God morgon 2008-12-18
Känns lite piggare ute idag, så det kanske går mot kallare väder?
Id-koll av halvblodsföl på förmiddagen och julavslutning på eftermiddagen. Däremellen måste jag klämma in stalltjänst och passtillverkning. En ganska vanlig dag med andra ord.
Ha en bra torsdag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon! sitter med årets sista skolarbete som ska in idag… samtidigt som jag dreglar över ett par pikeur ridbyxor på tradera.. (och skriver här förstårs) Sen ska jag till skolan ett par timmar Matte C & Svenska står på schemat - eventuellt mentorstid. Ikväll är det lektions hopptävling :)
Här är det en dag med julbestyr. Min allérapport ska va klar sista januari förlängning..både bra och dåligt på nåt vis.
Red Ambo igår kväll, han gick riktigt bra faktiskt. Kul.
Nä full fart mot julafton!
Stackars dottern har varit magsjuk i natt så här tvättas det läskiga sängkläder och hålls tummar för att det bara var nån tillfällig åkomma som Inte ska drabba oss andra!
Blåsigt som bara den, men än så länge klart väder. Skönt!
En trevlig dag på er önskar Frida
#3 Håller tummar & tår finns inget värre än Galna kräksjukan
den gillar mej åker alltid dit på den

God dag, sitter o svär över mitt senaste projekt… Har lovat en kompis att göra en tömkörningsgjord till henne =S Känns som att jag lovat för mycket =P Ska kämpa vidare…
Ute blåser det massor, det viner runt knutarna =S Ingen snö kvar heller, bara ihopskottade högar, typiskt såhär precis innan jul =/
#3 usch å fy! Håller tummarna för er!

Mår lite bättre i dag så det går åt rätt håll. Håller mig dock hemma så det händer inget särskilt spännande. Tittar på skidskytte just nu.
Hoppas vara såpass pigg i morgon att den sista julklappshandeln kan avklaras. Inte mkt kvar bara ett 60-dagars kort till World of Warcraft till syrrans sambo och något gott lösviktste som ska slås in tillsammans med två läckta temuggar till dom båda (syrran och sambon alltså).
#3 Usch och fy för magsjuka, hoppas verkligen ni andra klarar er undan.
Ha det bra alla!

Isigt och trist. Snönligger iofs kvar på alla otrampade gräsytor, men vägar och annat är väldigt halkiga. Har sandat en del här hemma.
Hovis har varit här och snyggat till tassarna på Fendi och Delight. Gillar nyskötta hovar, det ser mkt. fint ut!!
Uj,uj, magsjuka är inte kul, men tyvärr går det med jämna mellanrum på skolor och förskolor. Dessutom förekommer "småvilt i manen" …

Oj vilken dag. Cigridh kom hem idag från T.Björling då de var rädda för att få A2 till sitt stall innan hon skulle hem efter nyår. Ingen ledig box så jag har ställt henne med Besk i Idas stooooora fölbox. Den är förberedd o klar med dubbla krubbor. Han blev överlycklig över att få en av sina fruar hem igen. Det var ett evinnerligt pussande från hans sida. Cigridh var mest glad för att se sin mamma och lillasyster i hagen brevid. När jag lämnade stallet så stod herr o fru sida vid sida och åt ur Beskens ensilagehög (hon hade redan ätit upp hans betfor) Har dessutom hunnit brodera några handdukar till arbetskamrater. Minns den stora högen av handdukar som jag broderade till mälarruss……
Har fått beställning på 10 handdukar till arbetskamrater som ska vara färdiga till söndag.
Har fått erbjudande om en ny brodyrmaskin, så sugen om det inte vore för priset……22 000kr med rabatt
Det ska till många beställningar för att den ska löna sig.
#8 I am impressed! Brodera! Själv kom jag bara till korsstygn på syslöjden, på grund av att det var det som funka att samtidigt sitta och babbla runt ett bord me kompisarna..vi var ett korsstygnsgäng lixom (men hvete va proffsig jag var på korsstygn haha)

9# Har ju en brodyr maskin. Med mina reumatiska händer så kan jag varken sticka lusekoftor, virka tunna spetsdukar el brodera för hand längre. Jag är glad över att kunna sy o brodera med maskin
Önskar mig dock en maskin med större ram så det blir lättare att brodera schabraken.
# 8 Vänta bara…vi har pratat om en ny beställning..!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

# 11 fast eran beställning betalar ingen maskin, där tog jag enbart betalt för materialet.
Man måste ju stödja ponnyföreningar
Mina arbetskamrater däremot får betala mera 

38 Han låter så underbar din lilla Besk
. Vi väntar ju Besk-föl till den 1-a maj! B-ponny skimmelsto som kallas Calle, minns du henne? Mina hästar står i hennes stall.
Vi förväntar oss att någonting sagolikt sött ska komma ut där
.

Aha, Calypso? Var tvungen att rota långt in i hjärnkontoret innan jag kom på att hon kankse var B ponny. Det bästa med Besken är hans temperament! Som han även verkar nedärva.
Ser framemot att få rapporter om alla små söta Beskbebisar till våren
Vi får vårt första runt 15 april. Sen kommer cobdamen runt 20 april och det är enligt Besk hans föl med, inte kan hans stora kärlek vara otrogen
När Ida fölade i våras så stod Besk och hummade uppmuntrande åt henne.