Go morgon 14e december

God Morgon, eller förmiddag =)
Idag står fotografering på barndop på programmet, får se hur det går… Var o kikade inne i kyrkan förra veckan o det var jättemörkt där inne! Hoppas det är lite ljusare idag, annars får jag använda blixt o det vill jag helst undvika då den stör väldigt mycket… Har provat att sätta en strumpa över blixten, o det blir faktiskt riktigt hyffsat, det lyser inte så skarpt, men kameran får ändå tillräckligt med ljus för att ta bättre bilder än utan blixt, men vi får se…

Jag har varit flitig på morgonkvisten.
Fodrat och släppt ut alla hästarna samt krattat ridhuset, tömt ensilagerummet på plast och hunnit rida Ida med hundarna brevid. Har även precis avslutat min frukost och ska snart ut och snickra klart sista kaninburen för att sedan städa upp på tomten och hiva in allt som ska till tippen i transporten. Ska sen upp till stallet och luncha, mocka rida Maran för att sedan även ta in alla 12 hästarna, ska gräva fram vardagsrummet, göra lite mer julgodis och sen nattfodra hästarna. Japp det är min dag det 

Här bakas vörtbröd! 
God eftermiddag!
Här har varit busy bee, ute och gjort allt till ponny..red ut en sväng, ponny dunderpigg, taktade hela vägen hem på grusvägen..
grävde ur boxen o sopade o hade mig..
han är så söt o gnäggar lite när jag kommer nu 
slapp ta in 3 ponnyer då 2 bussiga tjejer i stallet gör det. så nu kan jag jäsa framför tv ett tag me kaffe o glögg o lussebullar bakade igår kväll

Dagen har använts till städning och gardinbyten. 5 fönster fixade.
Blev väldans sugen på skinka, så en liten rackare är nu griljerad och klar till middagen
. Får se om jag hinner göra mjuk pepparkaka också. Måste ha sådana till jul!
Hinner inte med något extra med ponnyerna såhär innan julhelgen. Endast de vardagliga rutinerna… men julledigheten är lång i år
.

#6 Snyggt!!