Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 1002 ggr
Tittut
0

God morgon 2008-11-27

Morrn!

Snön töar, och jag gråter (nästan) för det. Fram med alla galoniskläder och allvädersstövlar, för nu blir ungarna plaskvåta så snart de går utanför dörren igen. Det som var så fint!

SLU idag igen. Lite foder och genetik på schemat idag, tror jag.

Ha en bra torsdag.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Carduus
0

Håller med Tittut, verkligen tråkigt att snön försvinner… I Norrtälje är de oroliga för översvämmningar nu då all denna snö smälter.

Händer inget särskilt i dag. Har fortfarande inte grävt ut bilen ur snödrivan. Ska vara stallvakt i helgen då familjen ska till Högbo bruk på liten semester så stallet får väl vänta till dess helt enkelt.

Ha det bra alla!

Murgard
0

Den lilla snö vi fick ligger ännu kvar, en minusgrad ungefär.

Började jobba tidigt imorse, och eftersom maken fortf. är bortrest fick hästarna lov att gå ut redan kl. .5.30 Obestämd.  Delight vägrade nästan, fick tala vackert med henne innan hon följde med mig ut.  Fendi blinkade yrvaket, full av halm i manen.

Jobb till kl. 14.00.

Bullemor
0

Känner mig allmänt anti idag. Förkylningen håller i sig med oförminskad styrka och slask & halt är bland det tristaste som finnsSkrikandes

Skall snart slira iväg till labbet, men först lite vanligt hemmapyssel.

Vem var det föresten som myntade det där uttrycket: hellre gå på is och ha det glatt….? Riktig lustigkurre i vilket fall som

ambo
0

Just hemkommen efter ek-leverans i Taxinge Näsby! Stannade vid Rusta K. Kurva och köpte lite julpynt..och har nu satt upp diverse elljusstakar i fönstren, det blir ju så trivsamt

Nu ska jag icke ut mer idag, medryttaren har Ambo idag. Har just bestämt me Maja att jag tar Ambo själv nu resten, ska tömköra, longera och rida lite faktiskt. han får stå ut me det. Bättre än att det figurerar olika folk varje dag, han som är van me bara matte maja..

Kaffe och datorjobb, riktigt skönt! Plus Ridsport förstås!

får se om jag inner på clinic i morrn i Globen mellan allt

MadickenII
0

Massa snö kvar här! dock under uppluckrande…

Helt slut idag, åkte med exet igår i snösvängen. Åkte vid 18 på kvällen och var färdiga 12 timmar senare…Hur orkar människan jobba på det viset!? Lasta snö hela natten, fram och tillbaka. Jag är helt slut i varje fall, hade lovat att inte somna och höll mitt löfte.

Nu ska jag försöka masa mig ut och sköta djur, samt ta en dusch.

Akerberg
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Suck!!!!!!! Blir gaaaalen på mitt jobb ibland… Eller, det är väl inte själva jobbet det är fel på, det är alla instanser innan man kommer fram till mig sas… Har väntat på att få städa en lgh sen i tisdag eftermiddag, näää säger de, vi blir klara imorgon (läs onsdag). Okej säger jag, kommer tillbaka torsdag morgon då. Var där 8 i morse, var de klara?? Svar NEJ, hela lgh:n var en enda röra, köket var inte ens halvfärdigt, inget avlopp, inget vatten, grejer ÖVERALLT. Snickarna var inte där heller, utan bara rörnissarna (de plastar stammar i hela huset, men ingen har sagt något till mig om att den lägenheten inte är klar…) , åkte hem igen o hämtade andra nycklar så jag kunde göra lite nytta i ett annat hus iallafall (där såg det ut som en leråker i trapphuset, fick moppa uppifrån o ner två gånger, blev ändå inte rent…) sen var jag tillbaka i lägenheten igen, pratade med en fastighetsskötare (samma företag som jag jobbar för) o han följde med upp, såg FORTFARANDE ut som kriget, men inga rörnissar där iaf, bara den korkade snickaren o en elektriker (tror jag?) som inte var ett dugg färdig trots att han lovat vara det på onsdgen redan… Sa till honom att imorgon klockan 8 kommer jag, och då SKA det vara städbart, jag hinner inte komma någon annan dag o hyresgästen står o stampar och vill flytta in! Sen gick jag.. =p  Så vi får se…

Fönsterputsaren skulle komma idag också, pratade med dem i onsdags o bestämde att de skulle komma idag när jag var där. Han ringde nyss o sa att han var där nu och att det såg ut som kriget… (SUCK!) o att han gör ett försök imorgon han med…  Sen ringde en annan fastighetsskötare som ska byta låset o sa att han hade pratat med hyresgästen o kommit överens med honom om att jag får komma dit på måndag om det behövs (vilket lär behövas, det är en megastor lägenhet med 1 stort badrum o 2 toaletter)

Uj så långt o rörigt det blev… =S  Men så har jag det på jobbet…

Annars har jag inte gjort mycket idag, var o handlade en sväng, ska göra lite mat strax o sen tvätta en maskin eller så.

Bilden är från Tradera, en massa connemaror, men jag vet inte vilka de är… säljaren svarade inte på mejl!

Murgard
0

#6 Låter inget vidare!  Mycken tid spills på det viset..   Hmmm, connemaror på Tradera??!

Ska ägna mig åt lite hushållsarbete nu, trots att solen tittar fram en stund.

håller med Bullemor ang. halkan. Usch, säjer jag bara!!

Akerberg
0

#7 Man kunde köpa bilderna på bilden =P  Gjorde ett försök, men vann inte o säljaren behagade inte svara på mejl så jag bjöd bara några kronor

Murgard
0

#8 SkämsSkäms  Tänkte väl att det var ett märkligt förfarande!!!

AKWIK
0

Godkväll!

I morse hade vi strömlöst i stallet. Jobbigt att mocka etc. Precis när jag tänkte blöta betforn med snö så kom elen och därmed vattnet tillbaka. Glad

Temperaturen där jag har varit idag (stallet, lantstället, föräldrarna, hemma mm) har legat mellan fem och sju plusgrader. Snön blir så tung att tallgrenar tjocka som, Obestämd kommer inte på ngn bra liknelse… nja ca tio cm i diameter, bryts av och landar i hagarna. Hästarna kan nu skala bark om de vill. Ett par grenar landade på ett staket så jag fick såga av dem för att kunna laga staketet. Riktigt roligt att få "grovjobba" utomhus. Cool

Akerberg
0
Camo2
0

God kväll!

Tänkte bara berätta att Globenshowen drar igång i kväll med genrep o på riktigt i morgon. Lidens Junior, 20 år, och de andra connemarorna  i spannet drar denna gång en riktig diligens! Yihaa! Glad

walsan
0

#3 Det var Robert Karl Oskar Broberg.

Ja usch för töväder. Det var så fint, ljust mjukt och torrt. Vi hade så mycket möda med att ploga stallplan och vägar flera gånger. Nytta av det i en dag…

MrsM
0

#12 häftigt!

Har kommit in efter en mkt lång dag. Kört hö, lastat halm, skött hästar, jobbat, skrivit räkningar…. ja det är mkt som blir efter när man är borta(oplanerat) nästan en vecka. Den ofrivillige hästägaren i familjen hade gjort ett bra jobb, rent o fint i stallet, hästarna goa, glada - och trinda… samt slut på höetSkrattande. Hunden rund som en köttbulle också. Men so what, alla var mkt nöjda.

Skönt, men mörkt, att återkomma till klimatzon 1 med +7 gr. -12 och snö i helgen i nordnorge var ju trevligt men inte särskilt skönt. Snöslasket i Sollentuna (utbildn dagar i djurskyddskontroll) var inte någon höjdare heller. Hem ljuva hemGlad.