Jag och Ambo
Nu är jag jättejätteglad! Idag tog jag steget och red Ambo ordentligt i ridhuset. han verka ej bry sig och jag red i alla gångarter, försökte mjuka upp och få honom i form.
Nu ska jag fortsätta under majas konvalescens o slänga ut andra ryttare som inte kan rida honom i form osv.
Det är guld nu me vår nya dressyrsadel plus la jag dit tryckutjämnande fårskinnspadd och linda me ljusblå lindor. Jättesöt men lite stark o streta emot en del..måste leta upp aachenremmen! han är ju inte van me mej än och jag lär väl känna honom vartefter. Det blir longering, tömkörning, massage och ridning nu till 29 dec då gipset åker av.
så nu kan jag äntligen bli fullvärdig cif-medlem 

Det låter jätteroligt!
Du får se till att lägga ut foto på er här på forumet! Det måste vara härligt att ha tillgång till ett ridhus den här årstiden. Här blir det inget gjort med hästarna nu
Du kanske köper dig en alldeles egen connemara så småningom…..?
ja nytt 20x60 ridhus på gården me musik i bakgrunden är ej fel
ja mitt blivande avelssto
måste bara få ordning på hur det ska råddas..kan ej stalla upp 2 på nuv stall..too expensive
eget stall som sagt! next step
#2 Stuterinamnet givet?: Alléns..

#3 Det var ju jättebra!
Ambo får skynda sig att registrera det innan det blir upptaget 
innan jag har nåt sto då hehe det kan man ju kanske göra, sen är d lixom definitivt 
Alléns Ambolina kan stoföl heta..Alléns Ambassador..ja herregud bara att hitta på namn
Ja, då måste man ju ha hästgård me allé!
#6 Ujuj ambo… Jag känner igen det där
det är så det börjar med lite lösa drömmar och namnförslag.
Plötsligt har men två ston, ett föl och ett föl i magen.
Å fler vill man ha….

#6 Bra namnförslag, förresten! 
#8 ja år 1 ska det ju börja på A eller hur! 
Såg ett sto t salu Önnarps Kefleja som såg lite maffig ut..brun men man kan nog avla fram skimlar ändå
janus tex! Hon såg ut som ett sto i min smak..oerfaren men, connisar är ju så coola me allt
ett föl vore ju också gulligt..
keep on dreaming 

Roligt =) ^^ Nu vill vi se bild på er också 

Låter utmärkt alltihop tycker jag. Connemara-ridandet, stuteriplanerna, stuterinamnet… 

#11 Håller med!
Fler uppfödare behövs!
Synd att jag inte har råd att registrera mitt stuterinamn 
Va kostar det att registrera (nyfiken) cirka

#14 That's the spirit… Det verkar förresten vara ett flertal sto på salulistan just nu… 

#14 1000kr
Måste bara skriva om hur oerhört trevlig Ambo är ute! Red en tur idag det blev både galopper o långa traver han var såå pigg! skänkelvikningar på grusvägarna pigg pigg pigg
Ändå inget tjafs gick fram själv överallt utan krus. Verka ej bry sig om att stormatte red..

#17 Låter som en härlig ponny! Lyckost där! 

#17 Roligt!! Som de ska vara ^^ (Snörpa är likadan!)

#20 Uppsuttet , tack!!
hehe, ja det är bara en än så länge, på avataren..ska be maja plåta lite mer! har en film..som jag ej kan ladda upp här

#23 Såg på din presenation att ni haft Ambo i 2 år idag, grattis på årsdagen!
#23 Tack!! Han fick minitårta igår i förskott av Maja!
tänk vad tiden går!
Idag var det longering, stretch av frambenen mm. Han blir lite spänd kring bogarna ibland, att lyfta frambenen rätt högt, hålla i knäna, hjälper honom mkt. Spändhet borta magiskt. Lärde mig det nyligen..ponny lite ber om mer också..även att massera biceps i bringan bara älskar han..NHträning även på hobbynivå..försöker få honom mer lydig på mark
En i stallet sa att jag kanske inte lämnar tillbaks honom till matte sen och..ja nog känns det så