Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 722 ggr
Tittut
0

God morgon 2008-12-01

December igen, uj vad snabbt tiden kommer.

Det lyser fint i alla fönster och jag har plockat fram min fina adventsljusstake jag fick i fjol. En riktig raritet!

Ska till Norrtälje och idkolla och chipa ett par russföl idag. Får se om dotra vill följa med, eller om luciasånger på dagis drar mer idag.

Ha en fin måndag, och Bullemor! Glöm inte att gratta sonen som har namnsdag idag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Bullemor
0

Tack för påminnelsen Tittut! Sonen Ossian är gratulerad!

Ska snart iväg med barnen efter att de ätit risgrynsgröt till frukost och tittat på första avsnittet av julkalendern. Vad tyckte ni??

En vanlig dag för övrigt. Hemmapyssel och sen till jobbet.

ambo
0

Här är en lite rörig dag..maja hemma, jag försov mig o hon vägra komma försent. lite dystert allt. men, hon får ta igen i morrn. Det viktiga är att hon blri frisk.

Hon får följa me ut o dirigera min longering av amboboy, samt ska vi sätta upp den fina namnskylten vi tillverka i globen, svart plåt vit text med stegrande häst :) Hela långa namnet utskrivet!

Bara måste få klart mina jobb denna vecka, har ju en hel rapport som ska bli klar åt vägverket, hjälp!

Dyblygiad
0

Godmorgon! Har varit ute på en barbacka ritt med Ida och medföljande hund. Besken har tagit väl hand om sin son inatt och de gick så fint ut i hagen tillsammans. Ska snart iväg till fastlandet för att träffa NF spekulanter, hoppas hoppas att de gillar henne och tar henne med på stört. De ska få en månads prövotid är det tänkt.

AKWIK
0

Goddag!

Här är det ca +1, dimmigt och lite regndroppar i luften.

Har varit ute i stallet på morgonen och donat. Nu är det lerigt och blött i hagarna igen. Rynkar på näsan Det var ju så fint när vi hade snö.

Akerberg
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God Eftermiddag, precis hemkommen från stallet. Blev långdag där idag =) Kom dit vid strax efter 12 tror jag, red iväg 12.50 iaf. Sen var vi ute i skogen 2 timmar o 20 minuter =) längesen vi red långt nu, har mest harvat omkring i närmsta skogen, blir lätt så med ett sånt trist väder som det varit! (och när snön kom fick jag ju rida korta sträckor också, jobbigt att pulsa ju!)  Snörpa var väldigt seg och verkade uttråkad först, trodde väl vi skulle ta en vanlig trist runda. Hoppade av o ledde henne en bit samt tog lite kort (och hittade en ny funktion på kameran! Har haft den gamla skrothögen i 4 år nu…) hon stod helt still, då blev jag lite orolig faktiskt, det vet hon normalt sett inte hur man gör Tungan ute  Men sen när vi kom till roligare ridvägar blev det fart på henne, så hon var nog bara deppig över vägvalet/vädret/underlaget eller liknande.

Tillbaka i stallet mockade jag  åt alla tre pållarna, Snörpa och Bäbis gjorde jag riktigt rent hos, slängde ut gammal pissig halm ända ner till golvet (De har någon slags halvbädd, man slänger ut det blöta när det kommer upp till ytan, annars får det ligga kvar) men hos Batte var det ingen fara ännu så det får de ta en annan dag.

Fixat middagsmaten o lagt fram kvällsmaten också, sen fick Snörpa stå inne o vänta på att hennes matte (riktiga matte, den som står på namnskylten… i Snörpas ögon är jag hennes matte) kommer o tar in hennes kompiar och gör klart för natten.

Nu ska jag ta o peta i mig lite mat, tur att det blev över igår, känner verkligen inte för att laga mat… När jag har gjort det ska jag försöka få upp ljusstakar o stjärnor… Skäms Hade inte tid igår (Globen på tv var viktigare Oskyldig)