Godmorgon 2008-11-29
Godmorgon!
Här är det fem plusgrader och mulet tror jag.
Ta det lugnt i halkan!
Har börjat dagen med en vurpa i trappan hemma på väg till tvättstugan. Den är väldigt intressant i formen nu. Och gör ruskigt ont. Jag hoppas det är en stukning. Det fungerar inte med bruten högerfot när man kör buss…
Globen! men först ut till Ambo me lillmatte. allt mkt bättre idag, gör knappt ont alls nu efter op. Det fina kalkgipset sitter som en smäck. Nu vill hon till ambo!
Sen ska vi bara gå i annexet idag o i morrn går jag på Küren.
Ska också se küren på ngn vänster imorgon :)
#3 ha, vi kanske ses, har ej fixat biljetter än..men d brukar ordna sig!
Go förmiddag!
Idag skall jag och människovalparna baka saffransbröd och plocka fram adventsljusstakar m.m.
Ute är det riktigt gråtrist och duggigt så då kan man pyssla inne utan dåligt samvete.

Tagit en riktigt lugn och skön morgon med frukost på sängen och TV. Älskar sådana här helgmorgnar
, behövs då klockan ringer 04:40 varje vardagsmorgon… I morgon ska jag släppa ut hästarna så då får jag kliva upp lite tidigare.
Ska snart göra mig iordning för stallet och på väg dit titta förbi Granngården för lite foderinköp och kanske lite annat smått o gott.
Typiskt att sändningarna från Globen hamnar mitt i insläppet av hästarna (SVT24 15:30-17:30) men självklart är det roligt att de sänder såpass mkt. Har bett pappa spela in för vår video är inte riktigt pålitlig. I morgon sänds nästan 6 timmar från Globen på SVT24 och SVT1 
.
Ha det bra alla!
#4 Köpte Agriabíljetter igår, infall med en väninna :)
Jag kommer halta runt på kryckor, får se om jag får ner foten i ngn sko, annars blir det rosa glitterlindor :)

Nu är fölen ID-kontrollerade och chipmärkta. Stort tack till Tittut för det! 
Tack också till Rozpravka för besöket. Hoppas på bättre fotoväder nästa gång…
Här blir det Globen endast via TVn i år.

Dottern har varit hemma fre-lör. Delight fick gå ut i skogen igår, och idag lastade vi och körde henne till ridhuset.
Transporten har inte använts sedan vi flyttade hit, men den lilla hästen nästan sprang in i släpet, pigg på äventyr. Hon njöt av att få röra sig på bra underlag; såväl ponny som ryttare hade ett stort leende på läpparna
. Delight såg jättefin ut, trots avsaknad av ridbana sedan juni. Hon gillar verkligen att jobba - och att stå i centrum. 30 min lätt arbete räckte gott och väl, eftersom konditionen inte är den bästa just nu.
Hoppas på en ridbana här hemma till sommaren.
I skymningen tog maken och jag en riktig långpromenad med de fem hundarna. Cecilia, som återvänt till Gävle, lämnade Cirrus-hund här tills imorgon, eller måndag. Nu ligger de och ser ganska medvetslösa ut.
En kväll i lugn och ro väntar.
Här har jag just inkommit efter en kall o blöt kväll, regn +1 bådar inte gott för "nattföret". Sonen fick inte köra bil ikväll… Har nattat pållarna, lilla Tea provsover själv i sin box, Mamma Mia i boxen intill. Mia brydde sig inte särskilt mycket, tycker tydligen att det kan vara dax nu.
Ska papperspyssla ikväll, en hel del att ta igen vid skrivbordet efter min ofrivilligt långa frånvaro från hemmet. Adventsljusstakarna ska också på plats.
Ha en bra kväll, ni alla.