Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: ston
Läst 7748 ggr
RC71
0

Jag mötte Lassie...

Avlägg rapport i denna tråd Skrattande Berätta om ni har  "sprungit på" mer eller mindra kända människor .

RC71
0

Kan ju börja med att meddela att häromdagen krockade jag nästan med pappan i Telia-reklamen Förvånad Som ni kanske vet så bor han i Enköping.Glad I augusti -07 hade Mrs.M och jag Joey Tempest i sätet framför på Englandsplanet Glad Han hade sina mörka solglasögon på hela resan och stack ju pga det inte ut alls Fundersam och Mrs.M trodde han var en domarkollega från Danmark Cool

Murgard
0

Inte Lassie ,men Lassgård promernerar omkring i Gävle. Han bor ju där..

Murgard
0

"1 Ja, men då funkade ju förklädnaden!

AKWIK
0

#1 Stackars Mrs.M som har så svårt att känna igen folk. Skrattande Hon kanske har sprungit på massor av kändisar som hon inte har en aning om och därför inte kommer kunna bidra med inlägg  denna tråd. Hur kunde hon få det till att han var en dansk domare? Brukar de ha solglasögon? Skrattande

RC71
0

#4 Låter henne själv besvara den frågan-jag vet INTE! Cool

#3 Ja,så kan man ju också se det Skrattande

Murgard
0

Jag var hinderpersonal på framhoppningen på Högbo RKs Nat. storhästhoppn. för många år sedan. In på framhoppningen kom en tjej med otroligt exklusiva ridkläder. En dunväst som verkligen stack ut bl.a.    Jag började filosofera över vem som kunde ha råd med ngt. dylikt…   när två bodyguards dök upp och ställde sig jämte mig.   DÅ först såg jag att det var lillasyster Madeleine B, syster till Vickan Förvånad.  Hon ropades in på banan med sitt rätta namn också.

RC71
0

Jag har också mockat tillsammans med förrra SSU ordföranden Anna Sjödin Skrattande Ingen större merit, jag vet…Hemlis

Murgard
0

#7 ..och inget tumult uppstod??

RC71
0

#8 Nä,men hon är sej lik….Flört

AKWIK
0

Jag har ätit middag med Danmarks förre jordbruksminister Uffe Elleman-Jensen. Han var det då, sedan fick han en annan ministerpost. Jag tänkte nu apropå danskar Flört

RC71
0

#10 Tja,jag har ätit middag med Sveriges jordbruksministern-apropå ministrar…Cool

MrsM
0

Jag har inte mött Lassie. Däremot blev jag biten i benet av Monica Zetterlunds taxSkrattande.

MrsM
0

#4 Jag är ju som sagt ansiktsblind. Och dyker folk dessutom upp i mörka solglasögon blir det SVÅRT. Träffade en dansk domarkollega som såg ut som nån sorts Mick Jagger-kopia, vilket är lite udda i branschen, och tja. Tyckte flygplanskillen var lik. Då måste Joey T oxå vara lik Mick J????

Kallas vardagslogik.

Bullemor
0

Jag har blivit utskälld av Lars Ekborg pga att HANS katt hade kissat i HANS säng…. Generad

Jag har även spelat skolteater med Anna Sjödin! Törnrosa - Anna spelade den elaka häxan…Oskyldig

Bullemor
0

Lite långsökt kanske men…

Vår familjs släde var med i filmen Fanny och Alexander.

Tittut
0

Jag har sålt kakel till Måns Herngren och tegel till Anton Glanzelius. Och för 14 dagar sedan pratade jag russ med Ian Haugland, trumslagare i Europe, fast det var på radio så det kanske inte räknas? Å andra sidan har jag träffat honom lajv, fast då utan russprat. Ledsen

Jag har nog 17 sålt brädor till Kjerstin Dellert också kom jag på…

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Tittut
0

# 12 Kom just på att när jag gick i plugget och praktiserade på hundtrim, kom fru Bronetts (mamma till Francois)  pudel dit med limo var och varannan vecka för att badas! Fast jag träffade bara hunden….

walsan
0

Förra året hejade jag glatt på en liten grabb som log så igenkännande till mig på centralstationen i Stockholm. Jag trodde att det var någon av mina gamla elever från högskolan, men det var den lille killen i fjolårets "Bonde söker fru". Senare på kvällen valde han istället ut en annan hästtjej från Sundsvall (i programmet alltså). Men han var nog ändå för ung och för liten för migGeneradFlört.

Annette
0

Bosse Ringholm handlade på macken när jag jobbade där. Bert Karlsson var också inne en gång. Han köpte en glass och klagade på CD-skivorna vi sålde. "Jag kan den här branschen", sa han.

monsterpony
0

#19 Lol!

#18 Min historielärare gjorde ungefär samma sak. När hon pluggade i Uppsala passerade hon någon i trappen som hon kände igen så hon hejade glatt och först efteråt insåg hon att anledningen till att han var så bekant var att det var kungen…

Min mesta "Lassie" måste väl vara att en utländsk bekants hund hälsat på Engelska drottningens welsh corgies…

Murgard
0

#15  Drgen av ett ardennerpar?

RC71
0

Satt på samma bänk som Bingo Remér i väntan på Stockholmsplanet. Halmstad flygplats-07 Skrattande

Bullemor
0

#21 har för mig att det var "vanliga hästar" som drog. Vet iallafall att de var uttråkade och hungriga för släden kom tillbaka med uppgnagd bom.

RC70
0

Jag har tagit betalt utav (på Statoil då främst)
Björn Schifs (stavas det så)
Big Brother Robin Hans Rosenfeldt Martin Timell

Karin Falk (SVT någonting) är mina kusiners morfars fru ? Så henne har jag träffat.

Jag har ätit middag med Maud Olofsson, Olof Johansson, Andreas Carlgren, Eskil Erlandsson (mina mail om hästar är de enda som går fram på Eskils regeringsmail, gaaaanska hög status där ja! Flört även om han tycker att jag avlar fel ras Skrattande ) och Lena Ek.

Jag har skakat hand med Lennart Daléus, Dominika Peczynski, Karin Söder, Fredrik Federley..

Gissa vilket parti min mamma jobbar för Cool

"Kändisar"
Pratat med Erik Adielsson, Jim Frick, Kaj Widell har kört min ponny, Stig H Johansson, Per Lennartsson …

Ah men d va väl alla "kändisar"..

(kom på några fler)

ambo
0

suttit bredvid Olof Palme på 80-talet i parken vid Nyckelviken..

Helena Bergström ser vi lite då & då på vårt stall på Lovö..samt hennes barn

gått i parallellklass med Martin Timell Gärdesskolan Stockholm 9 år..på den tiden liten och rätt elak Förvånad 

Lena Olin gick 2 årskurser över i samma skola..

Petra Nielsen rider på mitt gamla stall Djurgårn..

och apropå prinsessor så är Maddes o vickans stall alldeles intill vårt på Kungsgården men nuförtiden är det travare där..

Maja fick besök av kungen i somras på sin bigga scouthajk i skåne, Jingii Jamboree

Malin Bayard mfl har vi sett..Helena Lundbäck med autograf..

jag har ju ridit lektion för Jan Brink dessutom tack vare att min kompis är journalist..haha det var på djursholm för ca 3 år sen

ja vilka fler??

[Croneld]
0

Jag har åkt samma flygplan som Björn Borg när jag var 15 år, det var från London till Arlanda. Jag trodde det var någon jag kände, för jag hade varit på Jamaica 1/2 år och inte sett en nordbo på länge, och sa glatt Hej! Han kände ju inte igen mig!

Sen har jag varit på fin fest på Karlbergs slott, då gick det någon förbistrykande mot min rygg där vi stod och minglade. Det var kungen.

MrsM
0

Uppvuxen på Lidingö har en o annan kändis passerat förbi, ja. Det var kul när Tage Danielsson och Lena Nyman tog ridlektioner på ridskolan inför filmen "Släpp fångarna loss" (? tror jag eller var det Äppelkriget?).

Har spelat mot Nina Gunke i Pippi Långstrump. Hon var Prussiluskan och jag i biroll som kafferepstant. Vi gick i samma klass… När vi pryade på Dramaten åkte vi andra spårvagn hem men inte Nina. Hon fick skjuts av Ernst-Hugo J. Det börjades i tid kan man sägaSkrattande.

Kändisfaktorn blev desto mindre när vi flyttade till Sävsjö, men där fanns ju i alla fall Svenne & Lotta…

ambo
0

Mrs M, vi har ju vuxit upp nära varann! jag på Gärdet och du på Lidingö!

MrsM
0

Joo. Det sägs att 08-or är som burhöns. Har dom väl kommit lösa får man aldrig in dom igen… Hälsar på släkten då & då, det räsker. Syrran hade häst ute på ön intill nyligen. Stallhyran motsbarar väl en ny häst i halvåret..Förvånad

Brukade cykla in till Östermalmstorg o handla på lördagar, for väl förbi dej dåGlad . Och cyklade till Ryttarstadion, till Tant Ella och "Kapten" för att rida lektion. På den tiden fanns inga skjutsande curlingföräldrar, inte.

Tittut
0

# 27 Måste ha varit "Släpp fångarne loss", en underbar film!

ambo
0

haha, nä gud vi GICK eller cyklade till stallet i ur & skur..rätt långt till mitt stall Djurgårn som låg vid skansen då, innan ridhuset brann 1972 och de flytta till kaknäs 1977..minns ej att min pappa kom med bil nån gång, vi har talat om det och han hävdar att han ej FICK komma..kanske var det såGenerad på nåt vis var  föräldrarna lite mer skilda från barnen mot nu tycker jag..och jag som jobba extra jämt i stallet som 13-14åring på helgerna, man cykla dit 7 på morron

Tant Ella ja!  Vilken legendarisk figur..

för att inte tala om Swartlingsführern va hette han..minns du Staffan Lindroth då, som jag vuxit upp med?? Djurgården? jag rider ju för hanses lillasyrra nu Tessan! Eller deras pappa per-Erik som starta Djurgårn 1923??

RC71
0

#29 #31 Tips på en ny tråd- Antikrundan…FlörtFot i munnnen

Clancy
0

Det närmaste jag kan komma på "kändis" jag stött på är när vi fick besök av Sven Strömberg med fru. Min mamma klippte deras wheaten. Vi hade valpar då och en valp han lyfte upp lyckades få ett rejält grepp om hans haka -aj ! Blev väl ett ynka jack av en vass hörntand, lite blodvite med…..men inget som lite puder inte kunde rå på för det syntes inget sedan när han satt och läste upp nyheterna i tvrutan Skrattande

ambo
0

#32 nu var nu rolig vaSkrikandes

nä, håller me, ska genast starta ny tråd om Gamla Goda tiderSkrattande

RC71
0

#34 Missförstå mej rätt…! Glad Ser fram emot tråden…

ambo
0

och aprepå Antikrundan så är det vad nöjeskungen Hasse Wallman kallas när han är ute o rider..med sitt sto.

MrsM
0

#36 Hasse el rättare sagt hans fru, Marie, har varit connemara-ägare oxå. Kanske ska starta tråd kända connemaraägare?Förvånad.

AKWIK
0

#37 Ja gör det! Och vilken connemara kändisen äger/ägde eller kan kopplas till.

Arn-skådespelaren Nätterqvist - Poetic Justice

Marie Wallman - ….

…..Skrattande

AKWIK
0

Efter att ha läst ett inlägg i en annan tråd km jag på att jag träffat Magnus Uggla (musikern).

Tittut
0

# 39 Nä, nu blir jag avundsjuk! Uggla fram till mitten av -80 är ju KULT!

MrsM
0

Jag har fått en kram och ett silversmycke av Carli Tornehave. Generad. Lidingö Luciatåg 1970 (?tror jag). Hon "Jag är inte bara tandläkare, jag är mamma också" Ragna blev lyckligvis vald till Lucia. Året efter oss införde dom sångprov i uttagningen ocksåGeneradSkrattandeSkrattande.

ambo
0

#41 shit! nu är jag impad. Tornehave ägde ju Torsåkers slott vars allé jag inventerat åt Vägverket!!!

RC71
0

Herregud! Det blir bara värre och värre…Förvånad

Jag är iaf syssling med NHL-proffset Niklas Hävelid! Skrattande Impad-någon? Generad

Murgard
0

# 40 Ex. "Johnny the rocker"…

ambo
0

#43 que est gue c'est? undrar en idiot

MrsM
0

#43 Jag hade en klasskamrat vars ingifta mosters systers man var Arne (Rosen) Qvick. Bara så ni vet.

RC71
0

#46 Vem f… är Arne Qvick? Fundersam

RC71
0

Och så har jag ju förstås pratat ridning med Meja Glad

Tittut
0

# 43 Jag är impad!

Jag är granne sommartid med den alpine landslagsåkaren André Myhrer, men undrar om det är så mycket att skryta med efter årets bottensäsong!

Dessutom har jag (eller vi kanske..) bjudit den tvåfaldige juniorvärdsmästaren i rally, PG Andersson på lunch i sommarstugan, som ligger bredvid Myhrers då alltså…

Det gäller att ta till det lilla…

RC71
0

#49 Skönt att det impade på nån…Skrattande

Annette
0

Äsch, vad är väl detta Flört! Min gubbe har varit med i kyrkokören, där fanns en annan gubbe vars fru är avlägset släkt med Zlatans sambo Glad.

RC71
0

#51 Fniss Skrattande

Tittut
0

# 47 "När man söker stundens sorger glömma,

är det skönt att vaken gå och drömma.

Glömma, att lyckan flygit har sin kos, och att du ej fått min röda ros"

Eller nåt liknande…

MrsM
0

Nu börjar det bli svårt att bräda folk härinne…Fot i munnnen. Får spara några Lassie-ess i rockärmen att ta till om det behövs längre framFlört.

MrsM
0

#47 Ska sjunga för dej när vi ses på måndagGlad. Du kommer att ångra att du frågade.

RC71
0

#55 Vi kan ta den innan nattning(öronpropparna packade…) Flört

Murgard
0

#55 sJUNG INNAN NI LYFTER SÅ KANSKE NI FÅR VARA HELT ENSAMMA I KABINEN…

MrsM
0

#57 Med kännedom om min resekompanjons "record" skulle jag närmast tro att vi i så fall blir ensamma i arrestlokalen intill säkerhetskontrollen.

Murgard
0

KAN ISÅFALL VARA IDE ATT VÄNTA MED SKÖNSÅNGEN TILL PLANET LYFTOskyldig

AKWIK
0

#54 Sparar också några ess i rockärmen. Orkar inte berätta nu då jag inte brukar kunna fatta mig kort. Dessutom har jag en förmåga att spåra ur mitt i berättelsen. Så jag spar jag med. Hemlis

MadickenII
0

Jag har träffat Curt Pate, "äkta" mannen som kan tala med hästar. Serverade honom läsk och hade något slags improviserat samtal på svengelska. Var inte gammal då, och Curt ser ut som sinnebilden av en amerikansk cowboy. Fladder i knävecken på hela den samlade stallflickskåren!

Lisa-trollet
0

Jag har träffat

Charlotte Perelli, "Bettan o Lotta", Magnus Samuelsson, ett nsband (kommer inte ihåg vilket) på jobbet

Träffade Helena Bergström på ett djursjukhus i sthlm.

Akerberg
0

Har bara (vad jag kommer på)  bara träffat Bo Knutsson från Antikrundan. (om det nu är så han heter) Han var och kollade antikviteter i ett hus där pappa hade sitt kontor och jag var där för att ta kort på saker och ting han ville ha bild på

Har sett Svenne Hedlund på Vero Moda också, och en fd kompis kusin är gift med Joe Labero

Urs'kta alla konstiga tecken, det har h'nt n[got med mitt tangentbord!! N[gon som vet vad_

(det löste sig med en omstart!)

Murgard
0

#63 tror jag råkat ut för liknande. Hade kommit åt någon helt ovidkommande tangent. Då blev det något bug med tangentbordet och felsökningen tog en stund, för mig

Akerberg
0

#64 Fixade sig när jag startade om =) (ändrar inlägget ovan nu)

[baffinbay]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#7 Du var iallafall inte med Anna när hon var ute och slogs på krogen "Crazy Horse" förra året ;)

De Lassie historier jag själv kan bjuda på är att jag i Central Park ( New York ) spottade en skådespelare ur City Akuten, Mark Greene heter hans karaktär…

Sen har jag även klämt Pär Ola (Peo) Nyströms fingrar i en grind när jag var funktionär på de årligen återkommande Högbo Spelen i Sandviken ;)

Bilden är tagen i Central Park, fick tyvärr inte upp kameran tillräckligt snabbt för att fånga kändisen men Manhattans Skyline får duga;)

RC71
0

#63 Det samma hände med mitt tangentbord efter att jag lånat ut det till Mrs.M Cool Stängde av alltihopa och sedan fungerade det igen.

MrsM
0

#67 Aha. Jag VISSTE väl att det var något bekant över problemetCool. RC71 kan du aldrig sluta att komma ihåg allting..?

Bullemor
0

Har just fått ett il-SMS från RC71 på Arlanda!

Tydligen ska Robert Ashberg åka med samma flyg!

Joleen
0

Påtal om detta med kändisar och deras "värde".

Mina barns far är pilot och flyger en och annan kändis i bland. En dag kom han hem och hade flugit våran Kung men barnen bara ryckte på axlarna och tyckte inte att det var nåt speciellt men när han berättade att han denna dag även hade flugit Foppa då blev det ett annat ljud i skällan. Whow FOPPA det var ju gör häftigt! Så i deras ögon var ju Foppa en större kändis.

Murgard
0

#70  Kan nästan hålla med dem! Glad

RC71
0

Tappade bort Ashberg vid bagageutlamningenFörvånad Skulle precis fraga om han skulle till Clifden och losa nagon "klanfejd" Skrattande

Bullemor
0

#72 akta dig så han inte tror du är en sån där galen groupie när du förföljer honom på flygplatsen!Förvånad

RC71
0

#73 Han ar som sagt borta. Han satt o sa att han aldrig varit pa Irland-vilken amator…Trodde han var berest…Fundersam

AnnaB
0

Eftersom här vimlar av kändisar alla har träffat, måste jag lägga mig i också….

På ryttar-VM i stockholm, satt jag nedanför TV kommemtatorerna, vilket gjorde att det under veckan blev en del roliga samtal med Anders Gernandt .

Har även "back-Stage" talat med Nils Poppe ! -Slå det om ni kan! Har en autograf som bevis…

RC71
0

Har aven sett Robert Wells pa Grand hotel i Stockholm. Blev forvanad hur kort han ar…Han hade kangor med klack pa sej…Skrattande

Tittut
0

# 76 Apropå Robert Wells, så har han lirat i vår hästhage, när vi hade världens brakfest där 1988. Han körde så att högtalarna höll på att vicka omkull, och gubbarna kastade kryckorna omkring sig. Det var bra ös!

Bullemor
0

Jag kom just på att jag faktiskt badat och fönat Titio's Storpudel för många år sen. Den var sympatisk.

RC71
0

#77,78 Förvånad Tja,vi har iaf haft sjalvaste Carola vid brevladan!Skrattande

Maria-Kavat
0

Kan bara nämna att när jag var 12 så sprang jag in i operasångerskan Birgitte Söndergaard. Det var i en keramikaffär i skåne å hon blev måttligt sur….min mor o far (som såg allt) skrattade så de höll på att vika sig dubbla, jag hade inte en aning om vem det var då utan tyckte bara den var en sur tant. men så här i efterhand kan man ju skratt åt detSkrattande

Murgard
0

# 79 Det gör inget!!

AKWIK
0

#80 Menar du kanske Birgit Nilsson? Hon var visst lite av en diva.

Maria-Kavat
0

#82 Var tvungen å googla på dem, för jag kom bara ihåg en äldre dam med ett ENORMT hår…å visst har du rätt, det var Birgit Nilsson! Vet att hon inte lever längre å det gör ju Birgitte Söndergaard i högsta grad! Hmmm….blandade ihop dem men å andra sidan är inte operasångerskor min starka sidaFlört

Hanna-D
0

Undrar om inte Robert Aschberg skulle besöka Ryan Airs kontor? Såg Insider i natt på jobbet Glad

jojjehanna
0

Jag har lyckats få 3/4 av U2s autografer när de uppträdde i Gbg 2005. Tyvärr hade jag inga biljetter till konserten, den sålde slut så fort men jag råkade passera hotellet deras när de åkte iväg och fick då upp det enda papper jag hade - en hundralapp - för att få autografer på.

JennyStaaf
0

#85 Jojjehanna - det där är svårslaget!

När jag suttit i olika kassor har en del mer eller mindre kända personer handlat, de jag kommer på just nu är Jokkmokks-Jokke, Sven Melander och Stefan Sundström. 

Min mamma var kompis med Tomas DiLeva förut, så honom har jag träffat flera gånger, han har varit hemma hos oss och fikat bland annat.

När jag var riktigt liten jobbade min pappa på SVT, och på den tiden träffade man ju en massa känt folk som jag då inte hade en aning om var "kändisar". Den enda jag minns att jag reagerade på var Anders Linder (som spelade Kapten Zoom), han var ju till min besvikelse en "helt vanlig männsika"… 

Under mina mer vilda party-år ramlade man på en del känt folk i vimlet, mest kända är nog "Lemmy" i Motörhead, Christer Sandelin, Thåström. Jag har träffat Mic Michaeli (Europe) på Åhlens matavdelning, Pernilla Wahlgren på NK och Carola vid Hötorgets tunnelbana. Gick i samma skola som Anna Book också… vi åkte ofta samma buss.

Jag har för övrigt blivit ivrigt uppvaktad av killen som spelade "Karlsson" i Karlsson på taket. Och ja - han använde det som raggningsknep!

I vintras var jag på samma nyårsfest som Vincent Pontare. 

På konserter dyker det ofta upp "kändisar" (i publiken), de jag pratat med är Jens (The Ark), Andreas Johnson, The Poodles, Sarek.

Tittut
0

# 86 Vad är Bono och grabbarna mot Tomas Di Leva?? Kyss

monsterpony
0

#85 Ja, U2 är svårslaget.

Jag hälsade på Sten Nilsson i Sten & Stanley när han var ute och promenerade en gång. För de som minns "The Pinks" så gick jag i samma skola som sångaren i gymnasiet. Han var inte överförtjust i smeknamnet "Rosa Robban"… Hm, har jag bara nördiga kändisar att komma med?

På sportfrontenhade jag faktiskt en OS-guld-medaljör som barnflicka när jag var liten och min kompis hade en annan som gymnastiklärare i gymnasiet. Jo, och så har jag åkt om Staffan Larson (Vasaloppsvinnare och den förste att staka sig igenom vasaloppet för några år sedan när han kom 5:a) i vasaloppsspåret! Sen behöver man ju inte nämna att det var för att han var ute med sin tre-årige son… ;-)

ZABA
0

#86 Kapten Zoom, kapten zooom… Fniss! Riktig nostalgitripp.

Har lilla jag någon Lassiehistoria? Njaa, kanske. Min förra arbetsgivares fru gick som ung i samma skolklass som Magnus Uggla. Sånt är viktigt att minnas!    

Vår kungliga familj har jag vid två tillfällen kunnat glo på live. Dels då drottningen invigde någonting i Västerås där jag växte upp. Nästa gång var på ponny-EM 2002 i Drottningholmsparken. Jag var med och visade minishettisar som pausinslag. Det hela blev förevigat i både skvallerpress och med privata fotografier. Ibland är det bra med bildbevis.

Apropå kungafamiljen så blir det en till liten Lassie: Jag är syster till min bror som fotograferade "Vickan" när hon invigde någonting annat i Västerås för några veckor sedan. Han kunde hur lätt som helst klämma sig in i lokalen tillsammans med övriga fotografer som samlats. Inget presskort eller vapenkontroller där inte.    

Jag bor sedan 18 år tillbaka i samma byhåla som dagsaktuella skådespelaren Johan Hedenberg, hans föräldrar (som också är/var i samma bransch) och döttrar. Äldsta dottern Erika har hjälpt mig lite med ponnyerna inför och under visning.

På hästsidan har jag träffat/sett många kändisar fast dom räknas kanske inte här i Lassietråden.  

FOTO: Johan Hedenberg och en av mina nuvarande arbetsgivare (Yvonne Lindström, Östertorps stuteri) på Solvalla för några veckor sedan.

JennyStaaf
0

#89 Just ja, Johan Hedenberg, han kom ju och lånade ett släp hos er en gång när jag var och hälsade på dig Marie, så honom får jag inte glömma!

Jag blir lite avis på din bror, jag vill också fota Vickan..

Apropå kungligheter så säger en gammal familjesägnen att jag är femmänning med Vickan & C.O. Min farfarsfarfarsfar skall enligt envisa uppgifter vara Karl XIV Johan. Detta finns det dock inget annat än högst flummiga bevis för. DNA-test vore kul för att få svar! Skrattande

Och apropå släkt: Jag är tremänning med Kristofer Ottosson, fd. lagkapten i DIF Hockey.

Bullemor
0

#90 Blåblodigt! Det slår högt! jag skulle begära DNA-test direkt, du kanske har nån förmögenhet att inkassera?

Kom just på att jag är ju faktiskt pyssling med Niclas Hävelid, Hockeyspelaren i NHL, Anaheim!

ZABA
0

#90 Jaha, då får man väl börja kalla dig "Ers kungliga höghet" i fortsättningen! Flört Grattis?!

Johan "dräller" hos oss titt som tätt så han känns och är ju faktiskt som en vanlig människa.

RC70
0

Min sambo vill oxå vara med, för han har suttit i en bar och pratat med Henrik Zetterberg a.k.a HANK eller i Sverige ZÄTA..

vilket är så ENORMT att hela tjocka släkten kallar Zäta för "Andreas polare Zäta" när han är på TV ;)

JennyStaaf
0

Ni får gärna kalla mig kunglig om ni vill.. men det finns nog många femmänningar och liknande så det är nog inte så unikt om det skulle stämma..

Det finns en del fanatiker som vill göra DNA-test, har sett det på tv bland annat. Om de inte lyckas så är det nog ingen större chans att jag får göra det heller. Men det hade varit KUL att få det antingen bekräftat eller så är det tvärtom.

#93 Zäta, det är stort också! Min son hade gått i bitar om han fått träffa honom.

RC70
0

#94 min sambo a.k.a Andreas är förövrigt 24 år gammal. men när Zäta är på TV blir han typ 5..

JennyStaaf
0

Jag måste bara göra ett tillägg i den här tråden, då jag glömde det allra tyngsta egentligen.. jag var barndomskompis med sångerskan Stina Nordenstam, vi gick inte i samma skola men umgicks väldigt mycket på helgerna och sov ofta över hos varandra. Vi har inte träffats på snart 30 år och har ingen kontakt men jag köper hennes skivor.

Jag har en riktig "Lassie" också.. min sambos systers fd. man (pappan till hennes barn, dvs pappan till mina barns kusiner) har varit tillsammans med Marie Fredriksson innan hon blev känd. 

Min brorsa och hans sambo bor i samma hus som Andreas Lundstedt, så honom har jag sett när jag hälsat på hos dem. Brorsans sambo känner även Ola Salos storebror.

/J

RC71
0

#96 Vem är Stina Nordenstam?Generad

Bullemor
0

#97 Hörre RC71, Vi har ju faktiskt glömt bort att tala om att vi är närmare bekanta med författarinnan Gunilla Wolde.. Ni vet hon som skrivit bla. Totte-böckerna och några hästböcker

AKWIK
0

Innan jag nu i år flyttade, så bodde jag flera år granne med författaren Gunilla Linn-Persson. I någon av hennes senare böcker som jag läste beskriver och kommenterar hon sin omgivning ganska detaljerat. Jag kände igen vissa saker exakt. T ex kvinnan i parken med sina lurviga hundar mm. Gunilla drar sig inte för att tycka till om det hon observerar och känner, så jag hoppades att hon inte skulle kommentera den pratglada hästtokan i kvarteret! HemlisGeneradGlad

Bullemor
0

Jag har visat sångaren i The Boppers vart fönstertätningslisterna fanns på Ö&B.. Merit?

ZABA
0

#100 Peter Jezewski (ungefär..) heter han om jag inte minns helt fel.

Bullemor
0

ja visst gör han det Zaba! Jag kom inte på det när jag satt här och skrev. kan tillägga att han såg ut som vanligt. Dvs eyliner, Elvisfrilla och svart skinnpajSkrattande

Tittut
0

# 102 Var det inte han som var/är delägare i Chiefland bar?

JennyStaaf
0

#97 Stina Nordenstam är en sångerska i jazz- och kanske indie-genren. Det var ett tag sedan något nytt kom från henne men hon var rätt "känd" för ca. 10 år sedan. Sjöng vid riksdagens invigning och sånt där.

#102 tänk att de ser ut så där tom. när de är ute o köper tätningslist! Men, somnade inte The Boppers in för typ 20 år sedan? Är det samma killar som är med nu om de fortfarande hänger med?

#87 Här kommer en bild jag tog på di Leva hemma hos oss för länge sedan. Bilden är verkligen sliten måste jag säga men ett kul minne ändå! Tror den är tagen 1988, kanske 1987.

RC71
0

#104 Tack för infon. Tyvärr blev jag inte mkt klokare Generad

JennyStaaf
0

hrm.. jag kommer på mer saker som är så kul att berätta!

Jag gick i samma skola som Petter Lennstrand - killen bakom Allram Eest och Höjdarna - och har varit hemma hos honom.

När jag gick i högstadiet fixade min mamma en suverän prao-plats på SVT. Jag fick en vecka vara hos studiomannen Christer B Peijmo som då spelade in en krogshow på Hamburger Börs. Det var Björn Skifs krogshow, kryddad med massor av andra kändisar som också var med. Jag satt knäpptyst bredvis Christer B Peijmo och vågade inte säga någonting till Skifs & Co. När det var fika satt jag typ fyra bord ifrån dem. De måste trott att jag var något fel på mig, som fick en sådan bra prao och sedan inte alls tog tillvara på den. Det enda som var riktigt kul för mig var att jag fick gå på showen en kväll och satt på bästa plats, samt fick allas autografer (de fixade Peijmo - jag sade inte ett pip till någon av de andra på hela tiden).

Spader-EliN
0

För ett par år sen såg jag han som va programledare för hajk på gekås Ullareds elektronikavdelning :P

Bullemor
0

#103 jo precis, just han

#104 Jo det var några år sen detta hände, men han kör ju lite eget nu vad jag förstår

Tittut
0

# 104 Nästa gång jag ser dig kommer jag att kyssa dina fötter! Kyss

Ninna69
0

Min exsambos fd fru bodde ihop med en kille som spelat trummor med Boppers i USA då det begav sig.

Jag har ridit en del tillsammans med vår förre talman Björn von Sydow på den tiden han var försvarsminister -himla trevlig karl (med de största fötter jag sett i ett par ridstövlar Skrattande

Jag har sett kungen joggande tillsammans med livvakter och hund på Drottningholm

Jag brukar möte E-type när han kommer körande på vägen utanför där jag bor.

Jag har stått bredvid Lussan på Hogstas hemmatävlingar.

Jag har suttit mitt emot Claes Elfsberg ("nyhetsankare" på T-banan, han fortfarande tv-sminkad.

En av tjejerna som arbetade i stallet tidigare har festat tillsammans med Bingo Rimnér Förvånad  skulle tydligen vara trevlig.

Jag har sett tidigare nämnda Peter Jezevski apkalas på sitt eget ägandes Chiefland då de fortfarande hade band som spelade där ibland.

En kompis till mig har varit och tittat på en häst hos Linda Ulvaeus, dotter till Abba Agnetha.

En gammal klasskamrat till mig umgicks flitligt med "tjock steffe" innan han flyttade till USA och kraschade Ferraribilar.

RC71
0

Men jösses ja . Jag har ju skott Linda Ulvaeus häst! Cool

AKWIK
0

Sommaren 1981 bodde jag fem veckor hemma hos en skådespelare, Bob Craig (a.k.a. Bob Hernandez, Robert …. kommer ej ihåg alla namn han hade haft) och hans familj i Los Angeles. Där var och är ju alla skådisar. Frun jobbade på ett advokatkontor som endast tog uppdrag från skådespalare. Jag var med dit några gånger och fick hälsa på mkt kända (för amerikanarna, inte för mig Generad) personer. Kommer inte ihåg en enda!

Bob hade platinaskivor på väggarna som han fått när han turnerade med Santana och The Mamas & The Papas på 70-talet. Han blev mycket besviken när jag inte kände till dem. Generad igen!

Jag träffade hans kompisar men minns bara namnet på en av dem, Gregg Rolie. Han startade visst en grupp som hette Journey. En kille kallades Candy och därför tyckte jag 1983 att jag kunde döpa Moonies hingstföl till Candy Moon!

jojjehanna
0

Just ja, jag har bott nästan-granne med Joe Labero, trollkarlen. Han bor/bodde i första huset på gatan och jag bodde i nästa huslänga, några portar bort. Ett tag stod hans limousine väntandes utanför hans hus rätt ofta och det var jätteirriterande för pga spårvagnsspår kunde man knappt komma förbi den så den blockerade gatan.

Dessutom bor Ingvar Oldsberg i huset mittemot Labero så vi bodde på samma gata. Oldsberg såg jag jätteofta på krogen Smaka på Vasaplatsen (adressen jag bodde på) i Gbg.

Dessutom såg jag rätt ofta Peter Swartling på gatan, han verkade bo/hälsa på någon på gatan rätt ofta. Såg honom gå in/ut ur en port på min gata, några portar högre upp och någon gång satt han på en uteservering på gatan.

Mitt kusinbarn (lika gammal som mig) blev stoppad av Richard Herrey en kväll, han frågade om hon skulle "hänga med i bilen, eller?". Hon har aldrig pratat med honom och undrade varför han stoppade henne men tackade nej och gick vidare…

Bullemor
0

Det var förskräckligt vad ni svängt er i kändiskretsarna, känner mig i underläge nuLedsenSkrattande

Tittut
0

Ja, visst är det otroligt?

ZABA
0

#110  Apropå E-type så kan jag också bidra med en Lassie..

* Jag har varit tillsammans med en kille (hur lät det där? Generad) som gick i samma grundskoleklass som "E-type".

Ska vi börja snacka Lassiemöten vad gäller hästkändisar/möten kring hästar blir iaf min lista väldans lång. Två från mig:

* Jag har träffat Lussan x antal gånger eftersom jag är kompis med en av hennes gamla hästskötare. Jag har t o m ridit på Walk on Top. 

* Jag har sett, och i smyg fotograferat!, Siv Malmkvist då hennes dotter deltog på en hopptävling vid Stora Ekeby utanför Västerås.

Annette
0

Siw Malmkvist är släkt med de som hade Welsharna där jag höll till när jag var liten, Horshaga Egil och gänget.

ZABA
0

#117 Attans då. Vallrums Siv!?

Annette
0

#118. Follyfarms Siw, stallet som brann.

monsterpony
0

Nu kom jag på en… När jag gick i grundskolan var jag klasskamrat med en brorson till en av författarna till Sune- och Bert-böckerna.

ambo
0

Lussan har jag sett massor av ggr på Djurgårn då de har sk "Lussanträning" där varje torsdag..med diverse GP-ryttare och andra dressyrkunniga som platsar in haha! Alla bärandes fleecepannband i alla lägen..även andra dressyrridkändisar där Nina Bengtsson, kerstin Dahlberg, siv birgersson mfl om ni vet vilka de är

E-types föräldrar har jag settt ute på vårt ena land på Blidö i skärgårn, de känner min kompis föräldrar (lite indirekt kändisskap..)

Maja tränar ju på Nytorp alldeles intill Agneta Fältskogs hus (vet ej om de är hon som bekostat ridhuset mm??) vi fundrar på att flytta dit är så idylliskt o man slipper köra ponny på mörka onsdagskvällar till träning!! liten parentes

Björn von Sydow har jag sett massor av ggr då han kommit ridandes på Djurgårn då jag hade min förra häst där

gått i samma klass som en tjej som var dotter till han som skrev AgatonSaxböckerna (ingen vet väl vilka de bäckerna var..nuförtiden)

monsterpony
0

#121 Jodå, jag vet. Min syster läste dem… Saxen klipper till… :-)

JennyStaaf
0

Den här tråden är vansinnigt rolig! Tänk vad mycket känt folk det finns.. och att man ramlar på den på de mest oväntade ställen.

Har en till - fast en dålig: Ute på Värmdö har jag mött Björn Borg som var ute på joggingtur. Den är dock inte så bra för vi satt i en bil så det räknas kanske nästan inte?

Och när jag ändå är inne på idrottare: När jag följde med Jonatans klass på skolresa till Göteborg i sexan, blev jag vansinnigt magsjuk (råkade äta pizza med kyckling och jag är vegetarian sedan många år och det gick inte så bra), så jag kunde inte följa med när hela klassen skulle åka "Paddan". Jag satt grymt illamående på kajen och väntade, och då dök Patrik Sjöberg (heter han så.. höjdhopparen?) upp med barn (såg ut som hans dotter - har han barn?), och han stod där som vilken turist och åkte sedan Paddan efter min sons klass.

ZABA
0

#123 Håller med. Kul tråd! Man kommer på fler och fler kända ansikten som man sett. Fast dom roligaste Lassie-historierna är nog ändå de där mormors brorsdotters frus ena halvsyskon mötte…. ja, vem då? Jag tror förövrigt att det var Patrik Sjöbergs niece som det så vackert heter. Brorsdotter typ.

Här ute på Mälaröarna finns det/har funnits en hel drös med kändisar. Många är redan nämnda t ex Agneta Fältskog och Björn Borg. Den sistnämnda ägde i flera år Stavsborgs gård (inklusive helikopterplatta!) som ligger inom några minuters promenadavstånd från mig. Närmaste ridhuset finns också där. Nuvarande ägare till gården är en affärskändis, Leif Rahmqvist. Honom har jag vad jag kommer på inte träffat men jag har id-kontrollerat och chipmärkt hästar som han äger.

Kom på en till: Ingela Agardh, tv-hallåan, har jag sett vid flertalet tillfällen och även pratat med.

jojjehanna
0

Föresten, när jag var i New York, kan ha varit cirka 1999 så sprang jag nästan på Agneta Sjödin och Niklas Strömstedt mitt bland allt folk. Nästan så man hälsade bara för att det var två man kände igen…

Han brottaren som tog livet av sig, vad hette han nu? Mikael Ljungberg? Han var en gång i stallet där jag red för stallägarens särbos dotter och han var tillsammans då. Missade när Lena Ph var där för en som hade häst i stallet hade lite hand om de shower Lena Ph hade på Rondo i Gbg.

_SJ_
0

För en del år sedan var jag på Royal Show i England. På ett ställe såg jag en folksamling som stod och väntade på något/någon. Några engelska damer i färgglad dräkt och obligatorisk hatt utgjorde en välkomstkommitté. För att stilla min nyfikenhet stannade kvar och placerade mig lite diskret bakom ett gäng tonårtjejer. Snart kom en stor svart lyxbil körade och ut kliver Prins Charles!
Tonårstjejerna framför mig blev hysteriska och skrek som om det vore Brad Pitt eller någon liknande. (Kan tillägga att likheten mellan Charles och Brad inte direkt var slående). Hur som helst som blev Prinsen imponerad över mottagandet från sin unga fans och gick fram för att hälsa. Han var med andra ord bara några dm från mig. Helt overkligt, jag som bara trodde att han fanns i skvallertidningar Oskyldig.

jojjehanna
0

Föresten, var på en konsert i Surfers Paradise, Australien där Russel Crowes band "TOFOG" spelade (de rockade rätt bra men skivan är rätt trist). Jag stod nästan längst fram. Såg att bredvis scenen stod krokodiljägaren Stewe Irving med fru och dotter. Och ja, han hade khakikläder på sig!

jojjehanna
0

Föresten så lyckades jag gå på en av Midnight Oils sista konserter, de spelade gratis utanför casinot i Alice Springs 2002. Verkligen jättebra och många aboriginals i publiken (MO värnade mycket om urinvånarna) och bla en man översatte vissa ord på deras språk som förekom och kommenterade lite då och då. Urhäftig upplevelse! Rysningar nästan hela tiden. Nåja, Lassie-grejen är att dagen efter så skulle jag, min man och vår vän söka jobb på casinot. Givetvis så precis när vi stod i receptionen och pratade med den ansvariga så kom hela Midnight Oil gåendes, checkade ut, bar på packning och åkte iväg. Jag vågade inte smita och be om autografer för jag tänkte att om jag visade mig vara ett fan som störde gästerna så skulle jag nog inte få jobb (behövde pengar). Kanske bra taktik för strax fick jag börja som städerska som städade toaletter mm kl 5.30 på morgonen. Gräsligt jobb som varade några veckor men bra arbetsplats med bla gratis lunch vilket passade en fattig backpacker. Grämer mig dock än idag att jag aldrig fick autografer eller tala om att jag gillade deras konsert… Numera är sångaren miljöminister (tror jag det var).

JennyStaaf
0

Jag är ett Midnight Oil-fan men jag skulle nog inte reagera om de så promenerade förbi mig! Har bara lyssnat på deras musik, har ingen bild av dem alls framför mig. Kul historia!

#126 Oj, prins Charles.. jag hade nog känt samma känsla - finns han verkligen på riktigt..?

jojjehanna
0

#129 sångaren (Peter Garreth?) är lång med rakad skalle så han sticker ut i mängden. Han skulle jag nog ha känt igen även utan sammanhang. De andra var ju lättare att känna igen tack vare att man sett dem kvällen innan…

Bullemor
0

Fick igårkväll (läs natt) ett brådskande telefonsamtal från RC71, MrsM och Tittut som minsann meddelade att de suttit och ätit kvällsmat vid bordet bredvid Galenskapar-gängets bord. Tyvärr visste hon inte VAD de hade ätit.   Fick en känsla av att hon tullat på bullarna igen för hon var extra fnittrigFot i munnnen

[Grabbarna-A]
0

Kul tråd, får jag oxå va med och skryta lite? Både jag och mitt russ har språkat med Kronprinssesan Skrattande.

Murgard
0

#132  Bildbevis,tom! Det var starkt!!

[Grabbarna-A]
0

Javisst, ska det va så ska det va ordentligt Skrattande

Tittut
0

# 131 Måste lägga in veto här, för jag var INTE på samma plats som dem, utan satt och dinerade på vårt hotell, långt ifrån ära och redbarhet och inte en enda galeskapare på plats. Beror förstås på om man skall räkna in ponnynämndernas ledamöter som galenskapare, men jag tvivlar på att det var dem som det syftades på här. Flört

Alla hästmänniskor är väl lite galenskapare på sitt sätt!

MrsM
0

#135 Galenskapare är ett ganska vidsträckt begrepp.

AKWIK
0

När jag varit i Skövde i helgen har tidningarna samlats på hög här hemma. Bläddrade nyss igenom den och såg att DN. Söndag hade ett reportage om "Modedrottningen Martina Bonnier". Hon gick på samma teater- och skådespelerikurs som mig på 90-talet. Mkt tyst och behärskad person. Hon var lite annorlunda än Nanne Grönvall som också var med. Skrattande Trevliga tjejer båda två.

AKWIK
0

Fick idag ett leende av den där brottaren som dansade i Let's dance. Martin Lidberg tror jag han heter. Ett ursäktande sådant då han gick i vägen för mig vid självserveringen.

walsan
0

Min kompis kände Barack Obamas pappa. Hon bodde lång tid i Kenya och var kompis med hans sista fru.

monsterpony
0

#139 Coolt! Cool

Tittut
0

Jag sprang nästan på Linda Lampenius i fredags, på Stockholm Central. Hon hade de vita flätorna prydligt instuckna under kappan, men var sig lik annars. Lite mer gravid kanske.

AnnaN
0

För en massa år sedan träffade jag på Per Morberg. Det var innan matlagandet när han spelade Wiggo. Han skulle lämna sin dotter på ridläger. Han vevade ner rutan på sin gamla Mercedes och sköt upp solbrillorna i panna. Han frågade vart han kunde parkera,  jag hörde knappt vad han sa för min enda tanke var -Denna människa är ond!

Jag har hjälpt Ulf Lundell att backa med bil och trailer. Dvs jag backade åt Uffe.

RC70
0

Jag har mjölkat Arla-Elins kor !!

Kan lägga in som kuriosa, att kon som Leo (blonda yrvädret till sonen) ligger på heter Draken ! och att bebisen i magen, a.k.a SIRI är född på Valborg för 2 eller 3 år sen minns inte riktigt :)

Monia ska även gå på bete på hennes mark i sommar med hennes syrras häst+föl :)

ambo
0

Nu ni!! Helena Bergström och dotter Molly ska flytta in i vårt stall!! Molly och Maja har ridit i samma grupp på Äppelviken o är lika gamla. Hälsa på Helena idag..och såg hennes skäck i ridhuset, hoppträna för R

Klå detta om ni kan Skrattande

monsterpony
0

#144 Se till att de blir ordentligt connemarafrälsta!!! Oskyldig

RC71
0

#144 Satt skorna kvar? SkrattandeDu kan ju hälsa henne att det börjar bli dax att sko om nu…

Ninna69
0

Jadå vi har redan  haft Helena B i vårt stall för några år sedan, några månader under vintern, både hennes dåvarande + dotterns häst Skrattande

Min förra häst delade hage med Lotta Jankell´s (ouppfostrade) häst ett tag.

#143 Arla Elin känner jag också igen, red en av deras uppfödningar för ett antal år sedan som medryttare.

En kollega till mig har blivit upplockad på scen på en Joe Labero show och totallurad inför all publik, och ja vi hade vääääldigt roligt vi andra.

Har sett Kerstin Dellert i Sigtuna för många år sedan.

MrsM
0

Jan Guillou och jag väntade förgäves på bagaget i snökaoset på Arlanda häromveckan på väg hem från Oslo. På vägen dit satt f ö R Aschberg med sällskap vid kafébordet intill.

rc715
0

Jag träffade Jan Guillou på en flygplats i Moskva när jag var på klassresa i åttan. Han tyckte nog att det var ett underligt resmål för en klassresa och var ganska trevlig (detta var på den tiden det fortfarande var Sovjetunionen och inte Ryssland).

Per Morbergs hund rymde efter mig och min hund när jag var ute på ridtur en gång, han bad så väldigt mycket om ursäkt för att den var ouppfostrad och var lite impad över min hund som satte sig fint på kommando bredvid hästen och väntade medans han försökte fånga in sin.

Mitt första kändismöte var när jag var på Öland när jag var sex år och fick se kungen komma ridande på allvaret på sin vita häst. Naturligtvis var jag sedan övertygad om att detta var det enda kungen gjorde eftersom det står så i alla sagor och nu hade jag ju fått bevis för detGlad

[baffinbay]
0

När jag var i 13 -14 års åldern jobbade jag som funktionär på Högbospelen vid min moderklubb Högbo RK. Jag och en ponnykompis skötte insläppet på banan från framridningen. Där stod Pär-Ola Nyströmoch såg cool ut och ve och fasa när vi lyckades klämma hans fingrar, rätt illa tror jag. Pinsamt.

ambo
0

Jahaja, jag kan då aldrig bräcka er..haha

dom kommer i februari tydligen..flyttar runt då tydligen (det gör alla här på lovö, flyttar runtGlad)

lil-sis
0

Det mesta är väl kanske att jag har ridit (flera gånger) Sofia Källgrens häst eftersom vi stod i samma stall ett bra tag.

Och så för de som kollar på nyheterna så har jag delat hage i flera år med Yvonne Åstrand och även följt Cissis uppväxt (hennes uppfödning) :)

Sen finns det såklart mer eftersom jag jobbade runt Stureplan på 7-11 i flera år men det räknas kanske inte? ;)

ZABA
0

#143 Just det, familjen Elin "Arla Rydström" ingår även i min bekantskapskrets. Senast igår var hennes mamma Elizabeth ute och vaccinerade hästar hos mig. Mina två nuvarande katter är tillverkade hos Rydströms på Lovö Prästgård, Drottningholm. 

På lördag ska jag till redan tidigare nämnda Nytorp, Ekerö (Agneta Fältskog och Linda Ulvaeus) för att chipmärka två av Linda's SWB-föl. Har varit där tidigare men inte träffat frk Ulvaeus live. Dagen efter är det dags för julbord med bl. a. Johan Hedenberg.

(Ja, jag veet att jag tjatar om samma personer hela tiden. Måste försöka hitta några nya Lassie-typer i minnet…)

ambo
0

#153 Elizabeth..Min gårdsveterinär lixom..me vaccineringar och annat

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.