God morgon 2008-12-03
Disigt, grått och mörkt, och jag britt trött av bara farten.
Passtillverkning på schemat idag. Det ligger en fin liten hög och väntar på skrivbordet.
Ha en fin dag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
ut till allé..Fållnäs på Södertörn. Först till Ambo o lägga på utetäcket o fixa höpåsarna plus sätta betforn.
Ikväll stundar middag me mina gamla ridkompisar från djurgårn, min gamla grupp som funnits sen 1920-talet! ja, alla är ju inte så gamla i gruppen..hehe vi går alltid till magnus ladulås i gamla stan på hösten och sen på en restaurang på söder på våren. gammal tradition. vår ridlärare är ju död men hanses kompis som tagit över gruppen är liksom ersättare så vi har EN karl me.
ska bli riktigt trevligt men, det blir nog bilen trots allt om jag inte får skjuts av äldste sonen!

Godmorgon, vad gäller vädret är det bara att instämma…
Har nyss släppt ut hästarna, få se om Linus tänker stanna i hagen idag. Apropå det här med pretationshingst, Linus, nu 7 mån. hoppade över grinden i hagen igår, bara så där 1.20 högt
…
Cheesen o han lekte, de kom i full galopp mot staketet, cheesen bromsade, Linus hoppade..
#2 OJ vilken hopptalang. Mindre roligt när han satsar på staketen men desto roligare på treårstesten :)

#3 jodå, talang för hoppning tycks han ha, bara det att jag rider helst dressyr…
#4 Jag föredrar också dressyr men om man får för sig att hoppa så är det ju en fördel om hästen är en naturbegåvning. Hade en dressyrponny som verkligen inte hade någon hopptalang och det blev nästan farligt med honom. Han var så klumpig :P

God dag!
Kom lite sent till jobbet idag igen, kan ju hoppas på att kollegorna uppskattade mutorna… Var ute och plaskade med Kråkan i skogen, vattenpölarna skulle äta upp honom, så han skulle traska på mig istället. 
Kan någon förklara varför vattenpölar är så läskigt??
Ha det bra i December vädret!
God Eftermiddag!
Nu är det hästfritt hemma hos mig, för första gången på många år. Lite tidigare än väntat dock, men ena russet fick ordentlig kolik igår och fick flytta hem till sitt eget stall eftersom han skulle svältas under natten och jag har bara halm som strö. Så nu är det katterna kvar att få bort, sedan stundar flytt. Maggie sköter sig mycket bra enligt rapport, känns skönt att veta.
Det rullar på på nya jobbet, idag var det jumpa och bild, dubbelpass. Imorgon lucia-träning och på fredag ska vi dra med alla barn i till Skansen och titta på jultraditioner, samt julshoppa.
Tror det är så att hästar inte har något djupseeende och att en vattenpöl därmed kan vara 10 meter djup. Men jag kan ha fel, antaligen är det så att vattenpölen inte brukar vara där och hästar reagerar på förändringar/nya saker. För när de är vana plaskar de ju igenom utan knöl.

God eftermiddag =)
Gick fort på jobbet idag, struntade faktiskt i en trappa… tar den imorgon eller på fredag istället, de byter stammar i huset så det är massor med grejer där o folk som springer o har sig så det märks inte om jag väntar lite!
Red ut med Snörpa en sväng, var borta lite mindre än en timme, klättrade lite.
Har fotograferat Snörpas ägares systers son idag också. Han är 4 månader tror jag. Tomteluva på! Blev en del fina bilder =) Det var premiär som barnfotograf… Ska fota på hans dop också är det bestämt! Får se hur det går i den mörka kyrkan =S Det var nog så knepigt i deras vardagsrum.. Sen passade vi på att fota katten också =P Han blev INTE glad =P inte för att han är så munter i vanliga fall
. När vi ändå var i farten tog vi några bilder på Snörpa också, hon var heller inte så intresserad, som vanligt! Det är inte hennes grej att posera framför kameran =P
Fick en massa tyger av Snörpas ägares mamma också, ska bland annat göra ett lucialinne till mig, det var tjockare vitt tyg, typ sånt som är i vanliga sweatshirts, hoppas det blir lite varmare än ett vanligt lakan som man brukar få svepa in sig i till häst…
God kväll.
Är from måndag medryttare på vit connemara e Packie :) Ska bli roligt.