Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 658 ggr
ambo
0

Godmorgon 2008-12-07

Ingen morgontråd??

Ska ut till stallet lite..lätt snöpudrat här i BrommaGlad

MrsM
0

Har varit till stallet samt bunkrat frukostvirke på ICA. Huset var fullt av sovande tonårsgossar i sängar och soffor när jag klev uppGlad. Det blir väl brunch framåt dan här kan jag tro. Som mor uppskattar man i a f att ungarna kommer hem på nattkröken även om dom blivit några fler än dom var från börjanGlad. Vi har som princip alltid öppet hus för kompisar.

"Moderlösa" Tea är SÅ duktig, äter, sover och dricker som en hel häst. Det ska nog gå bra i år med.

Ska pyssla vid skrivbordet idag. Förkylning sätter stopp för övningar av mer fysisk karaktär. Elak hosta.

Ha en bra adventssöndag önskar M

monsterpony
0

#1 You win some, you lose some… Flört

Grått och mulet här igen. Ska försöka hinna packa, vattna blommorna och kanske dammsuga lite också innan det bär av mot huvudstaden till.

Dyblygiad
0

Här har vi arbetat på fastande mage, varken jag el äldsta dottern kan äta frukost för tidigt. Vi har mogonfodrat samt släppt ut djuren och hunnit rida en långtur samt mockat alla boxar. Nu är vi hemkomna och ska äta brunch. +5 och gråmulet här på ön.

Murgard
0

Stallet är mockat, ponnyn motionerad. Meningen var att jag skulle ta ut henne, men modet svek mig när hon upprört piaffade på stallgången  (något skumt hände utanför), så dottern fick istället ta sig en tur.

Resten av dagen ska användas till städning. En jultall ska visst tas för att pryda dotterns & sambons lägenhet.

Ha en fin andra advent!

AKWIK
0

Godkväll!

Har varit i stallet sedan tidig morgon. Det regnar inte. Förvånad 

Idag fick stoflocken byta hage för att det börjar bli alltför geggigt i deras. Nu fick de komma till en hage på en höjd och med många träd och buskar så där var det knappt blött. Glad 

Fölen och ungstona rejsade glatt runt med omväxlande fram- och bakben i luften. Och ibland blev det jämfotahopp! Skrattande 

Dimona och Windy skuttade runt lite grann innan huvudena dök ner i marken för födosök.

Synd att jag inte hade kameran med i dag heller.

Akerberg
0

God kvä… nää, eftermiddag!  (slängde ett öga på klockan, trodde den var mer!)

Kommer från ett mycket blött Malmhult. Snö på backen så det var vitt, men hua så blött det var! Nästan genomskinlig på sina ställen!

Ridit en sväng på Kreles,  han var superslö! Ovanligt =S Hoppas han inte är sjuk! Förhoppningsvis var det för snöstyltorna som är jobbiga att gå omkring på =S

walsan
0

Forts från 6 dec.

Jodå, maken har piggnat till, och connemaran var densamma som vi tittade på under vår hästköparresa. Det är alltså China Girl, e Janus, u Chera-Li, ue Myrens Wilbur. Hon är förmodligen överhöjdare och brun, så vi kommer att elfterlysa hingstar utan brunanlag, dvs försöka tillverka gulbruna eller skimlar. Hon är fyra år och endast sutten på. Håller nu på att släppa taget om sitt föl efter Packie. Fölet var jättegulligt. Vi planerar hämta China den 22 dec. Hennes namn kommer att uttalas med svenskt uttal. Det gäller den första delen av namnet och då bara till vardags Flört.

Idag har det varit julgransordnande både hemma och i stallet. Granarna vi hämtade igår skulle klädas med ljus och ställas lodrätt, vilket inte är det lättaste. Inte heller är det lätt att härva upp ljusen och få alla att lysa.

hllw har varit iväg med Gondor, Fender och medryttare till ridhus.

Denna kommentar har tagits bort.
ELS
0

#13  Roligt att ni köpt ett nytt connemarasto och ett "Janusbarn" dessutom. Glad Är hon dräktig?

Har egentligen inget att berätta. Här är allt grått, mörkt, slaskigt och allmänt trist! Rynkar på näsan Jag avskyr denna årstid…Längtar till våren och sommaren!

RC71
0

#7 Lycka till med henne! En snygg häst Glad

Murgard
0

#7 Spännande!  Hon blir säkert till glädje!

#13 Ja, visst går allt lättare den ljusa årstiden! Men nu kan vi glädja oss åt att dagarna snart blir längre.. 

Här lyser snön upp decembermörkret till viss del! 

Fendi var så mysig ikväll vid nattandet. Han har ett speciellt sätt att vila sitt huvud i famnen, därefter ska han pussas. Ikväll ville han ha mycket kvalitetstid med matte Kyss!

walsan
0

#14 Nej hon är inte dräktig, så vi tänkte rida in henne lite smått. Vi har tänkt betäcka henne till våren.

Tittut
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

# 7 För den nyfikna!

Bild på China Girl tagen 2006.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

ambo
0

#18 Fin! connemarigGlad

monsterpony
0

#7 Skönt att maken piggnat till. 

Kul med nya ponnyn. Jag minns att jag såg henne i Surahammar i fjol. Jag får hem och gräva lite och se om jag också har något kort.

Murgard
0

#18 Jättefin!

GE
0

#7 Grattis till köpet! China Girl såg jag ofta den sommaren hon föddes. Jag passerade deras hage varje dag, eftersom mina hästar stod ett par hundra meter längre bort utefter vägen (avtagsvägen från 272:an). Hennes uppfödare hade Sandra nere hos sig ett tag en sommar också. Hon lånade henne åt en hästlös kompis till någon tjej som red där. Sandra gjorde nog ett bra intryck tror jag, för när jag hämtade henne sa Maria att hon har ett "sällsynt gott humör" den ponnyn. Det lät så trevligt, och matte blev förstås stolt över att damen skött sig! Hälsa Maria så mycket från mig!

Du får välja ut någon fin skimmel med gulanlag åt China, så har du chansen att få det du önskar…