Idol 2008
Bara jag som tittar när tillfälle ges? 
Tycker i alla fall att nya juryn är betydligt trevligare än förra.
Råkar vara speedway som lockar mera från sambons sida…men zappar över lite ibland! Såg han me coca-cola låten…ojojoj! Killen efter var dock en riktig pudding
Springer genast och slår på TV:n………….
Den synskadade killen sjöng väl inget bra. Kanske måste man höra honom live för att förstå den där känslan som juryn sa att han hade.

De har ju tyvärr lagt Idol samtidigt som ett annat program på 3:an, så har bara sett de två första avsnitten. Tror jag kommer titta på fredagarna sen iaf, om inte Dobidoo är heligt för någon annan… onödigt att starta världskrig om en sån sak =S

#3 Nej, håller med!
Var den 17åriga killen me keps o gittarr synskadad? Missade som sagt var en del…

#6 Nej , en medelålders med glasögon och ledsagare..
Jag ser också och gillar bäst Lailas exman av dem i juryn. Minns inte namnet. Tyckte jag kände igen cocacolakillen. Varit med förr?

Att ni orkat titta på programmet…
Va, har det börjat igen?
Jag var jötteglad att de börjat sända Videokväll med Luuk igen, så det kollade jag på igår kväll, fast på datorn istället.
Är det några stjärnor som lyst lite extra?
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Jag klarar inte av pinsamhetsTV..

Om 40 minuter är det dax igen! 

Brukar inte titta på de första avsnitten då det är lite pinsamt, men eftersom jag nu är sjukskriven så blir det mycket tv. Däremot så har vi singlar i mitt stall en fredagstradition då vi äter god middag, tittar på idol och dricker vin. Mycket trevligt sätt att tillbringa mörka höstkvällar
.
Vad tror ni Olga tycker om sin insats?

#14 Skrattde så jag skrämde katten!
Ja,jösses…

#14 Vad tyckte du om killen med basrösten o egenskriven "låt" ? 

Eftersom idol har gått i så många år så undrar man varför folk fortfarande inte har mer självinsikt. Själv skulle jag inte ställa mig framför juryn ens om jag fick väldigt bra betalt…
#17 Ja, det är otroligt att folk inte kollar bland sina vänner och bekanta först! Fast de finns väl dem som frågat sin mamma och mamman tycker allt barnet gör är bra…
Var det förresten ngn som såg killen med artistnamnet "Sex" i det amerikanska programmet "So you think yoy can dance?" härom året? När man trodde att han var det tokigaste man sett så fick man se hans morsa!!! Hon var värre. 

Det taskiga är att de som får sjunga för juryn i USA redan har fått visa upp sig för föruttagning eftersom att alla som söker inte kan få komma fram till juryn. Den som släpper fram alla dessa amatörer måste ha ett väldigt dåligt sinne för humor och vara extremt elak. Jag vet inte hur det är i Sverige men det måste nästan vara likadant, för när man ser kön som väntar så verkar det konstigt om de skulle hinna med alla. Är det någon som vet hur det fungerar, det vore intressant att få veta!
Nå? Någon som kollade kvällens avsnitt?
# 19 Enligt sambon så får de sjunga för ngn innan juryn här me…hmmm man kan ju undra hur de tänker, men å andra sidan så är det ju inte idol om inte flopparna är me i rutan!
# 20 kollade lite mellan det och hockeyn…såg inga som gjorde bort sig extremt mkt, måste missat dem!
en tjejkompis till mig var med förra året.
hon fick bara sjunga inför den FÖRSTA juryn, sen tar de som skrivet in några SKITDÅLIGA, några sådär o så de bra.
#22 Erkänn du!
Det brukar heta så: Jag har en kompis som….

#23 du vill inte höra mig sjunga, hörde du inte på Grevagården hur HES min röst är.
#22 vilka är i första juryn då?

Jag tittade i ca 10 minuter i tisdags och vet varför jag INTE tittat de senaste året… På den korta stunden lyckades deltagarna totalsåga tre av mina favoritlåtar, *rys*. Och när killen med cocacola låten kom så var det nog för min del och jag lämnade tvsoffan.
~Jag tror på ödet~

Tycker inte dom har sågat någon som kan sjunga år faktiskt 
Jag sover numer som en klubbad säl från 19 ungefär. Förutom när vi har teori till 19:30 för då är jag hema först 21:45 och ska upp igen 04:00.
Jag tar igen det sen när jag flyttat till Rimbo, nu är det bara en dryg vecka kvar :) Då blir det mer TV-tittande.

Hoho
Har ni några favoriter? 
Nej. Inte än.
Håller med #30. Några jag tycker är bra hittills men har missat en del uttagningar och minns inte namn än.

#31 Samma här. Blir lite lättare att hålla isär alla nu när dom börjat gallra. Tycker juryn fortfarande är sympatisk 
Nån som såg hemmafrun? Läste på aftonbladet.se .
#32 håller med. Man behöver inte vara elak för att gallra ut deltagare. Tyckte han Kenny kunde ha gått vidare ett steg till som i o f s inte blev mer sång men ändå…

#15 "Skrämde katten" … - har han kommit hem igen , herr Tissling? Hope so…

#35 Nä
Det var Siri som blev skrämd…

#36 Förlåt mig ,om jag gjort dig upprörd. Verkligen inte min mening.

#37 Nejdå, ingen fara
Kul att du tittar in här på forumet igen! 

#38 OK,väl det! Tack,tack. Tiden börjar räcka till mera än "blåjobb" nu
.
Vad ska Cedrick göra på sitt träningsläger ( detta HAR faktiskt med IDOL att göra)!!! Han är inte Idol endast år 2008…

#39 Han ska ridas 
Den lite äldre studenten från Lund som spelar gitarr är sympatisk eftersom han inte är så tillgjord och kaxig. Sjunger sina egna låtar bra. Men antagligen kommer man ändra åsikt vartefter veckorna går.
Tur att den där Nils som bara fjompade sig fick åka hem!
Tjejen med reumatism sjunger bra men skiljer inte ut sig från alla andra blondiner i samma ålder. Laila Bagge verkar ju inte vara så förtjust i det heller. Liknar väl henne själv en del. 
Lillkillen får nog bara vara med för att han drar tittare.
Nu är det dags att slå på TV:n! 
Det bästa med Idol är att datorn här hemma blir ledig
.

Vem åkte ut i går? Jag somnade …
Jag missade det också men mamma sa att det var tjejen som sjöng först. Oj, du kanske såg det idag…

Tyckte många av killarna var riktigt tråkiga i kväll! 
Tycker faktiskt inte att startfältet är superintressant hittills i år.

#47 Håller med!

Lite lokalpatriotisk måste man vara -- jag håller på Alice. Bra,stark röst - påväg att bli artist. Heja ALICE!!!
(hon är från Hedesunda)
..men det visste väl alla! Vad ni däremot inte vet är att jag bor i Ockelbo.

#49 Hon är duktig. Lät dock som hon överansträngt sin röst i kväll…

Men rätt bra resultat ändå…
Om en kvart är det dags att slå på TV:n igen!.

#53 Japp!
Hoppas dom är bättre än förra veckan 

Anna är fantastisk, sä j..la cool röst!!!

Någon mer än jag som tycker Robin B är en katastrof???

#56 Håller med! Såå stel o tråkig 
Håller med #56 och 57.
Alice gillar jag mer och mer.
Anna hade ju valt helt rätt låt!
#56 håller med, vi tycker här hemma att han inte platsar där alls.
Tycker Kevin är så rar och ödmjuk.
# 56 Jag håller också med. Han har blivit mycket bättre, men det räcker inte alls.

#58 Ja, visst är Alice duktig! mkt bra röst!
Jag tycker att det är ett rätt svagt startfält iår, tidigare år har det ju varit idel starka och intressanta ARTISTER. Nu känns det mer, avslaget.. Två och tre år sedan var mina favoritsessonger :):)

#62 Håller med. Ingen klart lysande stjärna ännu. Tyckte Anna var bra sist och LouLou blir man ju alltid glad av! 
#63 eller så håller jag på att bli gammal och bitter, sitter här muttrandes; "det var bättre förr….."

#64 "Vuxen " kallas det! 

#65 Åh ska jag ÄNTLIGEN bli det 

#66 Välkommen till "galenvärlden" 

#67 Tja, jag har kommit en bra bit in i den
!
Dags att slå på TV:n!
Tycker att fel person åkte ut idag, OK, hon var lite loj och verkade inte helt bekväm tycker jag men anser att Sepideh skulle ha åkt. Tyckte för övrigt det var ett bra tema som blev bättre än jag väntat mig. Gillar i o f s ABBA.
När ska Johan åka ut egentligen? Han slaktar ju varje låt han "sjunger" (läs:skriker)
Själva grundtanken med idol är ju att få fram en lättsam popstjärna..Alice, Anna och Kevin håller jag på för tillfället :)
#72 Håller med dig fullständigt! Alice, Anna och Kevin är bäst. Johan är jag väldigt less på.

#72 Hur länge varar ett målbrott-någon som vet? 
Har han ens kommit in i målbrottet ännu?
Barn i sjuårs åldern kan ju låta sådär…. När de sitter fast någonstans, ramlar och slår sig eller dylikt…

Ja, det var just frågan. Pojken kanske är extremt sent utvecklad? 
Låter som jag måste ta del av programmet nu. Verkar intressant
. När går nästa avsnitt?

#78 Fredagkvällar 20.00
#74 Tycker Kevin är jämnast för tillfället.

#79 Håller på Alice.
Jag tycker inte att någon är i nivå med tidigare års deltagare.
Kanske är slut på Idoler i Sverige nu efter X antal sessonger? Eller är bara nya juryn sämre på att gallra ut dem?

#81 upplever att tidigare år har deltagarna utvecklats väldigt mkt under seriens gång, men i år känns det som dom "står och stampar" på samma nivå hela tiden-eller lägre t.o.m. 
Det kanske beror på att de fått mer kritik tidigare år?
När jag var igång och tränade dressyr som intensivast red jag enbart för tränare som "skällde" på mig och var stränga. Vad gav det att rida för mjäkiga tränare som bara sa att allt var bra fast det inte var det?
En gång tyckte min tränare Eva att jag inte ansträngde mig tillräckligt och lyssnade dåligt, i frustration utbrast att hon lika gärna kunde gå och ta en kopp kaffe om jag inte skärpte mig, DET lärde jag mig av iallafall! Man kom alltid ett snäpp längre!

#83 Nej, att betala en tränare som inte tillför ngt är inte min stil heller! 

Tittar inte i år dels för att jag blir såå trött på reklamen, och för att jag inte tycker deltagarna är något att hänga i julgranen =/
Blev lite sur förra året när Daniel åkte ut också, jätteduktig ju!
Synd att Markus vann året innan bara, han hade nog tjänat på att komma 2:a tror jag. Har ni hört hans Indian Sky?
#84 Men vissa gillar ju att höra att de är duktiga. En hopptränare i regionen kör på den metoden h*n skyller gärna på ungarnas ponnyer om de river… Höll på att svimma när jag red i manegen bredvid en av dennes "lektioner"…

#86 Visst är det så. Bäst vi återgår till ämnet så vi inte får skäll av Akerberg 

#86 Jag hörde eländet. "Det där får hästen ta på sig"- hela tiden! Och då gällde det ryttare på klubbnivå!! Vi såg ju att de inte kommit så långt att hästen slutat rädda dem från katastrofer!! Förlåt Akerberg….
#85 Har inte memorerat den låten.. kanske finns att hämta någonstans.
Alice, säger jag, som vanligt.

#88 Den finns med på hans vinnarskiva Echo Heart (bra skiva i övrigt också)

#90 OK, ska be sonen fixa den 
Ska du ut till hästar imorgon?

#90 Var det andra till mig med?
Ja, jag ska till Snörpa imorgon

#92 Givet var nr 2 till dig!!
Snörpa har tur hon!

#93 Tycker nog jag har mer tur… =) Som hittat en så bra medryttarhästägare ! och hittat Snörpa såklart
Men oj vad det börjar bli off topic i fel tråd nu =P

#94 Hmmm..
#86 Ofta råkar dessa tränare känna till någon fantastisk importponny till salu som skulle lösa alla problem med den bristfälliga "styrningen". Co-incidence att dom råkar vara ekonomiskt involverade i affären..? Suck och hej från luttrad Mrs-M

#96 Inte ens det. Han ville endast vinna popularitet och fortsatt tränarposition.
Han provred ett fullblod Cecilia hade ett tag. Kunde inte gått sämre ridmässigt! Han KUNDE faktiskt inte rida! och han tränar barn och ungdom….
Ja men självklart, nu är det ju inne med holländska ponnyer. Ponnyer som är uppväxta i stallar, aldrig blivit ridna annat än i ridhus eller paddockar och som aldrig gått ute i en hage…
IDOLDAX snart, eller hur? Har läst på webben att det skulle vara bra ikväll så TVn åker väl på… Pysslar med lite papper samtidigt, bara titta på TV gör mej rastlös. Nån tjej ska sjunga Stad i ljus och gör det tydligen bra. Den som lever …
Ha en trevlig fortsatt kväll.
#99 tittar på det just nu, nyss rara Kevin, nu Alice

Såg Robin B. Oj, så bra han var!
Men Alice var inte lika bra som vanligt, tyvärr! Vår lokala förmåga.
Johan är förlåten. Han sjöng en av mina favvos;
"Johnny the rocker". Svårt att sitta stilla till en sådan låt 
! (Den unga Uggla var inte helt fel).

Johan är förlåten. Han sjöng en av mina favvos;
"Johnny the rocker". Svårt att sitta stilla till en sådan låt 
! (Den unga Uggla var inte helt fel).
(Postade av misstag från baffinbays konto innan)
Någon som sitter och laddar inför Idol nu då?

#104 Har tänt en brasa i kökets öppna spis, satt in rotsaker i ugnen… och ska nu gå och ta in våra rara connemaror.
Så blir det väl kanske lite idol senare!

Hämtpizza och tvn i gång! Heja Kevin! 

Heja Johan!!!
Bättre och bättre!
Just nu sitter jag och min sambo och klagar på Johan. Snacka om svag inledning, genomförande och avslutning av en vanligtvis helt faktastisk låt…
Tur för Johans del att han har sina skrikande fjotistjejer som räddar honom med sina sms röster…

Lars var riktigt seriös ikväll!

Kanske Johans målbrott är över nu ? 
#106 vi hade också hämtpizza men strax innan programmet.

Målbrott kan väl hålla på något år???
Jag tyckte att Alice var jättebra!, så förstås Kevin, men han var ju bra redan från början…
Skönt att fåntratten Lars åkte ut.
Jag hejar på Alice och Kevin. Man blir glad av dem. 

#114 Instämmer.

#114 Håller med här också! 

Gudars så eniga vi är!! 

Får väl vara lite motvals då…
Jag älskar Lars
men Idol var väl inte riktigt rätt forum för honom, tror det kommer gå bra för honom!
Dags att slå på TV:n!
Kom just in från damerna. TVn är på däruppe men ingen tittar? Ska väl masa mej upp och kolla läget. Låter som en massa smågrisar, tonårsfans?
Alice var så GRYM idag!
Kevin levererade som förväntat…
Johan värre än någonsin, till och med juryn sade att det var dåligt. Hrm.
Alice var som vanligt duktig. Mörke Robin var faktiskt bra där han satt och sjöng. Han har också valt mest souliga låt hittills också.
Johan skrek som vanligt rätt ut. Vet han hur soul ska låta?

Ja, om inte Alice vinner beror det enbart på etniskt ursprung.
Hoppas Sverige kommit längre än så, mina vänner!
Idolkväll imorgon, är ni laddade? Vem tror / hoppas ni åker?
Jag har ingen aning om vem som åker men jag hoppas ABSOLUT på Johan… :)

#124 Har inte börjat fundera på Idol ännu… och vi är ju bjudna på första advents-middag, remember?
#125 Något ska väl göras när kalkonen är uppäten? ;)

#126 OT: Bidde ingen turkey, gick ej att få tag i.
#127 WHAT ?! :(

Hur har det hamnat en kalkon i Idol-tråden? 

Jag hoppas Kevin får till det i kväll också. Dom andra får lov att "spotta upp sej" om dom ska hindra mej från att zappa mellan kanalerna i kväll..

Vad har hänt med Alice
det var inte bra förra veckan och inte i dag heller, glöden är som bortblåst!!!
Robin har däremot skärpt till sig, Kevin är makalös och trots Johans sura toner kan jag inte låta bli att gilla honom. Den hysteriska tjejjen var dock ytterst pinsam…
Skrev nyss en 20-raders analys av kvällens föreställning men råkade troligen kombinera ihop några tangenter till ngt kortkommando så allt försvann.
Jag tänker föreslå forumföreståndarna att de tar bort kortkommandona för de ställer bara till det för en snabbskriverska som mig. 

Alla utom Johan var bra. Han måste stå på tillväxt ett par år …

#129 Från början var här MÅNGA kalkoner!! 
Pust! Äntligen har Johan lämnat Idol.

# 133 Ja, han kan nog behöva ytterliga några år …

Alice fortsätter att väx f.ö. 

#133 Nu fick vi aldrig veta hur länge ett målbrott varar…

#134 Nu blev det sådär igen!! Inte min mening att skrika! 

#137 Du trycker på Ctrl # istället för shift # Så här:
# 137 Då blir det skrikigt…
tryck retur och slriv nytt så blir det vanligt igen
Johan är ute, jippietjoho! :D
Hur går det ikväll? Har inte tillgång till TV.

#142 INTE TILLGÅNG TILL TV????
How come???
Det finns andra som ser på andra kanaler.

Lägg ditt VETO, min vän!
#145 Nu får du väl åka till Gävles stortorg på måndag kl 14! 
Jag röstade för första gången ikväll. På Alice!
Och Kevin. 

#146 BRAAA Anna-Karin!! Att du röstade på bästa kvinna, tillslut!!!
Sänder dottern-- boende i Gävle-- till torget. Jobbar tyvärr till 19.30 då. Kvällskonferens.
Vadå torg?
#148 Alice kommer att finnas på Gävle centrums torg på måndag :)

Skulle tro att det kan firas på stortorget i Gävle, när den in"hemska"sångfågeln lyckats så bra! 
Vilket DRAG i Idol ikväll! Skulle gärna ha Alice´s snygga klänning på nyår… Eller imorgon… :)