Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettoff-topic
Läst 1108 ggr
RC71
0

Ouppdaterade hemsidor

Nu är väl inte jag den som är världsbäst på att uppdatera heller MEN-Jag tycker det är dötrist med hemsidor som inte är uppdaterade på flera år. Det är väl bättre att stänga ner sidan tillfälligt om man inte har tid/lust att hålla sin sida någorlunda aktuell?

Bara jag som tycker på detta vis?Skäms

Annette
0

Instämmer.

RC70
0

Jag kan säga som webbutvecklare att folk ofta är väldigt dåliga på att berätta för den som ska uppdatera sidan vad som faktiskt ska stå.

eller det faktum att om man har anställt någon att göra hemsidan, så kostar det oftast pengar att uppdatera (jag tar tex 150 kr+moms per påbörjad timme med uppdateringar).

eller så är det så enkelt, att någon har hjälpt dem att komma igång med sidan, sedan blir sidan liggande och när personen ska uppdatera den så har de glömt hur man gör :)

Annette
0

Har man rätt program är det inte svårare att uppdatera än vad det är att skriva i Word, så har man bara intresse är det inte svårt att lära sig.

Fråga mig, jag blev ansvarig för Shetland Västs hemsida utan att ha en aning om hur man gjorde. Men nu fungerar det hjälpligt och jag har lärt mig alltihop på egen hand. Och jag är 30+ Flört.

RC71
0

Men att inte uppdatera på år är nog snarare ett ointresse. Då tycker jag man kan släcka ner sidan i stället. Glad

Akerberg
0

Usch ja, det är dötrist!

Har själv perioder iof, ibland händer inget på sidorna, och ibland massor. Just nu är det lite down, inget händer på Aramennoc, rätt trist! 

Snörpas o Kreles hemsidor har det inte hänt något med på flera år Skäms 

GÖRA hemsidor är kul, men uppdatera dem är dötrist

Clancy
0

Jag tycker också att det är trist när hemsidor inte uppdateras, bara en massa gamla nyheter som finns att läsa. Också trist med hemsidor som har en massa text och väldigt lite bilder och stamtavlor.

Det är ju stor skillnad på att kunna uppdatera sin egna hemsida mot att man har en webmaster som gör det. Önskade att jag kunde uppdatera min egen hemsida själv, men det verkar vara så svårt att lära sig…

Det är dyrt oftast med uppdatering, bäst är ju att man har en släkting som kan göra det och som har tid att göra det. Min webmaster har alltid så mycket att göra på sin egen fritid och har sin egna hemsida som ska uppdateras också, så risken finns ju att nyheter ibland blir gamla nyheter, men hellre det än att det aldrig uppdateras eller uppdaters en gång per år.

Dyblygiad
0

Jag har precis lärt mig hur jag själv ska uppdatera min egen hemsida. Tidigare kunde jag själv på vilken dator som helst lägga in ny text och nya bilder. Numera kan jag även lägga in nya hästar på min sidaTungan ute Maken har tröttnat på att göra det åt mig……..

Sigrid-pa-Pottan
0

Jag försöker hålla min sida uppdaterad även om det egentligen inte händer så mycket här och det som finns på den inte är av allmänt intresse…  Har försökt skapa lite julstämning där. Och så kom det ju en så fin bild på Ashfield Festy i den tråden att länka tilllGlad (Tack för den, Hagalyckan, hoppas det är ok att jag länkar till den).

MrsM
0

Vilken tur att jag träffade min webmaster just igår, och har börjat planera för en nyemissionGlad. Kanske man kan lära sig uppdatera själv trots allt så kanske det blir lite mer spontana uppdateringar oftare.

Annette
0

#9. Det är mycket lättare att lära sig uppdatera själv än att skaffa e-legitimation Flört.

Tittut
0

I det program jag har är det urenkelt att uppdatera. Nu är den i och för sig ganska enkel i sin layout, det kanske är svårare för er som har proffsigare sidor.

Är det något stort som skall göras får jag ta till den som hjälpt mig att göra den, men det andra är hur lätt som helst.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Denna kommentar har tagits bort.
monsterpony
0

Jag är nog världens enda som tycker att det roligaste med hemsidor är att uppdatera dem… Skäms

I övrigt tycker jag det låter som om en SCS-träff med kurs i hemsideuppdatering skulle kunna dra mycket folk… Flört

RC71
0

#13 Ja, det kanske skulle kunna vara något Glad

[baffinbay]
0

När jag går in på en hemsida tittar jag i stort sett alltid på senaste uppdateringsdatumet. Var in på någon myndighets informationssida och senaste uppdatering var gjord 2002. Hjälp.

monsterpony
0

Fast i ärlighetens namn så kan det ju finnas sidor som inte behöver uppdateras heller. Som man lägger ut information på som sedan inte direkt ändrar sig eller blir inaktuell.

Det jag retar mig mest på är när det står "kommer snart" eller något liknande och sen gör det i månader i sträck… Obestämd

Akerberg
0

#16 eller flera ÅR =S  Tycker isf det är bättre att överhuvudtaget inte ha med länken till aktuell sida i menyn alls då, utan lägga in den när det faktiskt finns något att lägga dit…

Själv pillar jag med SCS nya sida, dags för lansering snart =) Ska bara finputsa det sista =D

[baffinbay]
0

#17 Spännande :)

RC71
0

#16 Ja, sådans sidor är ju en helt annan sak. Jag tänkte mest på tex. saluhästar, nyheter och annat som är helt inaktuella.

[baffinbay]
0

Sidan jag kom in på hade mycket inaktuell information. Telefonnummer som var bytta och personal som slutat..

GE
0

#17 Spännande! Då kanske vi får se en aktuell prestationstopp snart också? Den listan är inte uppdaterad sen 2005…

Akerberg
0

#21 Är det någon som har uppgifter till den lägger jag såklart ut det, men jag vet inte ens vart jag ska börja leta ;)

GE
0

#21 Jag menade inte att du personligen ska behöva leta fram dem. Det är uppgifter som ska komma från föreningen till webmastern så att kontinuerlig uppdatering kan ske. Vem som registrerar och bearbetar poängtagande Connemaror i den officiella tävlingsstatistiken åt SCS vet jag inte, men det kanske är samma som gör topplistorna för exteriör och kvalitets? Någon i styrelsen kan nog svara på det…

RC71
0

#23 Ja, det stämmer. Prestationstoppen är på G vad jag förstår. Mrs M kan nog ge en mer utförlig rapport i ärendet…Glad

MrsM
0

#23 Förr i världen, före datorns tid, var statistik enkeltGlad. Då kunde man följa och pricka av poängtagande connemaror genom SPFs resultatkalendrar under året, och "topplistan" för året var färdigräknad i princip vid årets slut. Brukade vara mitt nyårsdagsnöje…

NU, med datorerna, får man vänta hur länge som helstSkrikandes. 2006 kom sent under 2007 och 2007 års resultat kom i augusti tror jag. Trots alla datorer är det sen ett handarbete att plocka ut på vilken nivå ponnyerna verkligen tagit sina poäng eftersom listan numera upptar även STARTER utan placeringar. Det blev så krångligt så jag funderade på att slopa SCS-listan och enbart gå på "Ridsports".Men nu jobbar vi på det. Har fått i uppdrag att ha SCSlistan färdig i början av 2009 - med 2007 års resultat…

monsterpony
0

#17 Jag tror det kommer att bli utmärkt… Oskyldig

#25 Du har mail Mrs M…

MrsM
0

#26 Har lästGlad. Rena julaftonKyss. Ska fundera ut mina önskemål. Men jag tror inte att det funkar förn jag sett detCoolSkrattande.

monsterpony
0

#27 Det kan vara värt ett försök i alla fall. Skrattande

GE
0

#25 Visst var det hemskt tråkigt Rynkar på näsan att kalendrarna togs bort! De var både roliga att läsa och lättöverskådliga. Synd att det faktiskt ibland blir krångligare med datorisering…   

Jag kan därför förstå ev funderingar på att slopa SCS-listan. Det vore dock mycket tråkigt med tanke på att man i ridsports ranking betraktar LA dressyr som högre klass. Det innebär ju att en hingst med 10 avkommor placerade i LA:0, lägger sig på lika procent högre klass som en hingst med samma antal avkommor i tex MSV A hoppning.

Det är svårt nog att jämföra prestationer i olika grenar och på olika nivåer, men håll med om att det är en viss skillnad på ovanstående exempel? Som i statistiken får exakt samma betydelse. Att som SCS (numera) endast räkna FEI-klasserna som högre klass gör den listan mycket bättre och rättvisande. 

Så - keep on the good work! Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge. Är man tillräckligt intresserad kan man själv följa utvecklingen via SvRF´s hemsida under tiden…

Jag gjorde en förteckning över svenska hingstars avkommor födda 1999 och senare för ett par år sen. I bästa "collegieblocksstil" från början, men som numera ligger i datorn. I början av det här året fyllde jag på med dem f 2003. Så fort de har licens finns de ju i databasen hos SvRF. Sen är det bara att söka på namnen med jämna mellanrum, för att se om de har kommit ut på regional tävling (fördelen med att alla starter registreras, även avd B). Det är nästan lika spännande som att bläddra i kalendrarna! Nästa år blir också ett gäng för gamla för att gå ungponnyklasser, och ett par av dem har jag "öronmärkt" som extra spännande att följa…