Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 939 ggr
colleen
0

God Morgon 20081212

Ingen go morgon tråd än?

Jag ska in till Arbersförmedlingen idag, på intervju. Inte den bästa sysselsättningen när man mår illa. Och nej jag har inte spytt och jag har mått illa sen i förrgår.

Nä, dags att skynda sig lite.

~Jag tror på ödet~

AnnaB
0

Godmorgon, så kom då den eländiga snön hoppas det inte blir så långvarigt

ambo
0

Gomorrn, busy busy med alléer ponny och annat. Julklappar..gud så dyrt det blir Förvånad vojne vojne

AnnaB
0

Hallå där, vad är det med denna sidan, det publicerades innan jag han skriva färdigt.

ska bli kul o se hur Linus reagerar när han ska gå ut idag o det är alldeles vitt ute, första snön för honom.

Puh, nu han jag i varje fall skriva klart

Bullemor
0

Fortfarande förkyld som sjutton och ute vräker regnet ner. Borde göra lite nyttigt innan det är dags att gå till jobbet, får se om jag får nån ork. Är iaf glad åt att det är fredag så man får sovmorgon imorgon.

Carduus
0

God förmiddag!

Full fart på jobbet, gråtrist ute.

Tog mig ut till stallet i går, så skönt när man väl är där men har lite svårt att motivera mig efter en lång arbetsdag och det är becksvart och geggigt ute. Vi hjälptes åt att ta in och fodra hästarna och lilla Dusen fick pussar till sin matKyssSkrattande.

Pojkarna trivs så bra i sin lösdrift, härligt att se.

Storm har haft en fyraveckors vila men ska sättas igång nu så fort hovis varit ute, hoppas han dyker upp i dag… Storm lär leva upp till sitt namn nu vid igångsättningen, det bara gnistrar energi om honomSkrattande.

Ha det bra alla!

Tittut
0

Här har vi haft sovmorgon till 7. Jätteskönt! Har svårt att komma ur sängen innan det blir ljust, men man är ju så illa tvungen.

Luciafirande på dagis vad det lider, och mer pappersjobb innan dess.

Ha en bra fredag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

AKWIK
0

Godmiddag!

Har varit ute i stallet sedan i morse och kom nyss hem, blöt och frusen. Började tappa upp ett bad, med plötsligt slutade det rinna ur kranen. Rynkar på näsan Kom på att jag sett en rörmokeribil vid grannporten, så det är väl de som tvingats stänga av vattnet en stund. Naturligtvis blev jag ju supertörstig också, men det enda drickbara jag har hemma finns i blomvattenkannan eller spritflaskor så jag får väl härda ut ett tag till.

Vädret här är regn och +2 grader. Rynkar på näsan

Ikväll är det Idol. Glad

MadickenII
0

Det bara regnar! Kände inte alls för att åka ut till landet, dvs mitt egentliga hem, utan styrde kosan mot Norrtälje. Åker imorgon istället. Kom hem till en galen katt, som fått en bad av syster. Katten inte glad alls…

Lucia på jobbet idag, så duktiga ungar! Själva Lucian drabbades av utmattning efteråt och fick skickas hem.

Nu tänkte jag föreslå för min far att vi ska gå ut och äta, dvs jag äter och han bjuder. Känner mig sugen på en köttbit…

ambo
0

hallå igen hemkommen efter besök hos en gammal ridkompis, familjen äger kungsgården på rådmansö, norrtälje..hon har ca 7 hästar i olika storlekar varv en gammal connemara som inte finns me i arramenoc! han kallas Puh och heter eg Peace of Cat. Jättefin, typ konstantskimmel tror jag..ca 21 år

dehar byggt superridhus o nya stall och ja, hur fint som helst..och mitt i gården finns en gammal allé som ska dokumenteras! så hon kom dit idag o visa runt o så prata  vi gamla minnen. trevligt.

ambo
0

Piece of Cat var det nog förresten hehe

Murgard
0

Ett stilla men idogt snöfall hela dagen. Vackert blir det Glad! Men imorgon måste den flyttas omkring…

Har -liksom Walsan- julpyntat mera än vanligt utomhus i år. Köpte fuskgrangirland och hängde i verandans snickarglädje och i den ljusslinga. Riktigt fint. Utegran vid huset, ljusslinga i buske, utegran med ljusslinga i hållare rätt högt på stallväggen  samt vår Murgårdsstjärna.  En diffus lampa som hissas upp i flaggstångsknoppen. Det ser på håll ut som om en ny stjärna tänts. Oskyldig (det var väl så julen började en gång i tiden…) Flört

Har precis smort upp min gamla Farmlandsadel, allround mot dressyr, anno 1974. Den används vid sadelvänjning av unghästar, de första tillfällena. Dags för Fendi att prova på nu!

walsan
0

#1 …och jag säger tvärtom äntligen är snön här! Hoppas bara att den får stanna.

Just idag har det varit blötsnö, men just nu tror jag att den har torkat upp. Det ska bli kallare i morgon, men då åker vi norrut till mina 87-åriga föräldrar i Sundsvall. Vi ska baka julkakor!

#11 men jag säger inte att jag riktigt har julpyntat ännu, men jag längar mer än vanligt efter det. Vi brukar alltid vänta med det stora pyntandet till några dagar före julafton.

Efter nästa helg hämar vi China, vilket jag ser fram emot!Glad Då blir det en ny dam att lära känna.

Nu ska jag på julfest med jobbet. Jag hjälper till att höja medelåldern på festerna. Här har skett en generationsväxling som är påtaglig. Jag var tidigare alltid bland de yngre, men nu… Till och med danskonditionen är inte densamma.Skäms Så går det när man lägger av med löpträning.Rynkar på näsan

Murgard
0

#12 Ok, men du hade prytt entre`dörren med fina dekorationer..?..

China, vilken julklapp alltså!! Glad

OOps, ny ljusdekoration i stallgranen!! Fint!

AKWIK
0

Nu tänkte jag lägga in betalning på medlemsskapet i SCS och RPAF.

Någon som minns från årsmötet vad vi bestämde att avgiften 2009 skulle vara i SCS?

Om Norrveda, Dybligaid eller annan RPAF:are läser detta så undrar jag om medlemsavgiften är densamma som står på hemsidan?

#9 Tänk att du inte kan vara ifrån Roslagen en enda vecka! FlörtSkrattande 

Du får väl köpa dig ditt stamsto snart och etablera stuteri Allén här hos oss! Du kan redan nu gå med i RPAF (Roslagens Ponnyavelsförening).

Akerberg
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God Kväll

Blev inget luciatåg idag. Jobbade tyvärr lite för länge o en annan deltagare skulle på julbord o de andra två vågade nog inte rida, för den ena skulle låna den snälla hästen men han hade varit halvgalen i onsdags, så de var inte så säkra på att han skulle vara snäll idag o den andra vet man aldrig vad som händer när man är ute med den =P  Så Snörpa o jag tomtade lite själva. Inte så seriöst som jag brukar gå in för det, utan i år blev det bara tomteluva till neonklädseln. Tog en rätt kort runda i skogen, det är mycket snö här nu så det är ju jobbigt för hästen att gå!  Hon var glad o piggelin som vanligt, men det märktes att hon rastat av sig ordentligt i hagen på förmiddagen för hon var inte så halvgalen som hon varit sista tiden =P Utan trevligt piggelin!

Julpyntade hennes box när vi kom tillbaka, blev riktigt bra =) Hoppas hon inte får för sig att plocka ner knäckebrödet bara… Det hänger nog så hon når det tror jag!

Fixade kvällsmat o frukost åt dem o pussade godnatt från ägaren (som var på julbord)

Norrveda
0

#14 Det är fortfarande samma medlemsavgifter som tidigare i RPAF, dvs 100 kr för seniorer och 75 kr för juniorer som gäller trots att Dybligaid inte uppdaterat det på hemsidan Oskyldig

MrsM
0

Godafton. Se www.sjv.se så vet ni vad jag har sysslat med den senaste tiden… På väg hem nu från jobbet för idag. Blir jobb i helgen. Al -kaida kan slänga sig i väggen, vi fixar det mestra i Halland… suck.

Hälsn M

ELS
0

# 17  FörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånad   Vad sysslar ni med nere i Halland?  Har ni någon aning om varifrån smittan kommer?

Kanske det finns någon Al-kaida  lokalavdelning därnere som är ute på träning… Oskyldig

Blåtunga och mjältbrand inom loppet av några månader vad ska komma härnästObestämd

Antar att du inte får så mycket ledigt framöver?

Murgard
0

Farmland ligger något högt fram på Fendi, utan gjord. Ska spänna strax.

Vill inte ta in hemskheter inom det veterinära området-egentligen… Obestämd. Jobbigt att det drabbar samma område gång på gång.  Go, Mrs M , go!!!

AKWIK
0

#14 Tack!

#17 Har tänkt på dig i det kranka Halland. Skrev i dagens tråd innan jag läst detta. Era stackare! Rynkar på näsan

walsan
0

#13 Bara köpt ännu inte satt uppSkäms. Vi har däremot som sagt julgran med ljus ute. Nu har jag varit på slöjdarmässa och köpt julmatta och fin tomte med fårpälsskägg och tovad luva. Så det ska bli fint nästa helg! Fullt hus i jul. Bröderna med familjer kommer.