God morgon 2008-12-09
Anna har namnsdag, grattis alla Annor runt om i landet. Här har vi ingen Anna, dock en gammelhund som fyller 11 år i dag.
Ha en bra tisdga!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God Morgon!
Har just kommit till jobbet, det verkar vara fullt upp idag med. Såg trailern till IceAge 3 på MSN, ekorren är ju bara underbar.
Kånkade 35 kg Connemaranytt till posten igår, så den dimper nog ner i brevlådorna hos connemara Sverige på torsdag eller fredag.
Ha det gött!
# 1 Spännande! Fick "Gotlandsrusset" på posten igår, men den är snart utläst. Bra att det kommer nytt att roa sig med inom kort.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Här blir det allébeskådande, longering samt senare intag av 4 ponnyer..nu verkar d ej funka me ambos nya hagkompis. Bråk och sår..ej förvånad då vår ambo måste va ranghögst..funkar utmärkt me sto, gammal valack eller rädd ranglåg valack..men nu me typ jämnårig ranghög valack verkar d gå snett. Tråkigt nog..ger dom en dag till sen får vi se.
maja red lite igår me mej breve o grimskaft, han har blivit stel på de 2 veckor hon ej ridit..så hon kämpa som attan kunde faktiskt me gipshanden rida utan problem. Sen när jag vände ryggen o prata me nån passa ungen på att trava några steg! hm! det är ju ledlektion som gäller just nu..för att inte tappa humöret..allt blev mer som vanligt igen.
idag ska han gå rejält inspänd på lina ett tag, mest vänstervarvet..
ambo goes dressage nu med lindade ben o boots o allt när jag är i faggorna

#0 Tack för tipset. Då ska jag ringa och gratta min syster på namnsdagen. Hon kan behöva piggas upp lite.
#1 Tjoho! Hoppas min hinner komma på torsdag så att jag hinner få den innan jag åker utomlands.
Nej, nu måste jag masa mig ner på labb. Har mycket att stå i idag.

#5 fin bild! Irland?

God Eftermiddag =)
Sitter här i mörkret för lampan i lampan är sönder =( Har nog ingen ny heller! Får norpa en från en annan lampa kanske.
Idag kom päronen hem efter två veckor i karibien. Så nu är det slut på friden =P De blev iaf glada över att jag gjort kalops åt dem! Misstänkte att de ville ha lite "riktigt" mat o hade inte helt fel!
Skickar med en av bilderna de tog
Har själv jobbat lite på förmiddagen, men fuskade lite o gick hem utan att ha moppat sista huset, någon hade stulit mitt kem o då tjurade jag ihop… dessutom behövde jag åka o handla innan de kom hem så jag har inte ens vett att skämmas 
#7 kanske jag galopperade där med "Sam" connemaran vid the Point..

#9 Tror inte det . Denna strand är otillgänglig och tämligen anonym 
Den i vissa kretsar välkända Lotto Bay?
.

Kylig dag, men vacker. Temperaturen har hållit sig runt 5-6 minus mest hela dagen. Slutade jobbet vid 15, cyklade hem och skyndande ut i stallet och gjorde iordning Delight för en ridtur.
Det var så vackert att rida ut i vinterlandskapet alltmedans skymningen föll. Ponnyn var väldans pigg och glad. Flyttade henne lite och försökte att få henne att ta lika mycket stöd på bägge sidor. Hon går för mycket fina hjälper mestadels. Om det inte händer något förskräckligt i närheten. Idag var det bara något halvförskräckligt - ett cementrör som framträdde mycket mera nu i snön. Det måste skuttas LITE för
.
Massor av reflexer krävs som bekant på såväl ponny som ryttare för en ridtur i mörker. Jag var fullt koncentrerad på det och hade bråttom att komma iväg med hästen, så döm om min fasa när jag på hemvägen märker att jag givit mig ut i min varma sköna mössa (utan hjälm)!!! 

#5 Ser ut som en installation! Vacker.
GRATTIS på namnsdagen ANNA Cecilia!! Kram!

God eftermiddag, hemkommen från skrället som bara fick longering som jobb idag, hon gör kanonfina caprioler på tömm utan att varken öka eller minska tempot före och efter, känns som om jag kommer att sitta löst i vår.
Katterna roar sig med att trycka sönder bubbelplast så det pyser lite varje gång en bubbla går sönder -kan man ju också roa sig med när man är uttråkad.
Gokväll
Nin
Ambo går själv nu, de har ställt sin pónny i egen hage..bortskrämda av tuffe ambo
täcket var avdraget o bitsår på halsen..även ambo hade sår så, de har väl varit på varann..hm

Har haft hopplektion för ponnygangsterna i stallet ikväll. En ny elev har kommit till. Hon har aldrig hoppat och ej heller galopperat. Kul med en så pass blandad kull, allt från min yngsta dotter som gladeligen höjdhoppstävlar med sin 1,33 ponny på höjder up mot 1,25 till dressyrdottern som är med under protest till rena nybörjare. Det får en att tänka till lite och inte bli förslappad. Idag så tränade de att hoppa bana, även nya tjejen hoppade en bana på maratanten, hållandes i manen och säkert blundade ibland
men efter dagens lektion så kunde hon stå i fin balans mellan o över hinderna.

#1 Fortfarande ingen Connemara-Nytt…
#17 Måste vara fel med leveransen till dig, den kom ju förra vecckan!
Sigrid Åberg
sigridpapottan.blogg.se www.pomonaconnemara.se
Min CN hade levererats till min gamla adress.

#19 Jag har inte ens flyttat. Undrar när den tänker komma?
#20 Ska kolla hur det kommer sig. Du finns med i medlemslistan riktigt. Om du PM:ar din adress till mig, så kan jag kolla.
Kan AKW göra det samma så vi får rätta till din adress om den är gammal.