Bonde söker fru
Är det bara jag som tittar? 
Det börjar om en halvtimme och nu borde man få se "bonden" Peters stall och hästar. Resten sk*ter jag i. 

Jag följer det så du är inte ensam… 

Samma här! 
Träffade hans hästar i somras och honom själv för ett par år sedan 
#1 o #2 Då kan vi babbla lite om det efter programmet då? 
Jag känner en tjej som jobbar hos honom. Träffade hennes mamma i lördags och försökte pumpa henne på hur det går. (de spelade in slutet för två veckor sedan). Men hon fick ju inte berätta. 
Hursomhelst så har jag bara hört gott om honom! Inget skitsnack om chefen, där inte!
Tio minuter kvar….
Ps. Ang. de andra bönderna: Jag fattar inte att det finns bönder utan en enda häst! 
vad ska man bo på landet för om man inte har häst. 
Jag mötte Lassie:
Han köper spån där jag extrajobbar!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Kan nån som förstår skånska sammanfatta bonden Per för mig? 
Pratade just med min höleverantör (tillika con ägare förstås
). Hon hade just blivit uppmanad av sin man att titta på bonde söker fru och grubblade nu som bäst på hur hon skulle tolka det…

#5 Uppfattade något i stil med att han kände sig som en tjur bland ett gäng brunstiga kvigor *asg*
obeskrivligt roligt…
#7 Hade jag aldrig gissat.
Bonden Magnus lyckades få ur sig grodor två ggr! Ngt om knubbighet och sedan om 22-åringen om kilona på rätt ställen! 
Han är väl inte bara spannmålsbonde, han är groduppfödare också.
Tyckte synd om de killar som inte fick följa med Peter hem.
Besviken över att inte fler hästar syntes i rutan.

#9 Men det var väl ändå inte "hingst söker sto" ?? 

#10 Nej i detta falet var det mer "hingst söker hingst"! 

# 10 Hi hi, så var det väl. Dom får leta vad dom vill för mig!

#8 Tycker Magnus har pratat på det där viset rätt igenom. I förra programmet sa han ju till en av tjejerna att hon var knubbigare än han uppfattat på kortet. Och något om att det går ju alltid att göra någonting åt…
. Har lite svårt för honom faktiskt, tycker inte han är särskilt sympatisk.

Håller med om Magnus. Låter så genomtänkt när han pratar, men när man lyssnar på VAD han säger undrar man om han överhuvudtaget har umgåtts med folk tidigare:/
Onsdagar är min TV-kväll:)

Är lite orolig för Peter… tänk om hans killar finner varandra istället och han står där ensam kvar
.

Min favorit är absolut Hanna. En mkt. bra förebild för alla unga kointresserade tjejer, som går på lantbruksskolor & drömmer om att en dag få sköta en egen gård med kor
Bevisar helt klart att man inte behöver vara man & 40 + för att klara av det hela !
Bonden Magnus, har jag med svårt för, inte konstigt han var/är singel
På tal om ´jag mötte Lassie `
Min man & dotter sprang på honom i trappen när de var på Elmia. ( Han hade ej damsällskap
)
#15 Jag ser inte programet själv men TÄNK om det skulle hända. Det är ju den bonden som har överlägset högst risk för att råka ut för detta… hahaha
#15 har jag också tänkt på… Han är ju den klart snyggaste bonden.
Har bara sett lite men reagerat över "grododlaren". Tack och adjö hade jag nog sagt snabbt…
Om en kvart börjar det! 
Magnus är ju rätt snygg att titta på
men han är en pina ibland när han öppnar munnen 
Dagens citat, kommer inte ihåg ordagrant vad han sa men nått i stil med; " Hennes utseende skulle ju inte direkt platsa i Playboy, men inte för att jag bryr mig om det"
Nog tror jag han tänker på utseendet, annars skulle han väl inte sagt så…Varför inte skicka hem henne då om han tycker hon är så knubbig och ful…Stackars tjej 
Peter gick iväg med ? (kommer inte ihåg nu vem han tog med sig) och skulle titta på unghingstarna, tyvärr fick man inte se några unghingstar
Om han inte menade sig själv då och ?… 

#20 Nej inte många hästar i detta program heller. Men kalvarna var väl söta?
Undrar om TV4:s sajt har en planskiss och foton ur alla vinklar från Peters stall? Kanske en presentation av varje häst också? Med stamtavla! 

#21 haha, de har dom nog inte men man får säkert chatta med honom nån gång. Man brukar ju kunna de me nån efter programet.
Om ni undrar vem den ljusa tjejen var, som satt med vid lunchen med föräldrarna i gårdagens program, så se mitt inlägg i #3. 

Jag och Hanna gick ihop på gymnasiet. Himla go tjej.
~Jag tror på ödet~