dock att såsmåningom sätta igång med operation övertalning! Inväntar bara rätt tillfälle…

#92 Så upplevde jag aldrig Ofelia. Tvärtom fick jag intrycket att hon var mycket samarbetsvillig och mån om att vara till lags. Kanske hade hon andra sidor som jag missade? Moa såldes ju tidigt så henne träffade jag inte så många gånger, men uppfödaren sa nån gång att hon var olik sin mor till temperamentet. Useendemässigt däremot mer lik henne än vad systern var i samma ålder.

#92 Jag syftade på den exteriöra biten..

RC71 - Jo, givetvis förstår jag det.. Men tack ändå XD

GE - Jo, men hon har ju inte hunnit blivit så mkt vitare menar jag.. Ser inte ut som det på bilden ivf (Tycker jag alltså)..

#101 Jag förstår fortfarande inte
Hon är ju helt brun på bilden!

Amelia var i mina ögon en väldigt lättsam ponny. Otroligt lättlärd! Utseendemässigt MYCKET ponny!!
Om det är någon som har en dator som är lite smartare än min, är det möjligt att det finns ett filmklipp på www.walsang.se/filmer/Amelia1.wmv
#96 Väldigt länge sedan jag hörde ifrån de nya ägarna. De var dock mycket nöjda med henne senast jag träffade dem (förra sommaren), men det oroar mig något att de inte synts till alls på några tävlingar. Det var ju trots allt tävling de köpte henne för…

Och så några rader om vårt sto Krathus Rebecca
Dansk import f. 1994 skimmel e. Caraway u.Lykkesholm Ratafia ue. Hamlet of Oakley
Har en karriär som hopponny/vandringspokal/tävlingsmaskin bakom sig. Har tävlat tom MSV klass. Gick till slut sönder både fysiskt och psykiskt och fick då komma till oss. En otroligt vänlig och försynt ponny med en hel del nerv som förtjänar ett nytt liv utan press. Har hittills fått ett föl (-08 e. Grange Flynn Sparrow) som bara fick leva i fyra månader pga ett medfött hjärtfel. Hon är inför -09 dräktig med Gräns Roeson.

#93 Vad roligt att höra att Patula har det bra
. Såg henne bara några timmar gammal men sedan dess har det ju förflutit många år! Älskade hennes mamma Pendula som faktiskt fortfarande är i livet hos min Faster i skåne.
Hon är syster till Pimpinella som presenteras i inlägg #77 (de är båda e Julian, deras mammor är helsystrar). Jag har också ägt en systerdotter, Calendula och har kvar hennes son.
Bilden är på Calendula.

GE - Jaha, är det Moa som är fölet?? Jag trodde att den gråa i bakgrunden var Moa.. Haha.. Nu förstår jag. Det är alltså Ofelia?? XD

#106 gud va roligt=)
nu har hon hamnat i sollefteå i ångermanland sedan september 07 tillsammans med mitt vbl-sto, en shettishingst och en shettisvalack och lever livet och myser=)
köpte henne osedd från dalarna, tyckte så synd om henne om hon skulle behöva fortsätta från familj till familj som tävlingsponny, och dessutom hade vi verkligen behov av henne=)
har du mer information om henne så är det jättevälkommet!!=)
medarbetare på djurskydd.ifokus

Väldigt vad hon var söt redan då XD Planerar att ta henne till Gräns för betäckning i vår så du får väl knäppa lite på henne så oxå XD

#110 Det gör jag gärna…