Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 801 ggr
ambo
0

Godmorgon 2008-12-10

Nobeldagen

Fast jag åker till alléer och betittar plantering av 57 ekar på Fållnäs samt 20 lindar på Sturehof. Sur bonnlurk på Sturehof som slickar träden me sin hävd av åkern..fick utskällning när jag påpekade det även Rynkar på näsan

Sen Ambobambo, lite ridning idag ev av moi, maja skritta igår och vi fick honom mjuuuk i vänstern med gemensam ansträngning..

Appledale
0

God morgon! Du hann precis före mig, jag var på väg att starta en ny god morgon tråd… Det var länge sedan jag var här inne nu, känner jag…

Gick upp halv 6 i morse och gick ut och packade hösillage i IKEA-påsar. Det är så skönt att få det nedpackat, och färdigt. Skönt att bara kunna slänga ut det till hästarna, och det blir lättare att sopa i stallgången också! Nu har jag så det räcker tills lördag morgon. Skönt!

Ikväll är det Bonde söker fru!! Någon mer som ska kolla på det?

Jaja, ha en bra dag alla!

ELS
0

God morgon

Här är grått, kallt och mörkt. Hästarna äter frukost inne och jag ska snart släppa ut dem. Stackars Lilleman har ett fint silvertejpsbandage om hoven då hovslagaren "lyckades"  verka för mycket så det blödde  i förrgår SkrikandesRynkar på näsan Gråter  hmmm nu får han väl en hovböld som nästa steg med min otur Obestämd

Upptäckte i går att min företagstelefon inte fungerade, fel på linjen. Jag felanmälde och Telia skulle vidarekoppla till hemtelefonen. Det ringde ingen på min telefontid på morgonen i dag så jag blev misstänksam och kollade det hela (efter telefontiden ) Då har förstås Telia kopplat om till min mobil i stället fast människan jag pratade med upprepade 3 ggr vilket nummer jag skulle ha vidarekopplat till grrrrr Skrikandes Skrikandes Skrikandes Mobilen  fungerar inte alls här på gården då vi har jättedålig teckning, jo den fungerar vid soptunnan om man står still, men där  ute står jag ju knappast klockan 8 på morgonen…..

Hur som helst så blir jag väl ledig i dag då inga patienter kommit fram och jag inte heller hade något bokat. Får väl städa eller göra något annat nödvändigt i stället.

#1  Jag ska självklart se bonde söker fru i kväll!  Glad Måste följa med då det är det givna samtalsämnet under fikarasten på torsdagarna då jag jobbar inne på djursjukhuset.  Var det förresten någon som såg Fredag hela veckan för ett par veckor sedan då de gjorde parodi på bonde söker fru? Det var såååå bra, har inte skrattat så mycket på längeSkrattande

Tittut
0

Har haft min eminenta hovslagarinna RC 71 här idag. Det tackar jag allra ödmjukast för!

Har roat mig med att leta fram tagelprover som skall till SLU för härstamningskontroll, och ska sedan ge mig i kast med att tillverka några pass innan kvällen kommer.

Har MKT att mocka ikväll också, efter att ha haft kusarna inne hela förmiddagen, så det lär finnas att göra även sen.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

RC71
0

#3 Tack för kaffet! Glad

Det märkligaste jag varit med om på länge hände i dag-Hittade en Estländsk hundralapp i min plånbok! FörvånadTill saken hör att jag har aldrig varit i Estland, ej heller gjort affärer med någon Estländare.

Sedeln låg dessutom i ett fack i plånboken som jag aldrig lägger pengar i. Det stora mysteriet är nu-Hur sjutton hamnade denna sedel i min plånbok och var kommer den ifrån!??

Är det någon som är synsk, eller har en idé-hör av er så kanske jag kan sova i natt..CoolSkrattande

[baffinbay]
0

#4 Växla in den till svenska pengar och var glad ;) En kroon är tydligen 0.67 svenska kronor enligt http://www.convertworld.com/ Synd att det inte var hundra dollar

Flört

RC71
0

#5 Skrattande utmärkt!

kom just på att Tittut var i Estland för något år sedan…Kanske var det betalning för dagens 8 russ….FörvånadCoolFlört

Akerberg
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God kvällskvisst

Bilburet jobb idag, skönt det! För det var svinkallt ute *brr* gick rätt fort iaf. På hemvägen köpte jag en ny pyjamas, har varit en kort ett tag nu sen en gick sönder i tyget. En röd med Snobben på (hittar inga utan Snobben… hur gärna jag än vill!)

Snörpa o jag har varit ute i skogen i över två timmar. Hon var SUR till att börja med, redan inne i stallet. Hon har TRÅKIGT säger hon, understimulerad o less, stackars hästarna!  Har hängt upp två granar i hennes box idag, hoppas hon pillar lite med dem en stund iaf. Hon ska få en höpåse till ensilaget också (hon får sin ranson på golvet, men får hon för mycket sprider hon ut det, o sen går det ju absolut inte äta det…), hon har nät nu, men grannen käkar upp det genom gallret =O  Snörpa står i hörnbox o har bara galler mot grannen o i skjutdörren, så det går bara hänga mot grannhästen, o man kan inte hänga lägre heller, för då fastnar nog säkert när det är tomt…

Iaf, hon var lite lagom filosofisk idag o stannade var 10:e meter bara för att glo på utsikten, eller vad det nu försiggår för tankar i en liten hästhjärna.  Hon gillar inte den vägen heller, men det är den enda vägen som går till den roliga skogen!  När vi väl kom fram till skogen var det minsann fart på kusen =O Herregud vilken fart hon fick upp, hängde sig i handen o bara drog på… Stanna ville hon inte heller utan la in en liten sur bock, morrade lite åt henne så var det inte mer med det.  Efter sin lilla räcergalopp var hon på bättre humör o blev vanliga heltrevliga Snörpa igen!  Men hem ville hon inte gå! Fick rida ett varv runt närmsta hemmaskogen också, bara för att fjäska lite för henne Kyss 

Kom precis hem från moster, var där o lämnade en skiva med bilder från hennes, hennes mans o mina föräldras semester (de kom hem igår). Fick 68 bilder tillbaka. HELHEMSKA bilder… skickar med en så får ni sen. o nej, det är inte poolvatten…

Murgard
0

Har ni inte besökt Nobelfesten i afton?  Flört 

Och lärt känna Einstein?  Det var hursom trevligt och intressant.

walsan
0

Åkte till stallet efter en arbetsam arbetsdag. En omorganisation ska träda i kraft 1 januari. Jag får nytt jobb och mycket ska avslutas på det gamla…

Skulle bara ladda lite höpåsar, mocka, fylla vatten och ge Rebecca kraftfoder. Resten hade hllw gjort sa hon. Men panik! Slut på kraftfoder, Gondors var redan upphällt, men det räckte inte ens till Rebecca i kväll. Inköpsstället nära fyra mil bort skulle stänga om 40 minuter ingen av oss har tid att köpa innan helgen, så det var bara att slänga sig iväg i snövädret.  

Visst är det väl ändå vackert med snö! Det är alldeles ljust vid stallet. Vi håller ju till så centralt att beteshagarna är helt ljusrosa när stans lampor reflekterar hela himlen och snön. Särskilt ljust är det när det snöar. Förmodligen reflekterar snöflingorna ljuset.

Jag har i år drabbats av ett ovanligt stort behov av att ordna juligt. Har köpt verklighetstroget gran- och tallris gjort som en girlang att hänga runt dörr. Så'n brukar jag inte vara.Obestämd

AKWIK
0

#8 I år fick jag tyvärr tacka nej, eftersom jag hade tvättstugan. Flört

#0 Blir det inte ojämnt med 57 träd i en allé? ObestämdSkrattande

ambo
0

#10 jo men vi har sparat en hel del gamla träd så vi fyller på med nya!

Murgard
0

#10 Nedrans otur, men renlighet är utav största vikt, kan jag hålla med om!! GladFlört

ambo
0

#10 stod artikel i Nynäshamnsposten! i tisdags!