Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 944 ggr
Tittut
0

God morgon 2008-12-08

Ny vecka igen. På lördag är det Lucia, så det närmar sig jul med stormsteg.

Vad ska ni göra en dag som idag? Här blir det pappersarbete på ett eller annat vis hela dagen.

Ha en bra måndag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

ambo
0

har just varit och besiktigat bilen det gick bra Glad

fast, som vanligt hade jag glömt ta fram varningstriangeln..fick vända upp och ner på hela bakluckan medan den tålmodige besiktigaren väntade..och väntade…ja, nu har jag lagt den på lätt att hittaläge och idag måste allt skit städas i bakluckan, pronto! hästgrejor, bilvårdsgrejor, gammalt skit..hu!

[Heikne]
0

Ny vecka som sagt, måndagar är jag ledig ifrån jobbet så idag blir att återuppbygga julpyntet i stallet som Bonnie brutalt förstörde igår. Jag begriper inte varför hon ska slita ner vartenda barr och lägga utanför boxen, medan alla andra hästarna står och myser i sina nypyntade boxar.

Förövrigt blir det tandläkren för Bonnies del idag, ren rutinkoll.

Det blir häst för hela slanten idag, som det ska va!

monsterpony
0

God morgon!

Jag drar igång sista vanliga arbetsveckan före jul. Nästa vecka blir det konferens i utlandet så den räknas inte riktigt. Dock innebär det att allt som ska hinnas med i år måste göras nu, och det strular för den stackars projektstudenten… Rynkar på näsan

Akerberg
0

God kväll!

*host* *nys*  Förkyld? Svar nej… jag städar badrummet Skäms Dammet bara YR!  Hua =S  Har slängt ut varenda grej där inne så nu står alla saker i hallen så man tar sig inte fram där =P Väntar på att det nymoppade golvet ska torka så jag kan slänga in alla grejer igen… Ska bara damma av dem först!

Har varit o fotat en häst idag, åt ägarens stallkompis som ska överraska ägaren på födelsedagen är det tänkt. Hoppas det blir några fina, har inte hunnit titta på dem ännu.

Sen var jag ute en sväng på Snörpa. Hon var fjolltrollet personifierad idag =S Slängde sig runt o skulle springa all världens väg för en helt vanlig sten som vi brukar rida förbi, fast åt andra hållet! Hon skulle dessutom galoppera hela tiden, o helst på tvären. Knasfibbla! För lite utevistelse… markägaren har dragit in hagarna pga lera, så nu finns det bara en som 6 hästar ska samsas om i 3 omgångar… Stackarna!!!

RC71
0

En slitig dag med kyla som trängde ända in i skelettet Rynkar på näsan. Jag har precis fått upp värmen, och med den kommer tröttheten. Ska försöka hålla mej vaken en stund till i alla fall.

Godkväll från

Lotta Glad

#1 Aldrig någon som frågat efter varningstriangel när jag varit på bilprovningen faktiskt. Men sist berodde det nog mest på att personalens kaffeautomat var trasig, och dom var 10 min. försenade på morgonen..Skrattande

lil-sis
0

Har idag ridit premiärtur på den vita connemaradamen född 00 e Packie. Alltså ungefär så nära Patsy jag kan komma i dagsläget. Eller ja jag har ju ridit henne två ggr i skogen men nu var det i ridhuset, bara skritt pga min fot.

Gick bra, några av de andra i stallet tyckte tom det såg bra ut Cool Hon fällde ut "vippöronen" efter ett tag och verkade ganska nöjd :) Är lite lätt hetsig/stressig och ffa osäker.

Så det blir medrytteri på lilla damen :)

Akerberg
0

#6 Det finns för många e Packie -00 ;)  Du får nog tala om vad hon heter ;D

AKWIK
0

Godkväll!

Idag gick jag nästan vilse med Chancen! Förvånad Jag hittade en jättehärlig traktorväg som vi följde kilometer efter kilometer. Jag tyckte att vi borde komma fram till en annan traktorväg som jag gått förut, men när klockan blev så mycket att jag var rädd att inte hinna hem innan det blev mörkt så blev jag tvungen att vända. Rynkar på näsan Det är tråkigt och mot mina principer. Skrattande

Nästa gång tänker jag starta utflykten direkt på morgonen så vi har tid på oss, samt ta på träns eller en tygel åtminstone så att jag kan rida honom barbacka när jag blir trött. Men jag vill gå för att bränna lite kalorier. Känner att det skulle kännas skönt att tappa minst 5 kg. Det har varit alldeles för mycket godis och glass i min mun de senaste veckorna. Skäms

Akerberg
0

#8 Vad är detta för häst? Har jag missat något?!

RC71
0

#8 Du verkar ha hittat ett framgångsrikt viktminskningsprogram! SkrattandeNästa gång kan du ju ta en stig du inte har en aning om vart den leder. Packa en mobiltelefon och en vattenflaska bara…

AKWIK
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#9 Pappsen till Dimona: Frederiksminde Hazy Chance RC73 Kyss

RC71
0

#11 Fin! Glad

AKWIK
0

#10 Skrattande

#9 Skulle naturligtvis gjort såsom du brukar göra : Chancen Flört

MadickenII
0

Gokväll!

Sjuk som en hund, inte kul. Men kan ju å andra sidan ligga i en lägenhet hela dagarna och rulla tummarna. Ska ut till min egen lilla stuga imorgon, längtar faktiskt ganska mycket. Det är något särskilt med att bo på landet ändå.

Nu är det nattinatti med influensan.

Akerberg
0

#11 Jamen, vad bra =D Då är han hittad då ^^  Elin (Spader_EliN) som undrar vart han håller hus =)

AKWIK
0

#12 Han är så himla trevlig! Uppmärksam på vad jag vill och menar. Han får äta gräs ibland när vi hittar det, men inte förrän jag har sagt varsågod. Och det har han redan förstått. Jag hatar när hästar drar ner huvudet för att äta innan man har sagt att det är OK. Och med en hingst känns det ju lite extra viktigt att han lyssnar på vad man säger.

I morgon ska jag ta en eller flera av mina egna på promenad. Kändes onödigt idag när de fortfarande är så glada över sin nya hage. Men jag borstade etc när de kom in.

Måste erkänna att jag blivit kär i ett litet shettisföl…Kyss Han är så himla rolig. Alltid nyfiken och lekfull och har världens sötaste huvud.

Dyblygiad
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har jag ridit en långtur på Ida med hundarna. Sen har jag fått minahänder rena genom att skrapa kaninskinnen som nu ligger i Alun bad. Har även byggt på min nya 4 facksbur till frassarna.

lil-sis
0

#7 Hon är ue Holens Ingolf.

walsan
0

Just hemkommen från Julmiddag med jobbet. Skulle nu behöva en egen Chans att få till långpromenaden…Skäms

RC71
0

#18 Har hon inget namn? Obestämd

Clancy
0

#20 Julnöt kanske Obestämd 

Jag gissar på Countess II Tungan uteCool

Akerberg
0

#21 Jag med!