Frusna fingrar...
Kommer in från en kylig ridtur med en kompis, o vi har båda samma problem, stelfusna fingrar, vi har nog gått igenom ridsportbutikernas sortiment av vinterridhandskar vid det här laget. rider man ut går det ju bra med tummevantar, men det blir ju inte riktigt så bra när man rider dressyr.
hur löser ni andra problemet, vad gör alla som rider i norra sverige(hu, jag fryser av bara tanken), en annan klagar för ett par minusgrader…..
Jag har ett par superbra handskar när jag tränar, ett par Roeckel. (stavning?) Tunna och fleecefodrade, de är som ett andra skinn. Dyra men värd varenda krona då de hållit i 3-4 år nu.
När jag rider ut har jag ett par skinnhandskar från Thinsulate, kommer inte riktigt överens med tumvantar;P

Prova att stoppa Hot Spots i vantarna. Finns på Claes Olsson. Engångs värmepåsar

#2 skulle precis tipsa om det samma 

Köp inte dem på Coolstuff bara, de är värdelösa =( Blir lite fesljumna på sin höjd. Hot Spot blir varma på riktigt!

jag brukar ha haft "finlirhandskar" och ovanpå ett par såna som man kan stoppa ut fingrarna igenom.
det är ju dock en jäkla skillnad på kylan hemma i norr och nere i södern.. i norr är det torrare, varför man inte blir lika kall där. (tycker jag iallafall)
jag rider med lätthet i sommar-skinnhandskarna i 10-15 minusgrader hemma.
här i skövde/skara (där jag nu pluggar) håller jag nästan på att dö när det är åt nollan till..
medarbetare på djurskydd.ifokus

# 2o 3 har funderat på värmepåsar, men hur går det när man ska hålla i tyglarna?

#6 Lägg dem i handflatan? Eller uppepå handen. De värmer så mycket så de räcker ända ut i fingrarna