God morgon 2008-12-15
Idag knastrar det iallafall under skorna, även om snön lyser med sin frånvaro.
Här skall jobbas med ägarbyten, hann inte klar i förra veckan, plus att tre varmblodsföl väntar på chip och idkoll under eftermiddagen. Så nog lär det bli kväll idag också!
Ha en bra måndag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Liite frost här med. JObba och ta hand om Ambo är väl dagens schema. Samt julisarna förstås, tar lite i taget…
Frost och SOL! Det är efterlängtat!!
Har varit på dotterns luciatåg på morgonen och det var trevligt. Nu väntar disken innan det är dags att gå till jobbet.

God dag!
Ont i halsen i dag
har inte alls lust att vara sjuk… Är på jobbet iaf, mår inte jättedåligt än hoppas det håller i sig.
I morgon får vi jullunch här i jobbmatsalen, det brukar vara jättebra, vill inte missa.

God Förmiddag =)
Veckans första jobbdag avklarad, nu är det bara 4 kvar… Sååå trött på jobbet just nu, men hittar inget annat lämpligt att ens söka =S Så jag får väl moppa vidare ett tag till!
Fick precis paketavi så på vägen till stallet ska jag titta förbi i tobaksaffären med de otrevliga ägarna (Hade aldrig satt min fot där om det nite vore så att jag alltid får hämta paket där…)
Idag har jag varit i stallet mellan 8 och 17.30!
En halv banan till lunch (den andra halvan nöp en shettis till sig när hon passerade lådan som jag lagt bananen på) så nu bör jag väl minska lite i vikt.
Vi har haft både hovis till 12 hästar och veterinär till fölen (vaccination). Och eftersom hovisen skulle komma kl 13 så hann vi knappt bli klara med morgonsysslorna i stallet innan det var dags att ta in dem så att hovarna hann torka lite.
Nu har jag i alla fall ätit uppvärmd köttgryta med ris. Det var gott.
Solen har skinit nästan hela dagen och ca 0-2 grader.

Här har varit runt noll och fuktigt/dimmigt.
Sonen avslutade sin husaffär idag,så nu är han glad ägare till ett litet grönt hus med stor gammal trädgård. Vi var där och rev ut heltäckningsmattan i vardagsrummet, samt proveldade öppna spisen och en av kakelugnarna. Jättemysigt kommer det att bli där!
Dottern red Delight en tur, jag och Fendi promenerade dem tillmötes. Väl hemma provade Lillen sadel igen, och därefter hängde Cecilia lite på honom. Jättetrevligt, tyckte Fendi.
Får se om jag orkar göra något här hemma ikväll!

Äntligen lite tid för datorn. Började dagen med att rida ut på Ida med hundarna som handdjur. (det börjar kännas i rumpan nu att jag rider barbacka på tjockistanten) Sen var jag iväg till fastlandet för att besöka tippen men hästsläpet full av ensilageplast o annat skräp. Passade på att besöka Granngården för foder till alla djuren (mkt blir det till 6 hästar, 21 höns, 21 kaniner, 2 hundar o 3 katter) samt lite julmat till oss människor. Slutligen så har jag ridit dressyr på dressyrponnyn. Riktigt roligt att rida en så välriden ponny.
Har fått papper på att mitt 1 16 tillstånd är ändrat till fler hästar samt att jag fått kaningårdens § 16 tillstånd beviljat. Känner att jag hunnit med en hel del idag. Jag sitter nu o smuttar på en hjortronglögg medan tjejerna bakar kaninpepparkakor o julgodis.