Godmorgon 2008-12-20
Godmorgon iFokus! Befinner mig i Ockelbo denna helg tillsammans med sambo och hund. Ska snart ut till connemarorna, sen blir det att hjälpa lillebror med hans hus… Ha en fin dag!
go'förmiddag!
Skall börja med julgodistillverkningen idag inspererad av alla godsaker på gårdagens julbord! Men först väntar gratulering av en faster som fyllt 70.
Dagens väderrapport är klonad från de senaste veckornas: Regn och mulet. Förvånande va?
Morrn!
Sista inköpen idag, dvs en hel massa julklappar och all mat…Skulle också behöva köpa en toalettstol, men det kanske får bli i mellandagarna. Mulet men inget regn i Norrtälje, hoppas på samma när jag idag kommer hem till det "riktiga" hemmet.
Har ingen hästabstinens ännu, men fick en släng av fårlängtan igår. Gillade mina fårskallar. Väldigt trogna och lojala små djur. Nu har jag ju bara katten, dock en ganska lojal sådan, den med.
Var och såg bio igår, Låt den rätte komma in. Bra, men ganska obehaglig.
ut och släppa ut ponny..mocka mm., kan bli vilodag idag måste ut och fixa julisar mm på stan..
meganöjd me mitt nya amigo-täcke inköpt begat på min affär i Jakobsberg. Köper mkt där..och säljer! Täcket som nytt för halva priset
Den här vintern går det ju åt regntäcken snarare än varma utetäcken

Hej hej!
Har inte hunnit skriva i veckan, det har varit fullt ös sista veckan på jobbet, det tillsammans med att jag fortfarande inte frisknat till helt. Här är det mulet och grått och jag tror att det regnar. Det har i alla fall regnat. Men imorde kom det snöblask från himlen så jag får väl vara nöjd.
Ska ut och rida nu, har inte orkat det de sista veckorna, så det borde vara bra med energi i pojkarna.
~Jag tror på ödet~

God eftermiddag!
börjar bli förkyld.. inte kul. Idag tog jag en slapp förmiddag med film i sängen. Sen åkte jag till stallet vid halv 2 och gick ut coh gick med chancen som ska vila en vecka. Blev erbjuden att jobba 7-16 imorgon. alltid trevligt med pengar så det tackades ja till. Sen hem och nu har jag städat lite på rummet

God eftermiddag alla!
Här har varit några hektiska dygn med mkt jobb av olika slag. Nu är jag i alla fall Julledig och lärlingen får ha jour!
Vi 10-tiden i dag lämnade Jessie gården för transport till sitt nya hem hos Jessica i Grums. Jessie knallade snällt på transporten med nya lillmatten, och gammelmatten fällde en tår och drabbades av akut separationsångest för någon minut
Bifogar en bild på troligen sveriges lyckligaste , nyblivna connemaraägare-som dessutom fyller 11 år i morgon. Vilken födelsedagspresent…

Puh, åkte i morse vid 8 efter att ha släppt ut alla hästarna, till Heby för att hjälpa nya stallkompisen att transportera hit sina hästar. Först var vi i hennes ridsportsbutik och shoppade på mig allt möjligt. Nu som först har vi kommit hem. Släp o bil så fullastade så det gick knappt att få in ungarna. Hemma nu i 3 timmar innan det är dags att kvällsfodra. Mste hinna brodera några handdukar i kväll.

#7 Usch ja, vet precis hur det känns. Tårarna rinner på mig med när en häst lämnar gården, trots att jag känner mig rätt säker på att hemmet är gott! Jessie måste vara gudasnäll när en 11-årig flicka ska rida henne. De ser söta ut tillsammans!
Här faller blötsnö, som fäster fint på isen
. Lycka!
Fendi var ytterst missnöjd med att vara utan täcke i blötvädret, så matte hämtade häst,lade på täcke och vips var krabaten glad igen!
Har bakat mjuka pepparkakor och saffranskakor idag och varit hejdlöst trött.
Ska nu anrätta lax till middag för 5 pers. Son + dotter med sin sambo är i sonens lilla nyinköpta hus och river. De har hittat fint perlsponttak i hall, matrum och vardagsrum. Passar fint till kakelugnar och öppna spisar.
Det ögonblick då hästtransporten stängs måste vara ett av de värre när man säljer en häst. Jag vet inte hur jag ska klara det.
Men flickan och Jessie ser ut att passa bra ihop! 
Jag kom nyss från stallet där jag tagit in hästarna, tvättat leriga ben och pysslat med både det ena och andra. Så himla rofyllt att vara ensam i ett stall tillsammans med 21 hö-mumsande ponnyer.
Oj, jag höll på att glömma berätta att jag mätte Arizona som fyller 6 månader på julafton.

#9 Ja, hon är snäll Jessie . Lilla matten får hjälp av vuxen beridare med vidareutbildningen, så hon behöver inte själv ha hela ansvaret till en början. Jessie är köpt som "påläggskalv" då Jessica fortfarande har mindre ponny att tävla.
Har i alla fall fått rapport att resan gick fint och allt har gått bra. Skönt! Nu har hon glöggafton tillsammans med övriga två och fyrbenta stallinvånare 

Precis stekt klart en rejäl laddning köttbullar på hem-mald färs. Hällde i en skvätt kalvfond i smeten. Det gjorde susen 

#12 Tack för tipset! Det ska jag pröva.
Här har det, som kanske på fler ställen, rört sig om julstädning. Har också bakat saffransbullar.
Tyvärr kommer vi inte att kunna hämta China Girl som planerat på måndag eftersom hon fått en sprucken tand som infekterats och som ska åtgärdas innan hon kommer till oss. Typiskt… Jag som såg framemot att lära känna en ny häst då vi har ledigt. Nu ser det ut att bli tidigast en bit in i januari. Men man får vara glad att det inte hände direkt hon kom istället. Det hade känts ännu tråkigare. Det kunde ju också varit värre.
Skönt är det i alla fall att vara julledig! Innejulgran ska väljas ut i morgon.
Avtryckarfingret var för snabbt. Det blev dubbelklickning och då fick jag gå in och redigera detta inlägg…