Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 720 ggr
colleen
0

God Morgon 21 dec

Morning på er!

Här i Habo är det kallt, frost på rutorna och marken har frusit till lite. Trist, för jag hade tänkt vara på ridbanan idag. Men det får väl bli lite uteritter istället. Det regnar ju i alla fall inte så pojkarna ska klippas tänkte jag.

Just nu är solen på väg upp och det är jättefint i horisonten, så jag antar att det blir en solig dag.

~Jag tror på ödet~

Appledale
0

God morgon!

Här är vädret perfekt, förutom lite sol, som jag hoppas också ska komma…? Grusvägarna häromkring är precis lagom mjuka idag, så det blir nog till att ta en varsin tur på hästarna nu på förmiddagen.

Tänkte jag ska ta en långpromenad med vovven också idag, och så har jag mängder med tvätt som ligger och väntar… Skrikandes 

Har iaf storstädat innan i veckan, så tänkte bara dra något tag med dammsugaren sen, och sen upp med lite julpynt.

Ha en fin dag!

Carduus
0

Godmorgon!

Varit igång flera timmar redan, kunde inte sova i morse. Godisbakar för fullt och ska snart baka drömmar. Lilla ryttarinnan fyller år på Tisdag och hon älskar mina drömmar så då får man ju ställa uppGlad.

Städning står som nästa på listan. Ska ut till stallet sen med och leverera julklapparna.

Ha det bra alla!

ambo
0

Godmorgon!

suttit och gjort i ordning fakturor..ah, pengar på ingångGlad

Vi ska gå ut med Ambo i skogen igen me Maja på ryggen. Lite frostigt så han lär va piggelin idag

Sen ska jag på årlig glögg/mattillställning, en kompis fyller år o har buffé. Hon är hembakslärarinna så, man vet att det blir supergott Tungan ute

ska bara köpa present..tror det blir tumvantar/mössa från Stadium.. går väl alltid åt?

Tittut
0

SOL!!! HÄRLIGT!!!

Ha en bra 4:e advent!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

tjoffsan
0

God förmiddag!

Här strålar solen och om en stund ska jag ut på en lång promenad med hunden. Sen blir det nog lite julklappshandel åt sambons släkt.

Ha en bra dag!

RC71
0

Makalöst vacker väder för en gångs skull. Sol , -1 och vindstilla. Har precis varit i skogen 30m bort och hämtat tall och granris Glad. Så nu blir det lite pyntat på trapp och altan också. Ska sedan snickra ihop en baltransportör till mina nya megahöbalar a´ 250kg styck Skäms

Har man inte jobb så skaffar man sej….Cool

Pyssla lugnt!

Godförmiddag från

LottaGlad

ambo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Måste bara visa hur vackert det var i skogen på Lovö idag Glad

Ingen bild på mej genomlerig upp till öronen..hehe

monsterpony
0

#7 Härligt!

Soligt och kallt här också. Det är nog Walesvädret som har hittat över. Har precis varit och inhandlat en del av julmaten. Resten ska köpas i morgon tillsammans med mamma och syrran.

AnnaB
0

God eftermiddag!

tar en paus i städningen, Började dagen med en ridtur det är som en vårdag ute ! sol och ingen vind som omväxling och talgoxen sjunger det är svårt att tro att det är 2 dagar kvar till julafton…

frk-Connemara
0

God ettermiddag:D

Dagen startet med sol men nå har det startet og regne!Gråter

Jeg var ute og re på Penny på jordet sammen med en annen hest i dag, penny var kjempe flink og gikk bra frem! hun har blitt veldig flink til og bare ha blitt ridd ca. 4 gangerSkrattande Pappa tok noen jule bider av meg og hun! sender med et her<3

lil-sis
0

#7 Lovön så grymt härliga ridvägar!!

Idag har jag tvättat nästan 10 maskiner och sen städat ordentligt.

Ska eg plugga YKB eftersom det är prov om en vecka, får bli mer i slutet av veckan då jag inte har något direkt planerat mer än att rida :)

Murgard
0

#10 Så roligt att se! Måste vara underbart att få sitta på en sådan fin häst!!

Lycka till i fortsättningen Glad!

frk-Connemara
0

#12 ja det er det, er kjempe glad for at Lotta ville låne henne bort til oss:DKyss

Akerberg
0

God eftermiddag =)

Varit i stugan sen i går förmiddag o kom hem för ett par timmar sen.  Igår var vi i skogen o plockade en gran o klädde den, o sen red jag ett pass på banan med Kreles. Ofrivilligt, för ägarna har tagit av skorna så han kan inte gå ut på vägarna så ömfotad som han är =(  Detta gjorde de för att hovslagaren tycker att man ska låta dem vara barfota då och då =S  Jag tycker iof det beror på hästen… Är den så ömfotad som Kreles är (frieser ska tydligen ha extra tunna sulor?) så på med skor så häststackarn kan gå! Iof, in och ut till hagen spelar det ingen roll, men man kan ju inte rida som man vill, o han tycker det är skittrist på banan…  Vill ha egen häst att bestämma själv över…!

Idag red jag på vallen istället. Började med att han tvärvände o stack för mig =S Livrädd för en hög delar från de gamla elstolparna de tagit ner, fick stopp på honom halvvägs tillbaka till stallet, han var helt skärrad o skakade i hela kroppen :S  Efter mycket övertalning o många halvvändningar från hans sida fick jag iaf honom att gå på vallen på andra sidan vägen från högen sett. Till sist gick han riktigt hyffsat =)

Ryktade igenom hela hästen idag också, behövdes! Massor med stöv, hela golvet precis grått!

ELS
0

God kväll

Här har det också varit vackert väder i dag. Strålande sol. Jag struntade i den planerade städningen och pysslade med hästarna i stället. Gick  b la  på långpromenad i skogen med Lillan. Jag försökte sedan ta lite juliga foton på hästarna med ett inte alltför lysande resultat. Det är inte så lätt att både hålla hästen och ta kort själv.

Murgard
0

#14 Du är allt tuff, du Akerberg!! Mycket häst att stå på sig emot!

#15 Så fin Lillan är!!  Klär mkt bra i tomteluvan!!

Årets längsta dag idag… nu vänder det. Jipppiiee!!! Glad

Har städat lite hemma samt städat väldigt mycket i sonens nya bostad. I kök,badrum, sovrum och den del av hallen som ej berörs av renovering. Städfirman som säljarna anlitat vet nog inte myckt om renlighet och städning Obestämd..

Ledig imorgon och funderar på en morgonridtur innan julhysterin bryter ut.

Lite ledsen över att inte kunna fira julen tillsammans med en nyfunnen liten hästvän från västsverige.  Dessa transportörer!!

RC71
0

#10 vad fina ni är! Skrattande

Ge Penny en stor kram och hälsning från kompisarna här hemma! Glad

MrsM
0

Hej

Här var det fint väder på dan men nu har det urartat totalt med blåst och regn igen. Dock mysigt när man kommer inomhus. Hade jag haft en riktigt rökt whisky och inte varit i tjänst hade det blivit en liten snutt…

Har haft en lugn dag i dag, bara en kalvning och några hängiga Bregott- damer.  Trivsamma besök allihop. Ska nu ut på återbesök till en dam som tillsammans med nio andra kompisar tog sig upp på foderbordet igår. Problemet var att foderbordet just hade blivit restaurerat med en mycket slät och lättstädad (såphal) yta - snacka om stjärnor på is… Sagda 600kgs-dam hade ramlat pladask och inte kommit upp… nu blir det diverse smärtstillande och stärkande…

Imorgon kl 08:00 börjar mitt jullov!!! Aaaah SkrattandeKyssTungan ute. Längtar.

Bullemor
0

Go'kväll!

Här har hela halva dagen ägnats åt att tillverka julgodis på längden och tvären till barnens stora glädje. Det tristaste är att ta reda på disken efteråt…

Nu väntar fortsatt knaprande på tvättberget innan jag tar kväll.

AKWIK
0

Godkväll!

Härligt att så många har haft fint väder idag. Det har det varit här med, riktigt soligt och klart.

Jag åkte ut till stallet tidigt i morse, hjälpte till med mockning mm. Sedan gick jag ner i shettisarnas hage för att kolla om någon i fritidshusen som  gränsar till hagen hade slängt in ätbara tokigheter i hagen. En av shettisarna hade varit lite lös i magen under natten. Vi blev lite oroliga, särskilt efter MrsM:s idegranberättelse.

Hittade inget konstigt mer än att lite stakettrådar måste spännas. Då fixade jag (med hjälp av nyfikna shettisföl Kyss) den hagens staket. Och sedan tog jag en vända längs connemarornas staket också. Det brukar vara både rådjur, hjortar och älg i deras hage på nätterna, och de kan ju riva ner eltrådar.

När jag kom upp till stallet igen så tog jag med mig hingsten och promenerade med stallägaren och hennes hundar upp i skogen för att hämta en gran. Visste inte att hon har så mycket ängar och skog där uppe, men i vår ska vi göra nya stora sommarhagar där. Glad

Tja, sedan började det skymma så jag blev kvar för att göra i ordning maten och vatten mm och tog sedan in hästarna vid halvfem.

Halvsex åt jag lutfisk hos föräldrarna. Sonen med flickvän hade varit där sedan förmiddagen och bakat lussebullar och kakor.

Hupp, vad långt det blev. Skäms

Akerberg
0

#20 Igår kom jag att tänka på dig när jag körde efter en bil som hette AKW Skrattande

AKWIK
0

#21 Skrattande Det vore kul att ha den skylten på bilen,  ex AKW123 Skrattande

Nu har jag Barn- och Ungdoms-Psykiatrin (BUP)